БГ Футбол

Левски, ЦСКА-София и Лудогорец с огромни загуби заради COVID-19! Ще спрат ли лъжите срещу клубовете?

22 април 2020 | 16:26 - Обновена
Левски, ЦСКА-София и Лудогорец с огромни загуби заради COVID-19! Ще спрат ли лъжите срещу клубовете?
През последната седмица се разрази сериозна полемика какви са загубите на българските футболни клубове заради COVID-19 и дали изобщо имат такива. За съжаление прави впечатление, че надделяват доста некоректни и понякога откровено лъжливи мнения, които целенасочено злепоставят отборите, особено тези с по-големи бюджети и приходи като Левски, ЦСКА-София и Лудогорец. Към тях можем да причислим Ботев Пд и Локомотив Пд.

Мнозина твърдят, че всъщност родните тимове печелят, когато не играят мачове, защото така спестяват разходи за организация на двубоите, но е коректно да се добави, че не при всички е така. Определени медии стигат дори по-далеч, опитвайки се явно и тенденциозно да манипулират обществото по този въпрос, използвайки ширещия се негативизъм спрямо родния футбол.


Но да преминем по същество в търсене на най-важния отговор на въпроса губят ли клубовете в България от карантината и какви точно са техните поражения?

Малка, но много важна подробност, е, че COVID-19 удари точно тогава, когато предстояха плейофите в първата шестица. Т.е., когато поне пет от първите 6 клуба щяха да генерират най-високи приходи от билети. Това в особена степен важи за Левски и ЦСКА-София, а донякъде и за Локомотив (Пловдив), които водят люта битка за сребърните медали и местата, даващи право на участие в Лига Европа.

Левски събра над 763 хил. лв. за 15 дни, приходите са над 500 хил. лв. (ето откъде са парите)

Да вземем последния мач между Левски и ЦСКА-София. По официална информация от „Герена”, сините са продали билети на стойност 207 656 лева и тук не влизат приходите от абонаментни карти. Това значи, че в двубой с по-голямо значение срещу този съперник сумата може да надхвърли 300 000 лева само от това перо. Докато се играеха първите пролетни шампионатни срещи, Левски обяви приходи от продажба на фенартикули на стойност 56 085 лева за две седмици. Дали сега тази сума може да бъде събрана?


Като прибавим, че петте домакински мача на Левски в плейофите ще са срещу Лудогорец, ЦСКА-София, Локо (Пловдив), Славия и Берое/Черно море, а този от полуфинала за Купата - срещу смърфовете, лесно можем да пресметнем, че загубите от непродажба на билети само за месец ще надхвърлят 1 милион лева. Т.е. пари, с които сините могат да покрият абсолютно всички заплати в клуба за въпросното време. А сега трябва да плащат възнаграждения, макар и намалени, но без да генерират никакви приходи.

Горе-долу такава ще е ситуацията и при червените, стига те да успеят да убедят феновете си да се върнат на стадиона. Но потенциалът е налице.

Левски продаде 10 000 колекционерски билета за мача с Лудогорец

Лудогорец неведнъж е показал, че срещу Левски и ЦСКА-София в Разград е събирал между 5 и 10 хиляди зрители, което при средна цена на билет от 15 лева е лесно да се пресметне, че разградчани със сигурност печелят от подобни сблъсъци.

Но като цяло най-големите загуби на клубовете идват от оттеглянето на спонсорите. Колкото и да се натрапва мнението, че те нямат рекламодатели или ако имат – им е наредено да наливат пари, това не е така. Поне що се отнася до спонсорските договори с букмейкърите. Те се сключват изцяло на бизнес основа, от която печелят и двете страни.

Сега, предвид факта, че не се играят мачове, букмейкърите не могат да рекламират своя бизнес чрез клубовете, защото в момента той е силно ограничен. И прибягват до оттегляне с цел да минимизират загубите. А за клубовете остава възможността или да направят компромис, съгласявайки се да не получават пари от договореното в рамките на няколко месеца, или да съдят собствените си рекламодатели. Нормално е при колегиални взаимоотношения да постъпят по първия начин, както са и направили.

Груби сметки показват, че загубите на Левски, ЦСКА-София и Лудогорец от оттегляне на рекламодатели за два месеца възлизат средно на около 400 000 лева за клуб. За останалите тимове от efbet Лига пораженията са по-малки по това перо, но пък те разполагат и с по-малки бюджети.


И стигаме до телевизионните права, които също са основно перо в издръжката на доста клубове. При по-малките те достигат до 15-20 % от бюджета.

Припомняме, че договорът за ТВ права е на стойност 6,5 млн. лева на година. Ако не се изиграят 30% от срещите, и то най-интересните, тимовете могат да загубят повече от 2 млн. лева.

Т.е. хипотетично ако предположим, че Левски – със своята фенска маса, има рекламните договори на Лудогорец (б.а. тук не включваме парите, които идват от братя Домусчиеви), то само за два месеца сините ще загубят малко под 2 млн. лева от липсата на мачове. Разходите за 12-те двубоя до края на сезона възлизат на около 360 000 лева.

Всеки сам лесно може да изчисли какви са пораженията за Левски. Идентично е положението и с ЦСКА-София, и с Лудогорец.

Така че когато определени медии се отнасят с пренебрежение спрямо загубите на българските клубове, би трябвало да прочетат отчетите им за приходи и разходи и да видят, че бизнесът е доста сериозен и важен за хиляди български граждани.

Защото можем да попитаме въпросните критици как ще се отрази на техния бизнес, ако 30-40% от рекламодателите им се оттеглят? Отговорът е повече от ясен – ще са на ръба на фалита.

Още по темата
ЯСЕН ТОШЕВ
редактор - отдел "Футбол"
Прочетена 18640

Добави коментар ›› Коментари (135)

манол пешовз
(Гост)
135
отговор
20 май 2020 | 20:01

за некадърници и боси ритнитопковцеи не даваите пари даите на нас инва,идите Рейтинг: 0 0

Augusto Pinochet
(Гост)
134
отговор
26 април 2020 | 12:48

Каква точно фенска маса иат Лудогорбахче и Литекспор ? Та да ги сравнват с гиганта ЛЕВСКИ ! Рейтинг: 0 5

Никол
(Гост)
133
отговор
23 април 2020 | 11:34

Всеки регистриран преминал KYC верификация на акаунта получава 30 000 CNG токена равни на 300$!За всеки регистриран потребител през вашият реферален линк получавате още 300$ в CNG токени.https://coinsbit.io/referral/4d5bfc3c-68c2-4a0d-a097-8f3b446af154 Рейтинг: 0 2

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Сиренясал ми е
(Гост)
132
отговор
23 април 2020 | 11:32

Кой му пука? Днес следобед ще по.ря едно много яко ма.це - миньонче с яки бом.би, 70 лв на час, с взаимна френска и може да пипаш и бъркаш където си поискаш. Ще разправям после как е минало Рейтинг: 1 1

Разград = Барцилона
(Гост)
131
отговор
23 април 2020 | 05:40

Юни и юли отборите не трябваше да играят а да са в отпуска. И по време на отпуската да продължават да плащат заплати. Сега юни и юли ще играят вместо април и май и ще си генерират същите приходи. Рейтинг: 9 0

Защо толкова вият
(Гост)
23 април 2020 | 05:42

на ум.ряло тогава? За да гепат кинти от държавата по всички възможни начини Рейтинг: 5 2

Оги
(Гост)
23 април 2020 | 06:57

Може ще видим Рейтинг: 1 0

УШЕВ УМРЕ
(Гост)
23 април 2020 | 06:44

На мъртвец ,защо са муууу пари ? Може би на Тубата муууу трябват да ги извози на лобното място Витиня ? Рейтинг: 3 4

ВЕРЕЯ СТАРА ЗАГОРА ЗАВИНА
(Гост)
130
отговор
23 април 2020 | 00:42

Олеееее Рейтинг: 3 0

stanislav
(Гост)
129
отговор
22 април 2020 | 23:54

Е като са толкова печеливши тези клубове защо фалират тогава. Ясенчо още малко на ниво Реал Мадрид и Барселона ги изкара Левскито. Рейтинг: 12 2

Гацо Бацов
(Гост)
128
отговор
22 април 2020 | 23:53

Абре, автора на този пасквил квО се е разревал? Хората останаха без никакви доходи и няма кво да ядат, той седнал да реве за Киро, Ловеч и Подуене. Айде малко по-сериозно! Рейтинг: 23 1

Ма те
(Гост)
127
отговор
22 април 2020 | 23:47

и без КОВИД-19, бяха с огромни загуби! Рейтинг: 13 2

Горките
(Гост)
126
отговор
22 април 2020 | 23:41

Мале, какви печалби изпуснаха.... Рейтинг: 15 1

Руснак
(Гост)
125
отговор
22 април 2020 | 23:12

Който ходи със съветски знамена , пее военни песни и се кланя на Путин, си е негов въпрос!Аз съм руснак и много повече обичам България, страна на свобода! Русия е тюрьма, ако някой иска-да ходи!Само да не налага мисленето си на други, на мен не може, но има наивни хора. Рейтинг: 16 2

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Българин
(Гост)
22 април 2020 | 23:21

Много по-готино е да си руснак,защото няма да си роб в държавата.В България заплатите са двойно по малки,пенсионерите живеят в мизерия..Докато ГЕРБ е на власт и защитава олигарсите ,няма живец.. Рейтинг: 10 7

Баце,
(Гост)
22 април 2020 | 23:29

влез в Росстат, НСИ на Русия, държавна институция!Заплатите и пенсиите са около 2 пъти по малки от България!Но то не пречи стадото да е щастливо, па не и турски роб! Рейтинг: 14 1

Популизъм
(Гост)
22 април 2020 | 23:36

Бойко ти ли си-псевдодемократ .. Рейтинг: 2 9

Мико
(Гост)
124
отговор
22 април 2020 | 23:05

Тук замириса на празна тенекия от сирене,оставена навън на 23.07.в 15.00ч. Рейтинг: 3 2

Стига рев
(Гост)
123
отговор
22 април 2020 | 23:03

Да фалират . Те и без това на там са тръгнали .Искаха да играят май*муни в отборите . Сега да фалират . Рейтинг: 12 1

подуенски ЧИКИДЖИЯ
(Гост)
122
отговор
22 април 2020 | 23:01

Ах колко си нежен,ах кск ще ти го НАБИЯ УМРЕЛЯК Рейтинг: 1 1

БулбоУретралниЖлези
(Гост)
121
отговор
22 април 2020 | 23:00

Потече Рейтинг: 1 2


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Левски, ЦСКА-София и Лудогорец с огромни загуби ... 22 април 2020
През последната седмица се разрази сериозна полемика какви са загубите на българските футболни клубове заради COVID-19 и дали изобщо имат такива. За съжаление прави впечатление, че надделяват доста некоректни и понякога ...
Радослав Арсов: Участието в евротурнирите е като ... 27 май 2020
Българско волейболно семейство води френския женски клуб Вандьовр Нанси към все по-високо ниво, като доказателство за това е участието на тима в евтотурнирите през новия сезон, където ще се подвизава за "Чалъндж къп". ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.