Историческо! Брад Биндър донесе първа победа за KTM в MotoGP след безгрешно представяне в ГП на Чехия

Историческо! Брад Биндър донесе първа победа за KTM в MotoGP след безгрешно представяне в ГП на Чехия

Южноафриканецът Брад Биндър донесе първи успех за KTM в MotoGP след доминантно и безгрешно каране в Гран При на Чехия на легендарната "Бърно". Втори остана Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT), а трети бе Йоан Зарко с миналагодишното Ducati на Avintia, който през вчерашния ден записа изненадваща пол позиция.

Лидерът в световния шампионат и победеител от първите две състезания за сезона Фабио Куартараро имаше разочароващо състезание на "Бърно" като остана едва седми, въпреки че стартира втори. Французинът обаче успя да увели своята преднина на върха в генералното класиране, тъй като неговите най-близки преследвачи Маверик Винялес (Yamaha) и Андреа Довициозо (Ducati) имаха по-слаби резултати. Виянлес остана едва 14-ти, докато Довициозо бе 11-ти.

Стартът в Чехия пропуснаха Марк Маркес (Repsol Honda), който все още се възстановява от контузията, която получи в първия старта на "Херес" както и Франческо Баная (Pramac Ducati), който се контузи в първата тренировка на "Бърно".

В отсъствието на Маркес, тимът на Repsol Honda записва много слаб уикенд, като Алекс Маркес и заместникът на Марк, Щефан Брадъл останаха последни 20-ти и 21-ви в квалификацията и 15-ти и 18-ти в надпреварата.

Старт на състезанието: Морбидели поведе след първия завой, следван от Куартараро, а на трета и четвърта позиция останаха двамата братя Еспаргаро, Алейш (Aprilia) и Пол (KTM). Зарко направи много слабо потегляне и се смъкна до шестото място.

В края на първата обиколка Морбидели продължи да води, като неговата преднина пред Алейш Еспаргаро е бе близо секунда. Трети бе Куартараро, който още в първия завой на втория тур успя да се справи с пилота на Aprilia и застана на втора позиция, на 1.4 секунди зад своя съотброник.

До края на втората обиколка, Алейш Еспаргаро бе изпреварен и от втория заводски пилот на KTM Брад Биндър, за когото това бе едва трето състезание в кралския клас.

След четири от общо 21 тура, разликата между Морбидели и Куартараро остана 1 секунда, докато по-назад в колоната Жоан Мир (Suzuki) бе пометен от Икер Лекуона (Tech 3 KTM) на 13-я завой, което извади и двамата испанци от надпреварата.

Пол Еспаргаро затвърди силното представяне на KTM на чешкото трасе, след като в шестата обиколка се изкачи на четвърта позиция, след великолепно изпреварване срещу стартиралия първи Зарко. А разликата между испанеца и неговия съотбрник Биндър бе едва 0.5 секунди в края на седмия тур.

Отпред Морбидели продължи да води необезпокояван, като преднината му пред Куартараро продължи да се задържа в рамките на 1.5 секунди. Групата зад френския пилот обаче се беше увеличила, като освен Биндър в нея вече бяха и Пол Еспаргаро и Зарко. Самият Биндър изпревари лидерът в шампионата в началото на деветата обиколка с великолепна маневра на трети завой, а само осем завоя по-късно същото направи и Еспаргаро, но той допусна грешка на 13-ти завой и загуби третато място, след което бе избутан от Зарко в първия завой на десетата обиколка и отпадна.

Тази размяна на места, позволи на Биндър да се откъсне пред Зарко и Куартараро, и да започне необезпокояван да преследва Морбидели. Само в първата обиколка с чиста писта пред себе си, южноафриканецът стопи над 0.3 секунди от преднината на италианския си съперник.

Високото темпо на Биндър не бе никак лъжливо и той не само настигна, но и изпревари безпроблемно Морбидели, с което поведе осем тура преди края. В същото време Зарко бе наказан за инцидента, който извади от състезанието Пол Еспаргаро, като французинът трябваше да премине през дългата обиколка, което му коства близо три секунди.

Отпред, Биндър продължи да налага високо темпо и за нула време отвори преднина от повече от секунда пред Морбидели, който от своя страна водеше с 2.9 секунди пред Зарко. Съотборникът на Морбидели продължи да показва незавидно темпо в Чехия, като нямаше шанс да се бори със своите съперници. Проблемите на Куартараро идваха от неговия избор на средно твърда задна гума, която не работеше толкова добре, колкото меките на всички останали.

Пет тура преди края, Куартараро загуби цели три места за по-малко от обиколка, като той се смъкна до седмото място, след като бе задминат от Алекс Ринс (Suzuki), Валентино Роси (Yamaha) и Мигел Оливейра (Tech 3 KTM).

В последните две обиколки нещата в челото на успокоиха, като преднината на Биндър бе 3.7 секунди, пред Морбидели, който от своя страна водеше с 2.1 пред Зарко. Французинът обаче бе поставен под силна преса от Ринс и Роси, които много бързо го настигнаха след като изпревариха Куартараро.

Времето обаче не стигна на Ринс и Роси, които останаха съответно четъврти и пети в крайното класиране.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти