Шумахер: Въпреки всичко ще вземем титлата

Шумахер: Въпреки всичко ще вземем титлата

Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер е убеден, че бившият му тим Ферари ще триумфира с титлата в края на сезона въпреки лошото начало на годината и отпадането на Райконен и Маса в състезанието за Гран при на Австралия. За надперварата в Мелбърн, грешките на Райконен и Маса, както и за критиките си към правилата, Шумахер говори пред германското списание "auto motor und sport".

- Къде гледахте състезанието в Австралия?
- У дома.

- И станахте в 5 часа сутринта?
- За щастие благодарение на по-късния стартов час през тази година това не беше чак толкова трудно. Във всички състезания аз поддържан връзка с тима и получавам всички данни от състезанието. Освен това пред мен винаги има монитор с актуалните времена. Това обаче не е толкова важно, колкото комуникацията в отбора.

- Като зрител страдахте ли заедно с Ферари по време на състезанието?
- Разбира се, че човек съпреживява всичко и се яодсва. От друга страна обаче това е спортът. Колкото и неприятно да звучи, тези неща са част от спорта. Мога да кажа само едно - предпочитам такова нещо да се случи в началото на сезона, отколкото в края, когато заради него да загубиш титлата.

- Мислите ли, че Ферари ще стане световен шампион през 2008 година?
- При всички положения.

- Не подходиха ли пилотите на Ферари пренавито към състезанието в Австралия, като имам предвид не само завъртането на Маса в на старта?
- Фелипе беше включил на грешната предавка по някаква причина, която още не можем да разберем. Беше на по-ниска предавка от необходимото и това, заедно с липсата на тракшън контрол, води до доста неприятни ситуации. Получава се превъртане на колелата и с все още незагрети гуми болидът става доста труден за управление.

- За Фелипе състезанието като че ли свърши след само 200 метра...
- Всъщност след това Фелипе направи едно доста добро състезание и донякъде компенсира проблемите. Фазите с колата за сигурност и за двамата ни пилоти обаче дойдоха в много неподходящ момент. Не можахме да се възползваме от тях. Без съмнение обаче трябваше да спечелим повече точки.

- Как видяхте вие сблъсъка на Маса с Култард?
- Инцидентът отива по-скоро на сметката на Фелипе. От друга страна смятам, че Дейвид можеше да реагира доста по-умно, имаше възможност да излезе невредим от ситуацията. Без съмнение обаче Фелипе беше този, който предизвика инцидента.

- Кими Райконен пък излезе на два пъти от пистата...
- Маневрите при тези ситуации бяха доста оптимистични от страна на Кими. Първото му излизане от пистата дойде след прибирането на колата за сигурност и то точно на трети завой, а това е едно доста критично място на пистата. Със сигурност гумите трябва да са загряти. А Кими беше със стари гуми, които много по-трудно можеха да достигнат оптималната температура, отколкото гумите на Ковалайнен. При такова положение човек излиза от пистата така, все едно че е спрял 100 метра по-късно. А той закъсня само с пет метра. При нормално положение човек би трябвало да може да се задържи на пистата.

- Какво смятате за новите правила за колата за сигурност?
- Мисля, че е много глупаво да се затваря бокса, когато колата за сигурност излезе на трасето. И тук не става дума само за нашия отбор. Като се погледне само например как един Ковалайнен направи перфектно състезание и изпусна място на подиума само защото нямаше късмет с колата за сигурност, се вижда колко е нечестно.

- Значи вие искате връщане на старите правила за колата за сигурност?
- Точно така. С новите правила искат да предотвратят това при излизането на колата за сигурност всички пилоти да тръгнат с пълна газ към бокса. Може обаче с други средства - например на базата на времената по сектори - да се установи дали един пилот е бил прекалено бърз. Същото се прави, когато има жълти флагове. При новите правила случайността играе прекалено голяма роля за моя вкус.

- А не е ли точно това причината да бъде въведено това правило?
- Искате да кажете, че са искали умишлено да направят лудница на трасето? Жалко, ако наистина е така. Не може причина за въвеждането на едно правило да е желание да бъдат наказани онези, които са работили здраво и да се създаде предимство на онези, които не са работили толкова много.

- През зимата Ферари навъртя 14 000 километра на тестове. Как си обяснявате тогава, че в Австралия имаше толкова големи проблеми с издръжливостта на двигателите?
- Разбрахме какъв е бил, проблемът, а на тестовете не се беше проявявал. Но той няма нищо общо с издръжливостта на двигателите. Не искам обаче да навлизам в подробности.

- Как оценявате влизането в тройката на Ник Хайдфелд и Нико Розберг?
- Много се радвах за тях. Като цяло в хубаво да се види, че в лицето на БМВ и Уилямс има два отбора, които значително са се доближили до челото и ще могат да задържат нещата малко по-напрегнати. Има обаче все още изоставане от Ферари и Макларън. Колко е голямо то в действителност, ще се види, когато всички започнат да карат с пълна газ. В Австралия заради колата за сигурност впечатлението остава малко погрешно.

- Бившият шеф на Ферари Жан Тод ще пристъства на състезанието в Малайзия. Вие нямате ли желание също да го гледате на живо?
- Никога не съм възнамерявал да пътувам до Малайзия. И след надпреварата в Австралия нищо не се е променило. Жан пък беше решил още отдавна, от преди два месеца, да пътува за Куала Лумпур. И това май се вписва много добре в картината - сега, в голямата криза след първото състезание, идва шефът и нещата изведнъж се оправят. Това е класическа история, която обаче никога не се случва в реалността.

- Как ще завърши състезанието в Малайзия?
- Надявам се, с победа за нас.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти