Гледай на живо

Лига на нациите по мини футбол: Словакия - България (Финал) 0:0

Куартараро иска да използва миналогодишната версия Yamaha догодина

Куартараро иска да използва миналогодишната версия Yamaha догодина

Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) иска да използва моделът на Yamaha от 2019 година след изключително трудния сезон, който французинът преживя с тазгодишната версия на мотоциклета на японците.

Преди началото на кампания французинът бе сочен от много като фаворита за титлата през тази година и той започна сезона по възможно най-добрия начин с две победи в първите две състезания на „Херес“. Пътят му към титлата изглеждаше напрактика разчистен, след тежката контузия, която получи Марк Маркес (Repsol Honda) в първото състезание на „Херес“ и която го извади до края на годината.

Освен победите си на „Херес“, французинът триумфира още и в Гран При на Каталуния, но в останалите девет състезания има само едно влизане в първите пет. Именно тези негови непостоянни резултати, въпреки силното му представяне в съботните квалификации, му отреждат второ място в генералното класиране, в което той изостава с цели 37 точки от Жоан Мир (Suzuki) два кръга преди края на шампионата.

За сравнение с представянето му през 2020 година, през миналата Куартараро записа цели седем подиума като новобранец в кралския клас. Това е накарало френския състезател да започне разговори с Yamaha за евентуално използване на мотоциклета от миналата година през 2021-ва, когато той ще премине в заводския отбор на японците.

Най-голямата ахилесова пета на Yamaha през тази година е техният двигател, който чувствително изостава като максимална мощност спрямо тези на техните преки съперници. А заради мерките за ограничаване на разходите заради COVID-19 японският производител ще трябва да използва същата спецификация на своята задвижваща единица и през следващата кампания.

„Притеснен съм и се надявам да използвам мотора от миналата година ако това е възможно. Не знам дали не трябва да използваме точната спецификация като тази година. Едно обаче е сигурно, ние трябва да променим начина си на работа, не просто в отбора, а в Yamaha като цяло“, сподели Куартараро.

Настоящият заводски пилот на японците Валентино Роси, който през следващата година ще заеме мястото на Куартараро в Petronas Yamaha SRT сподели, че замразяването на двигателите за 2021 година, няма да е извинение за евентуалното лошо представяне на Yamaha и през следващата кампания.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти