Бокс

Боксьорът с 279 поражения: Работата ми е да губя на ринга

23 май 2020 | 09:13
Боксьорът с 279 поражения: Работата ми е да губя на ринга
  • копирано
  • 4
В света на бокса не всички майстори на ръкавиците се стремят към титли и рейтинги. Има и такива, на които се налага постоянно да губят. Но пък със спечелените пари хранят семейства и си плащат сметките. А хонорарите от боевете са едва ли не единственият им източник на доходи, затова те са готови да излизат на ринга дори по няколко пъти на месец. „Работата” им пък значително улеснява и тази на промоутърите, особено ако са тръгнали да налагат някой новак. Всъщност схемата е добре отработена: „Момче за биене”, в прекия смисъл на думата, помага на другите боксьори да трупа точки и да се предвижват в ранглистата.

„В бокса аз съм неудачник – признава британецът Кристиян Лайт. – Но когато синът ми порасне и го попитат дали е бил нахранен и облечен, той ще отговори  с „да”, и ще се гордее с мен. Всъщност заработвам парите за семейството си по най-сложния начин...”

Лайт прекрати кариера през 2018-а, а в последния си мач тогава загуби от сънародника си Люк Бисли. И, ако за победителя това е едва вторият професионален бой, то за Кристиан е под №300. Той дебютира през 2003-а и за цялото това време нито веднъж не е отказал да излезе на ринга, за което си заслужи и прякора Мистър Надежден. Но „надеждността” му има друга трактовка. Ако Лайт участва в мачове, то почти на 100 процента ги губи. Защото му е професия. „Понякога се прибирам у дома, хващам се за главата и се питам: Какво правя? Все губя, губя, губя. И разбирам, че това ми е работата.”

279! Толкова са пораженията на сметката на Кристиан, което е абсолютен рекорд. Предишното върхово постижение бе на американеца Реджи Стриклънд, който от 1987-а до 2005-а има 363 мача и губи 276 от тях. Доскоро го наричаха го най-слабият боксьор в историята, но пък боевете му са впечатляващи и наподобяват истинско шоу. Той е толкова разпознаваем в страната си, че телевизионните канали HBO и ЕSРN не пропускат негови срещи. Всъщност фамилията на Стриклънд превръща загубите на ринга в семеен бизнес. Брат му Джери пада в 100 мача от 112 общо, жена му в 28 от 30, братовчед му Джош – в 68 от 74, а племенникът Джей прави 28 битки и не печели нито една.

„Познавам си тялото и зная, че то може да се справи – признава Стриклънд. – Когато се бия, мисля за децата си, за дома. На година заработвам по 20-25 000 долара и винаги съм готов да изляза на ринга, когато ми позвънят. Чувствам, че това е най-хубавата работа на света. Да вдигна слушалката и да заработя две-три хиляди долара.”

И явно Реджи наистина познава тялото си, тъй като лицето му никога не е било обезобразявано, а речта му остава ясна и осъзната. Въпреки огромния брой поражения той едва в 26 мача губи предсрочно, което също е показателно за познаване на собствените възможности. Независимо от това Стриклънд се сдобива с прякора Професионален губещ. Честите му загуби обаче карат управата на 5 щата да забранят изявите му, тъй като след всяка една от тях, той трябва да си взима пауза от 60 дни.

Атлетическата комисия пък не иска да носи отговорност за здравето на спортиста. Но Реджи все намира начин да се промъкне през забраните, я под чуждо име  - Реджи Бюс и Реджи Реглин, я с междуградски микробуси.

„Губех 9 от 10 мача и бях щастлив – разкрива пък настоящият рекордьор Кристиан Лайт. – В началото исках да направя няколко мача и да се откажа. Изобщо не съм си и представял, че желанието ми да припечеля нещо, ще удължи толкова много кариерата ми.”

Всъщност подобни двубои с участието на „момчета за биене” рядко завършват с нокаути, но пък редовно отнасят удари в главата и черния дроб, което също е риск. А и самите „боксови круши” не искат предсрочното спиране на мача, дори и когато има повод за това. Защо при намесата на рефера следва 28-дневна карантина, а за това време спортистът няма право да боксира по медицински причини. Случаят с Лайт е показателен. За 279 двубоя само 5 са били спрени предсрочно. „Месец без доходи? Не благодаря! – категоричен е Кристиан. – Мразех почивните дни. И се казвах: Звънне ли телефонът, трябва да съм готов!”

Освен проблемът със здравето на тези боксьори, далеч по-сериозен се оказа този с обвиненията, че подобни спортисти продават срещите си. А това във всеки един момент може да им коства доживотна дисквалификация. Макар че, самите боксьори твърдят, че губят непреднамерено. Просто са по-слаби от съперниците си. За разлика от Европа, където такива като Лайт се чувстват комфортно, в САЩ на подобни подозрителни мачове се отделя особено внимание. През 2004-а в щата Аризона е създадена специална комисия, която разследва дали боксьорите умишлено губят за пари. И доказателства се намират. Но се оказва, че в американския бокс има друг вид по-разпространена измама. А именно да се излиза под друго име с подправени паспорти и медицински карти. По информация на Ню Йорк Таймс дори „тежкият” Бак Смит, който има на сметката си 181 победи, от които 120 с нокаут, в някои от мачовете е играл със съмнителни противници. Честотата на двубоите също се поставя под въпрос – за един месец той 12 пъти се качва на ринга. Веднъж пък побеждава два пъти за една нощ. Сред съперниците му са Тони Тейлър, Роки Вайрес, Тони Монтесоро. И всичко това е фиксирано в протоколите след двубоите.

Освен това разследващите установяват, че група промоутъри, начело с авторитетния Шон Гибънс, редовно уреждат мачове на боксьори под чуждо име или използват такива на малко известни починали състезатели. Принуждават ги също да боксират срещу по-титулувани съперници или пък по-млади, за да им трупат точки за ранглистата. Загубилият получава от 50 до 100 долара на рунд. А при добро стечение на обстоятелствата „потърпевшият” спокойно може да си заработи стотици хиляди долари за цялата си кариера.Разбира се, Гибънс отрича обвиненията. „Няма нищо нечовешко в това да използваш здравето на едни за сметка на други, които искат да постигнат успех – казва промоутърът. - Та нали боксьорите отиват да губят доброволно. Това не е криминално деяние, а начин на живот!”

"Труд"
  • копирано
  • 4
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 8086

Добави коментар ›› Коментари (3)

Мма
(Гост)
3
отговор
23 май 2020 | 23:46

Единственния спорт в който няма наговаряне и мръсни пари е махленския футбол Рейтинг: 8 0

ТИКВА
(Гост)
2
отговор
23 май 2020 | 18:34

И на Майк Тайсън му бяха все такива опонентите. Затова всеки път когато излизаше срещу някой дето не му е платено да загуби и беше пребиван. Лек ден! Рейтинг: 6 16

-
(Гост)
23 май 2020 | 20:54

Най лошото е, че мал*уни папагали като теб му викат "спорт", а то си е чисто обиране на парите на мал*умните роби! Рейтинг: 4 2

Гов3до
(Гост)
1
отговор
23 май 2020 | 12:35

И ние винаги губим Рейтинг: 8 6


							
						
Кога жените спряха да целуват мъжете и това стана ... 29 март 2019
Целувката комай вече не е израз на любов, радост и близост, а повод за насаждане на омраза и разделения. Пушилката, която се вдигна поради импулсивната целувка на боксьора Кубрат Пулев с американката, самонарекла се ...
Кубрат Пулев: Ще поразя Джошуа като коронавирус 05 май 2020
Благодаря на Господ, че ме е съхранил и ми е помогнал в много рискови ситуацииКубрат Пулев отбеляза вчера своя 39-и рожден ден. Най-успешният ни боксьор при професионалистите говори пред „Тема Спорт“ за ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.