Ето колко са похарчили във Формула 1 Мерцедес и Ред Бул за миналия сезон

Ето колко са похарчили във Формула 1 Мерцедес и Ред Бул за миналия сезон

Отборът на Ред Бул във Формула 1 е похарчил 305 милиона щатски долара през 2019 година. От тима, който се класира на трето място при конструкторите във Формула 1, признаха, че ще бъде необходимо „нагаждане“, за да отговорят на тавана от 145 милиона долара ограничение на разходите, които са заложени за 2021 година. Отборът, който използва двигатели на Хонда, отчете по-ниска печалба от 618 хиляди лири в сравнение с 2018, когато обяви 923 хиляди лири.

Разходите са почти еднакви с тези от 2018 – 239.6 милиона лири, когато британският тим също беше трети в крайното класиране, но използваше двигатели на Рено. Оборотът е 245.4 милиона лири, което е съвсем малко увеличение спрямо предходните 245.1 милиона. „Разходите остават под контрол и отборът трябва да предвиди адаптациите, необходими според новите финансови разпоредби на ФИА, които влизат в сила от 2021 година“, заяви директорът на „Ред Бул“ Кристиан Хорнер.

Ограничението на разходите до 145 милиона долара се налага като част от мерките, насочени към създаване на по-равнопоставени условия за десетте отбора, но това изключва основни елементи като заплати на пилотите, маркетинг и пътувания. Бюджетната граница пада до 140 милиона долара през 2022 година и до 135 милиона долара за 2023–2025, което ще означава, че големи отбори като Ред Бул трябва да намалят разходите си драстично.

Хорнер допълни още, че отборът е проучил възможността за нагаждане на компанията към Брекзит и има планирани ходове, които да позволят операциите да бъдат незасегнати. Шампионите от Мерцедес са похарчили 333 милиона лири за спечелването на титлите при пилотите и конструкторите през миналата година, но германците също така отчитат печалба според отчетите, публикувани през миналия месец.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти