Поредна порция новости от Volkswagen за новите Golf Variant и Alltrack

Поредна порция новости от Volkswagen за новите Golf Variant и Alltrack

Днес ви представяме поредната порция новости от Volkswagen в областта на ходовата част при новите Golf Variant и Golf Alltrack

Специалистите на Volkswagen са подобрили и усъвършенствали значително ходовата част на Golf Variant. Използвани са нови гуми с по-комфортни характеристики, а неизменна част от серийното оборудване на осмото поколение на Golf Variant е новоразработената система за контрол на динамиката на пътя Vehicle Dynamics Manager. Финият баланс между максимален комфорт на возене и максимална динамика на пътя също е издигнат на ново, по-високо равнище - особено при версиите с допълнително предлаганата адаптивна система на окачването DCC, при която се постигат отлични динамични характеристи. При често използване на Golf Variant по лоши пътища или извън пътя, той може да бъде поръчан и с усилена ходова част, защита на дъното под двигателя и предпазни панели за хвърчащи камъни.

Новият Vehicle Dynamics Manager. Системата Vehicle Dynamics Manager контролира както управлението на електронната блокировка на диференциала XDS, така и работата на отговорните за страничната стабилност компоненти и на адаптивните амортисьори (DCC се предлага като опция). Стабилното поведение на автомобила може да бъде значително подобрено чрез прилагане на индивидуално за всяко от колелата въздействие чрез спирачно усилие, както и чрез целенасочено селективно регулиране на твърдостта на съответния амортисьор. В резултат на тези мерки, и без това неутралното и стабилно поведение на стандартното изпълнение на Golf Variant е допълнително оптимизирано. Системата Vehicle Dynamics Manager дава възможност за избор на най-подходящата система за контрол на поведението в точния момент за всяка маневра на пътя. По този начин се избягва нежеланото наслагване или неутрализиране на ефектите от действието на системите XDS и DCC и те работят съвместно в перфектен синхрон, формирайки динамичния характер на Golf Variant. Поведението на пътя и управлението на новия модел са много по-прецизни благодарение на използването на подобрената функционалност на DCC и XDS, чиито намеси в контрола на поведението са още по-точни, фини и по-чувствителни от преди. Динамичните странични колебания на каросерията също се намаляват и подтискат по-ефективно, вследствие на което новият Golf Variant реагира значително по-бързо на командите от волана и може да бъде контролиран още по-интуитивно и прецизно в граничните режими на завоите.

Адаптивна система на окачването DCC.

Предлаганата като опция система за адаптивен контрол на окачването (DCC) следи и адаптира работата на елементите на ходовата част в зависимост от промените на настилката и ситуацията на пътя, отчитайки влиянието на действията на водача по отношение на управлението, спирането и ускорението, а чрез зададения профил на шофиране той може по желание да намали страничните и надлъжни колебания на каросерията и да повиши динамичното усещане на пътя. Необходимата във всяка конкретна ситуация степен на амортизация се изчислява индивидуално за всяко от колелата и се предава като команда на четирите амортисьора в рамките на части от секундата. По този начин DCC в съчетание с Vehicle Dynamics Manager гарантира постоянно високо ниво на комфорт и идеална динамика на пътя независимо от вида на настилката и индивидуалния стил на шофиране. Съществуващият широк диапазон от фиксирани режими на настройка COMFORT, ECO и SPORT при новия Golf Variant може да бъде разширен и с допълнителния режим INDIVIDUAL, при който водачът може прецизно да зададе и съхрани индивидуалния си профил на шофиране посредством сензорния плъзгач на арматурното табло. Плъзгачът може да се използва и за настройка на напречната стабилност и динамика на Golf Variant чрез адаптивната система на окачването DCC и електронната блокировка на диференциала XDS, като вече е възможно да се прилагат и междинни настройки между обхватите на познатите режими. Освен това, Golf Variant предлага и разширен диапазон на настройките, надхвърлящ известните досега граници – в допълнение към настройките на режима COMFORT например, каросерията може да бъде максимално „отделена“ от влиянието на пътната настилка с цел постигане на още по-високо равнище по отношение комфорта на возене. Отвъд границите на режима SPORT също има допълнителен диапазон на настройка, който се отличава с максимално стегнати характеристики на амортисьорите, ограничаващи до минимум колебанията на каросерията и позволяващи изключително директни реакции на командите от страна на водача.

Предно окачване тип McPherson.

При предния мост (широчина на следата 1 549 мм) на новия Golf Variant се използва окачване тип McPherson с долни напречни носачи и тризвенна схема на амортисьорите и кормилните щанги, осигуряваща висока стабилност на траекторията и динамика на поведението при завиване. Поведението по отношение на вибрациите също е много добре балансирано. Допълнителната носеща рама с устойчива усилена конструкция е разположена централно спрямо предния мост и освен монтажа на компонентите на окачването на предния мост осигурява също опора на кормилната уредба и на опорните точки на двигателя. При версиите с адаптивна система на окачването DCC, допълнителната рама използва алуминиева конструкция, при която изключителната коравина и устойчивост са съчетани с около три килограма по-ниско тегло от стандартното решение, което спомага за допълнително подобряване на динамиката на пътя. Олекотена тръбна конструкция използва и напречният стабилизатор, който намалява ефективно страничните колебания на каросерията на Golf Variant. Гумените опорни елементи са директно вулканизирани върху стабилизатора - този процес гарантира оптимални акустични характеристики, както и изключителна реакция на динамиката на шофиране. Стабилно свързаните гумени опори на напречните връзки на свой ред са оптимизирани с цел повишаване на комфорта и по-висока прецизност на управлението.

Заден мост с торсионно окачване.

Всички версии на новия Golf Variant с мощност до 110 кВт и предно предаване използват заден мост с торсионно окачване. Модулната олекотена греда (широчина на следата 1 519 мм) се състои от отворен отдолу напречен профил, в двата края на който са заварени вложки от плоска стомана. Чрез използване на вложки с различна дължина могат да се постигнат различни характеристики на усукване на гредата – подход, който осигурява значителни предимства по отношение на теглото на конструкцията в сравнение с класическото решение тръбната торсионна греда. Използването на отворен отдолу напречен профил оптимизира и поведението на каросерията при странично ускорение, както напречната устойчивост на конструкцията. Модулната олекотена греда е изключително подходяща за използване при автомобили с по-ниска мощност и в комбинация с предното окачване тип McPherson е в състояние да осигури изключително ниво на комфорт и динамични характеристики на пътя. При версиите с допълнително предлаганото спортно окачване се използва греда с по-високо съпротивление на усукване. В опорните точки на торсионния мост се използват хидравлични тампони за повишаване на комфорта на возене и гарантиране на отлични акустични характеристики на задното окачване.

Заден мост с многозвенна схема на окачване.

При вариантите на новия модел с максимална мощност над 110 кВт, предния мост тип McPherson се комбинира със заден мост с многозвенна схема на окачването. Същото окачване се използва и във всички версии с двойно предаване (4MOTION / Alltrack) на Golf Variant. Тук инженерите на Volkswagen са се концентрирали основно върху оптимизация в областите кинематика, акустика, тегло и модулни възможности. Запазена е основната концепция за постоянно и пълно разделяне на коравината на конструкцията на моста в надлъжна и напречна посока – мекото окачване на надлъжните носачи е в основата на ниската надлъжна стойност, която увеличава  допълнително комфорта при шофиране. Кинематичните и еластокинематичните характеристики на задния мост също са оптимизирани в сравнение с решението при предходния модел, като модифицираните опори на напречните звена и новата конструкция на носачите на главините подобряват значително прецизността на управлението и стабилността на пътя. Отделните параметри на геометрията на колелата могат да се настройват индивидуално чрез ексцентрични болтове на връзките при пружините и горните напречни звена. Характерното изпълнение на връзките на тръбния напречен стабилизатор и амортисьорите е ключова характеристика на конструкцията, която намалява вътрешните напрежения при работата на зания мост.

Две версии на кормилната уредба.

При новия Golf Variant се предлагат две различни кормилни уредми. Базовата версия използва кормилна рейка с линейно предавателно отношение, но в сравнение с използваната при предходния модел решение, предавателното число е значително по-директно, изисква по-малък ъгъл на отклонение на волана и позволява по-директна реакция на командите от страна на водача. Допълнително се предлага прогресивната кормилна уредба, която е част от стандартното оборудване на Golf Variant R-Line. Тя се отличава с още по-директно предавателно отношение в централната зона и изисква само два оборота на волана от упор до упор. В софтуера и на двете системи са включени нови алгоритми, които спомагат за допълнително подобряване на динамиката в реакциите на кормилното управление.
Последвайте каналите ни в:

Още от Автомобили

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти