Ожие претърпя катарзис и спечели рали Мексико (видео)

Ожие претърпя катарзис и спечели рали Мексико (видео)

Пилотът на Ford Себастиен Ожие спечели рали Мексико за четвърти път в кариерата си, след като претърпя катарзис и от петата позиция в съботната сутрин изскочи на лидерската с малко късмет. Това е втората победа за Ожие от началото на сезон 2018 във WRC и с нея той си върна лидерството в шампионата. На подиума се качиха още Даниел Сордо с Hyundai, който бе ранен претендент за победата, както и Крис Мийк със Citroen, който допусна груба грешка в самия финал на състезанието. Ветеранът и деветкратен шампион Себастиан Льоб остана пети при завръщането си в шампионата със Citroen.

Ожие стартира последния ден от третия кръг във WRC с преднина от 36 секунди спрямо Мийк, но до финала тя нарасна на минута и 14 секунди. Четири километра преди финала на първия неделен етап Мийк претърпя катастрофа, а благодарение единствено на зрителите около пътя не загуби повече време. Той обаче се лиши от втората позиция, както и от възможността да притисне Ожие за победата.

Сордо спука гума в последния суперспециален етап, но въпреки това финишира втори, което бе най-доброто му представяне от рали Каталуня през 2015 година. За Мийк, който е миналогодишният победител в Мексико, това бе първият подиум за сезона.

Вторият пилот на Hyundai Андреас Микелсен остана четвърти, а Льоб, който изгуби лидерството си в събота заради спукана гума, зае петото място. Шести остана третият пилот с Hyundai Тиери Нювил, но на внушителните две минути и половина зад Льоб. Понтус Тидеман бе победител във WRC2 и финишира седми, което бе най-доброто му представяне в кариерата.

Toyota претърпя фиаско в Мексико заради високите температури и налягане, които причиниха прегряване на двигателите и други технически проблеми. Единственият представител на японския тим в топ 10 бе Яри-Мати Латвала, чиито петъчни етапи бяха съсипани от повреда на алтернатора. Въпреки това именно Латвала и Танак бяха най-бързите пилоти в неделя, знаейки, че няма какво да губят.

В последния супер специален етап Танак бе най-бърз и спечели пет бонус точки, следван от Ожие с четири и Латвала, Нювил и Микелсен съответно с по 3, 2 н 1 точки.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти