ФИА забранява квалификационните режими на двигателите

ФИА забранява квалификационните режими на двигателите

Международната автомобилна федерация (ФИА) ще забрани използването на специфични квалификационни режими на двигателите във Формула 1 още през тази година.

Тези промени, които ще влязат в сила още от Гран При на Белгия след две седмици ще орежат голямото предимство на всички отбори използващи задвижващи системи на Mercedes, тъй като двигателите на немската компания имат най-голямо предимство в квалификационен режим. Според някои предположения, допълнителната мощност, с която разполагат Мерцедес, Рейсинг Пойнт и Уилямс им дава близо половин секунда на обиколка.

Ограничението на използването на различни режими всъщност няма да представлява промяна в самия правилник, а по-скоро затягане на контролните мерки над използването на задвижващите системи. Според новия прочит на правилата, пилотите ще са задължени да използват един и същ режим на двигатели както в квалификацията, така и в самото състезание. Това на теория ще забрани и занижаването на оборотите в края на надпреварите, което се прави с цел запазване на техниката, когато даден пилот не е въвлечен в битка и има достатъчно разлика, спрямо своите преки конкуренти.

Новият прочит ще засегне две основни точки от спортния правилник във Формула 1 за 2020 година. Първата е 2.7, която гласи, че е задължение на отбора да гарантира спазването на всички технически правила по време на състезателните уикенди. Това може да бъде проверявано от комисарите на събитието с преглед на данните или техническа инспекция.

Втората засегната точка е 27.1, според която пилотите трябва да управляват своите автомобили сами и без помощ от инженерите си докато са на пистата. Според Питър Байер, който е генерален секретар на ФИА за моторспорт, смяната на режимите на двигателя потенциално нарушава това правило, тъй като пилотите получават огромно количество инструкции по радиото по време на тези процедури.

Забраната за използване на квалификационни режими допълнително ще влоши разбирателството между отборите в падока, който до момента е разделен от споровете за легалността на болида на Рейсинг Пойнт, както и от нежеланието на някои от отборите, в това число и Мерцедес, да подпишат новото споразумение „Конкорд“.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти