››   Анкета

Има ли Байерн сили за успех в ШЛ със селекцията до момента?

›› Булевард

Днешният ден се превърна в най-щастливия в живота на Мората

Семейството на футболиста на Челси Алваро Мората се увеличи ударно днес, след като му се родиха близнаци. Неговата съпруга Алис Кампело го дари с две момчета - Алесандро и Леонардо. Младото семейство вече сподели снимка ...

Виж още
WRC

Себастиян Льоб поведе колоната в Аржентина

29 април 2006 | 00:13
Себастиян Льоб поведе колоната в Аржентина

Световният шампион и лидер във временното класиране в Световния рали шампионат Себастиян Льоб от тима на „Кронос Тотал Ситроен” поведе колоната след приключването на първия състезателен ден на рали „Аржентина”, шести кръг от надпреварата. Френският пилот има преднина от 20,7 секунди пред норвежкия ас на „Субару” Петер Солберг, който заема втората позиция. Призовата тройка оформя италианецът Джиджи Гали от „Ралиарт Мицубиши”, който изостава на повече от минута от Льоб. Основният конкурент на Льоб за титлата Маркус Грьонхолм от отбора на „ВР Форд” се оттегли от надпреварата в осмия състезателен етап поради технически проблеми. Все още не е ясно дали Грьонхолм ще може да се завърне към участие в ралито. Преди да му се наложи да напусне кервана, Грьонхолм водеше с 12 секунди на Льоб за първото място. Той спечели първите два специални етапа, които се проведоха още в четвъртък вечерта.

Челната шестица след деветте състезателни етапа оформиха Манфред Щол с Пежо, на 1:18,7 минути от Себастиян Льоб, Хенинг Солберг също с Пежо (1:21,9 мин) и съотборникът на Льоб в тима на "Кронос Тотал" Даниел Сордо (2:05,7 мин).

Maркус Грьонхолм взе психологически аванс пред своя основен конкурент след първите два специални етапа през първия ден (четвъртък). 38-годишният финландски суперпилот дръпна с 1,8 секунди пред Петер Солберг от тима на „Субару”, a Льоб остана едва трети. Много добро каране в суперспециалните етапи направи и съотборникът на Грьонхолм Мико Хирвонен, който се нареди четвърти.

Първата отсечка беше истинско шоу за зрителите, които бяха дошли да наблюдават откриването на ралито. Льоб и Грьонхолм се вкопчиха в здрава битка, която финландецът спечели с впечатляващо каране. Той взе аванс от 1,6 секунди, която впоследствие увеличи с още 0,8, за да дръпне с 2,4 секунди пред френския си съперник след първия ден на ралито. Всички обаче очакваха с нетъпрение петъка, който щеше да е първият същински състезателен ден.

          

Трети етап: Солберг показва добра форма
Пилотът на „Субару” Петер Солберг започна първия същински състезателен ден в невероятна форма и даде най-добро време, изпреварвайки по този начин австриеца Манфред Щол от „Бозиан Пежо” и съотборника си Крис Аткинсън, които дадоха равно време. Маркус Грьонхолм се нареди трети на 9,8 секунди от лидера, изпреварвайки основния си съперник за първото място Себастиян Льоб. Това обаче едва ли бе голяма утеха за Грьонхолм, който загуби лидерската си позиция в ралито.

Четвърти етап: Льоб излиза на сцената
Себастиян Льоб демонстрира впечатляващо каране и даде време, далеч пред всички останали в четвъртия етап, с което навакса голяма част от изоставането си през първите три етапа. Маркус Грьонхолм спря хронометрите с второ време, наваксвайки по този начин цели три секунди от аванса на Петер Солберг на върха. Именно норвежецът, Манфред Щол и Мико Хирвонен се наредиха на местата от трето до пето. В генералното класиране Льоб се премести от седмо на четвърто място с изоставане от 17 секунди след Солберг.

Пети етап: Льоб се измъква първи от мъглата
В заформилата се истинска прашна мъгла Себастиян Льоб показа качествата си и отново даде първо време, изпреварвайки Маркус Грьонхолм. Между двамата започва познатата битка, в която ту единият, ту другият взима аванс. Единственият пилот, който кара с гуми „Пирели” освен състезателите на „Субару” – италианецът Джиджи Гали, напомни за себе си с трето място, изоставайки на 8,3 секунди зад Льоб. Мико Хирвонен и Хенинг Солберг следваха пилота на „Ралиарт Италия” по петите.

Петият етап беше пълно разочарование за Петер Солберг, който изпусна лидерската си позиция и вече изостава на 9,2 секунди от Маркус Грьонхолм, който поведе колоната. Льоб вече е на трета позиция само на 0,6 секунди зад Солберг.

         

Шести етап: Гронхолм открадва победа
Маркус Грьонхолм успя да увеличи преднината си пред Себастиян Льоб в генералното класиране, след като даде с 2,9 секунди по-бързо време от френския си съперник. Петер Солберг прави всичко възможно да спазва темпото на двамата най-добри, но изостана с 5,4 секунди по-бавно време от Грьонхолм. Манфред Щол, който досега имаше чудесен ден се свлече назад в подреждането, давайки едва единайсто време. Съотборникът на Себастиян Льоб в „Кронос Тотал Ситроен” Шавие Понс направи най-голямото шоу за публиката в този етап, но това едва ли му се е харесало много, след като колата му се запали и той трябваше да се оттегли.

Преднината на Грьонхолм на върха вече е 12,7 секунди, а втори вече е Себастиян Льоб, който измести Петер Солберг.

Седми етап: Грьонхолм запазва преднината си
Маркус Грьонхолм продължи да води и след седмия етап от ралито, въпреки че го загуби. Той даде с 4,7 секунди по-бавно време от Себастиян Льоб. Преднината на стройния финландски исполин вече е само 8 секунди. Петер Солберг пък продължи да изостава от откъсващите се лидери и вече е на 19,3 секунди от лидера. Все пак той е много бърз през този ден.

Осми етап: Катастрофално за Грьонхолм
38-годишният Грьонхолм преживя най-голямото си разочарование до момента, след като проблеми с управлението и скоростната му кутия го накараха да се прибере в сервиза някъде 8 километра, след като бе започнал да се движи по трасето на осмия етап. Така лидерската позиция се заема от неговия основен конкурент Себастиян Льоб, който вече ще бъде много трудно достижим. За пореден път колата проваля Грьонхолм по прашните пътища.

Голямото откъсване на върха след този етап е и добър знак за Льоб, след като от 1996 година насам всеки победител от рали „Аржентина” е ставал световен шампион.

Девети етап: Нови проблеми в лагера на ВР Форд
Съотборникът на Гьонхолм Мико Хирвонен не започна деветия етап от надпреварата, след като установи, че кара само с два работещи цилиндъра на двигателя. Той спря в сервизната зона, но механиците му така и не можаха да отстранят проблема. Този инцидент върна тима на ВР Форд към рали „Каталуния”, когато още в първия състезателен ден и двете коли получиха технически проблеми и трябваше да напуснат състезанието.

          

Иначе деветият етап бе спечелен от Петер Солберг, който изпревари с по-малко от секунда Себастиян Льоб. Въпреки доброто постижние на норвежеца, преднината на Льоб изглежда недостижима поради наказанието, което получи Солберг. След края на първия ден авансът на френския ас е 20,7 секунди.

Джиджи Гали пък се изкачи до трето място, следван от завърналия се Манфред Щол и брата на Петер Солберг – Хенинг.

КЛАСИРАНЕ СЛЕД ПЪРВИЯ ДЕН НА РАЛИ "АРЖЕНТИНА":

1. Себастиян Льоб – Кронос Тотал Ситроен – 1:35:35,8 часа
2. Петер Солберг – Субару – 0:20,7 сек
3. Джиджи Гали – Ралиарт Италия Мицубиши – 1:03,7 мин
4. Манфред Щол – ОМВ Пежо – 1:18,7 мин
5. Хенинг Солберг – Бозиан Пежо – 1:21,9 мин
6. Даниел Сордо – Кронос Тотал Ситроен – 2:05,7 мин
7. Крис Аткинсън – Субару – 2:05,9 мин
8. Матю Уилсън – Стобърт Форд – 3:55,6 мин


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 741

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Добре дошли в пясъците на Мексико 02 август 2006
След студените и ледени пътища на първите две състезания за сезона - "Монте Карло" и "Швеция", този уикенд състезателите ще се сблъскат с прашните и понякога кални трасета на рали ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?