Маркес: В кръвта ми е да рискувам за победата

Маркес: В кръвта ми е да рискувам за победата

„Без риск няма успехи“, заяви голямата звезда на Honda и шесткратен световен шампион в MotoGP Марк Маркес. Той е смятан за най-бързия и балансиран пилот през последното десетилетие, но испанецът също така е пословичен с редицата катастрофи. За негово щастие през миналата година само една от тях се случи по време на състезание, а останалите бяха на тренировки или тестове. Маркес „преживя“ 14 катастрофи през последната кампания и по този показател бе само зад Йоан Зарко (Франция), Джак Милър (Австралия) и Пеко Баная (Италия).

През шампионските 2017 и 2018 година испанецът падна съответно 27 и 24 пъти, а тези 65 катастрофи са разпрострени в 56 състезателни уикенда или официални тестове. Испанецът е спечелил 27 от тези Гран При. За Маркес обаче стратегията „рискуваш и печелиш“ е незаменима.

„Трудно е да постигнеш баланс между риска и желанието за победа. Без риск обаче няма победа и ако искаш да печелиш, ти трябва да вложиш повече от всеки друг на трасето. Лично на мен ми е в кръвта да търся пълния лимит на моите възможностите и тези на мотора ми“, каза той. Маркес добави, че честите падания са го обучили в изкуството да катастрофираш и да се измъкнеш без контузия.

„Да паднеш никога не е приятно, но опитът помага много. Когато това се случи, стягам тялото и раменете, приготвям се за удара и се опитвам да го последвам с приплъзване по чакъла, за да се изправя на крака. По принцип няма как да се научиш да падаш, но ако падаш често, излизаш полутрениран“, продължи испанецът.

Тази стратегия не е напълно безопасна и операциите на Маркес в двете рамена по време на последните две зимни паузи доказват това. Хирургичните интервенции бяха извършени заради травми, получени при катастрофи по време на състезателните уикенди или тестове. Маркес обаче обясни, че само веднъж му се е случвало да се страхува истински в момент на катастрофа – след правата на „Муджело“ през 2013, когато закъсня със спирачката и скочи от движещия се с 280 км/ч мотор на Honda, за да избегне челен сблъсък с огражденията.

„За части от секундата реших да скоча от мотора и се радвам, че го направих. Това е единственото ми излизане от пистата с носилка и също така е единственият случай, в който се уплаших. Страхувах се, защото знаех колко лошо мога да се ударя. Това ми повлия за почти целия уикенд. За щастие обаче в самото състезание бързо забравих за инцидента“, завърши Маркес.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти