Автомобили

Econic One - българският smart електрически велосипед, който ще промени деня ти

16 септември 2020 | 12:26
Econic One - българският smart електрически велосипед, който ще промени деня ти
  • копирано
  • 0
“Защо си с колело, да не би колата ти да е в сервиза за ремонт?”. Много хора, избрали да се движат в града с велосипед чуват този въпрос. Което в българския случай е колкото логично, толкова и абсурдно. Велосипедът е свобода, здраве и искрена детска радост. Ясно е, че не всеки от нас може да бъде Найро Кинтана, Еган Бернал или Оли Уилкинс, но какво ни пречи да опитаме да променим начина си на живот, да ходим на работа с велосипед или просто да хванем гората през уикендите.

Отговорът е нищо.

Предложенията са стотици, но ние бяхме привлечени от една по-специфична категория велосипеди - електрическите. Econic One е на пръв поглед стандартен планински велосипед от типа hardtail (твърда рамка и амортисьорна вилка отпред). При по-внимателен поглед обаче веднага се забелязва нещо необичайно - солидната долна тръба на алуминиевата рамка, както и гигантската черна главина на задното колело.

Причината за това е, че инженерите е трябвало да намерят място за електромотор и литиево-йонна батерия, която да му осигурява нужното електричество, без да се компрометира външния вид на велосипеда. Всички сме виждали електрически велосипеди, които изглеждат някак недодялано и са като сглобени в квартален гараж. Тук нещата стоят доста по-различно, защото Econic One изглежда добре и това е видно за всички.

Електромоторът е разположен в задната главина и е способен на пикова мощност от 500 вата, което играе ролята на чудесен помощник в трудни условия. За сравнение, професионален колоездач може да поддържа средна мощност от 400 вата във финалната фаза на етап от Тур дьо Франс.

На практика това означава, че дори да не сте в най-добрата си форма, можете да изследвате стръмни планински пътеки, без това да ви причини аритмия. Важно е да се уточни, че въпреки своя електромотор, Econic One е стандартен велосипед, при който, за да се движите напред, трябва да въртите педалите. Електрическият двигател просто ви помага до максимална скорост от 25 км/ч, но не си представяйте, че можете да натиснете един бутон и да се возите като на скутер.

Което е страхотно, защото смисълът на колоезденето е в това човек да се измори, да потренира, да се разходи и да подиша чист въздух. Още повече, че според моментното ви настроение можете да регулирате степента на подпомагане от страна на електромотора - от 1 до 5. Изпробвахме го от НДК до центъра на Бояна, като без проблеми изкачихме най-големите баири на втора степен.

Батерията се зарежда с помощта на кабел от стандартен домашен контакт за няколко часа, а зарядът в нея е достатъчен за изминаването на над 140 километра. Хубавото в случая е, че батерията е лесна за сваляне, което означава, че можете да оставите колелото в гаража си и да я вземете с вас, за да я заредите на спокойствие. А когато тя падне напълно? Спокойно, няма да ви се наложи да стоите на едно място в чакане на местния хижар и неговия верен джип УАЗ.

Econic One може да се кара и без електромоторът да е включен. Просто тогава ще се върнете към реалността на простосмъртните, които не получават електрическо подпомагане, докато въртят самотно педалите. Тогава ще разчитате на монтаж Shimano Deore, включваш система от 1 венец отпред и десет отзад, които ще удовлетворят всичките ви нужди - от катеренето на много стръмни участъци в пресечена мощност, до развиването на висока скорост в равните отсечки. Спирането пък е обезпечено от хидравлични спирачки с дискове съответно 180 мм отпред и 160 мм отзад.

Удоволствието от карането на Econic One се изразява в достъпността. Планината вече е достъпна за вас и ви очаква. Онзи досаден баир на път за офиса ви вече няма да е пречка за вас, а ако искате да подарите колело на баща си, например, Econic One не би го дискриминирал по възрастов признак.

Само се замислете колко по-често бихте карали колело, ако не ви се налагаше да сте по-официално облечени на работа? С електрическо колело човек съвсем спокойно може да носи сако и риза и да не се притеснява, че когато пристигне в офиса, ризата вече ще е за смяна. От друга страна обаче, електромоторът и 36-волтовата батерия тежат доста, а рамката е усилена, което допълнително увеличава теглото на велосипеда. Все пак, Eljoy Econic One успява да минимизира щетите с общо тегло от 22 килограма, което не е фрапиращо в никакъв случай, особено имайки предвид, че това е велосипед с фабрична стойка, устройство за дистанционно заключване на задната капла, фар, цветен дисплей, който изобразява моментната ви скорост, оставащият пробег и изминатото разстояние, както и управляващ панел с бутони.

Еconic One e нещо повече от електрически велосипед, защото е “умен”. Системата позволява да свържете колелото си с мобилно приложение, откъдето можете лесно да проверите точното му местоположение, да го отключите или заключите дистанционно, както и да разберете колко заряд имате в батерията и колко километра сте изминали общо, например.

Еljoy Econic One е чудесен избор за хора, които обичат уикенд приключенията в планината. Той е истински “твърдак”, с който можете да щурмувате пътеките и платата, без да се притеснявате от каквито и да е неравности. За последните се грижат 29-инчови гуми Continental и амортисьорна вилка Suntour с ход 100 мм. Градската среда не е естественият хабитат на този велосипед, но той с лекота може да се използва и там. Ако пък не сте по офроуда, можете просто да заложите на някой от градските модели на българската фирма, които се предлага с доста екстри, ориентирани към проблемите на градския човек. И преди някой неуместно да попита отново защо сме с велосипед и какво е на колата, бързаме да отговорим: “Не, просто ни е приятно”.

Автор: Драгомир Попов
  • копирано
  • 0

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Новият Volkswagen Golf, който ще дойде, ще види и ... 11 май 2020
Има коли, които просто се появяват и стават част от живота ни. Те са навсякъде, всички ги познават, всички ги харесват, всички ги карат. Култови модели, които са по-скоро наши приятели, отколкото обикновени работници, ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.