БГ Футбол

Баждеков: Efbet Лига трябва да се преструктурира

30 март 2020 | 20:25 - Обновена
Баждеков: Efbet Лига трябва да се преструктурира
  • копирано
  • 8
Бившият финансов директор на Левски Константин Баждеков коментира пред "Дарик радио" ситуацията в българския футбол по време на пандемията от коронавирус. Той даде съвети на клубовете как да преодолеят кризата.

"Според мен има във всякаква ситуация изход, стига да се намерят най-правилните решения и тези решения да заработят. При тази ситуация при една правилна политика и разбиране от всички може би ще излезем колкото може по-бързо от тази ситуация. Трябва да сме убедени в това, което препоръчваме и тези, които го изпълняват, да са убедени, че е най-правилното, за да го изпълняват. Аз мисля, че трябва да се направи една точна сметка и разчет на всеки клуб какво може да разчита на собствени приходи, на приходи изобщо и на тази база да си подреди какво може да харчи - да харчиш това, което изкарваш е най-важното, а не да тръгнеш по обратния път.

Аз с моите 18 години в Левски съм минал през много трудни моменти, и много хубави, разбира се. Независимо от трудностите, успяхме да оцелеем, благодарение на мобилизацията, на ресурсите от собствениците в лицето на господин Батков и преди него господин Чорни. След това господин Тонев и другите собственици. Ние успяхме да оцелеем, независимо от трудностите. Първата стъпка трябва да бъде всеки клуб да си направи преценка на това, което може да осигури като собствени приходи. Това ще е приоритет на клубовете с по-голяма фенска маса. Левски показа, че феновете са най-големият дарител, спонсор и увличайки тези хора, това мисля, че е първата стъпка. Всяко ръководство да се посъветва със своите фенове за какво трябва да се дават пари. Ние през годините сме имали продажба на билети между 300 и 400 хиляди билети на сезон в най-силните години. Представете си това какво значи. Публиката на Левски пълнеше стадионите и това беше сериозно перо на прихода. Нещо, което се забрави - продажбата на футболисти, такива, които ти си създал и това е един голям източник на приходи. Продажба на фен артикули и най-различни инициативи, в това число това със СМС-ите. Това може да осигури постоянен доход на клуба.

Основното е да се направи преценка на разходите, защото при една такава стагнация трябва да се направят драстични промени, да се спрат всички тези екстри, да се разчита на собствени футболисти и то българи. Няма да има средства за такива заплати. Да се прецени тези екстри, които са в договорите на футболистите, до каква степен да продължат да се дават. Това е голямо перо - като наеми, пътувания, самолетни билети. При едни сериозни заплати това трябва да е за сметка на футболистите и те да получават заплата, която да може да си позволи клуба. Да има твърда заплата и всичко над нея да е на база на постигнатите резултати. Тук трябва да бъдат привлечени като партньори и мениджърите на самите играчи. Те също трябва да са убедени, че в настоящата ситуация трябва да са един екип. Да се направи преоценка на разходната част и клубовете да слязат на земята. Клубовете в България могат да осигурят рекламодатели, стига да имат резултати и успехи.

Беше практика президентите на клубовете да се разберат, за да има реална ситуация на заплащането, а не да има голяма разлика в заплащането между големите клубове и тези с не толкова големи възможности. Подредбата трябва да дойде от БФС. Според мен трябва да се преструктурира и първенството, да се даде право на ПФЛ да поеме оперативната работа по първенството, тя да е водещата, а футболният съюз да управлява ситуацията с националните отбори, младежките и детско-юношеските школи. Нещо, което държавата мисля, че иска да помогне. Достатъчно работа и възможности има за всички. Трябва да има преструктуриране на футбола в България", завърши Баждеков.

Още по темата
  • копирано
  • 8
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 2672

Добави коментар ›› Коментари (6)

kkk
(Гост)
6
отговор
02 април 2020 | 14:52

трябва да - 8или макс 10отбора в Първа лига, 12макс във втора и останалите да са аматьори Рейтинг: 0 0

Ооо
(Гост)
5
отговор
31 март 2020 | 22:23

Спорет мен,Славия е по добра от лефс Рейтинг: 1 1

дфс
(Гост)
4
отговор
31 март 2020 | 00:32

Добре е да се мине в цикъл пролет-есен, за да няма лятна подготовка, която излишно оскъпява издръжката на един отбор - 30 дни лагери в чужбина и т.н. Рейтинг: 4 1

7;2
(Гост)
31 март 2020 | 12:25

пишеш глуости, ако нямаш лятна ще имаш зимна, която дори ще е по-скъпа !!! Рейтинг: 2 0

бате Гого
(Гост)
3
отговор
30 март 2020 | 23:42

когато ХОРАТА гледаха ФУТБОЛ мачовете бяха в събота вечерта сега мачовете са когато каже Домуса. Рейтинг: 10 1

Домуса
(Гост)
31 март 2020 | 06:24

Не разсъждавай- не ти се получава. Рейтинг: 2 3

alex
(Гост)
2
отговор
30 март 2020 | 23:27

С две думи извода е че,ЛЕВСКИ ще оцелее заради огромната си фенска маса ,която доказа за милионен път страстта и любовта си,която може да ръководи приходите на клуба.Има обаче една жалка история на едни хорица които се НАПЪВАТ да бъдат едни умреляци,които искат и винаги са искали да подражават на ЛЕВСКИ но не могат.Тези комплексари от литекс в момента,ако успеят да загинат отновоа имат уникалния шанс да го направят и ще го направят,със същите отличителни знаци и същия стадион като на умрялата пачавра на комунетата,ще запишат рекорд за Гинес единствени и неповторими..те нали рекорди гонят винаги!Дерзайте бивши ПАЧИ!!! Рейтинг: 7 4

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Норвежки ЧИКИДЖИЯ
(Гост)
1
отговор
30 март 2020 | 22:23

Ходих на психолог. Психолога ме прегледа и каза че ДЪЛГОГОДИШНИТЕ ЧИКИИ НА СУРОВ КЛИМАТ НЕ МИ ВЛИЯЕЛИ ДОБРЕ. Не знам, мисля да потърся второ мнение.. Рейтинг: 5 0

Норвежки ЧИКИДЖИЯ
(Гост)
30 март 2020 | 22:24

.. Особено предразположени били хора които ДОПЪЛНИТЕЛНО страдат от кретенизъм. Като мен... Рейтинг: 4 0

Норвежки ЧИКИДЖИЯ
(Гост)
30 март 2020 | 22:25

С две думи аз съм КРЕТЕН-ЧИКИДЖИЯ. Както виждате мойта диагноза също ИМА ТИРЕ КАТО ЛЮБИМИЯ МИ ОТБОР! Рейтинг: 4 0


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Левски, ЦСКА-София и Лудогорец с огромни загуби ... 22 април 2020
През последната седмица се разрази сериозна полемика какви са загубите на българските футболни клубове заради COVID-19 и дали изобщо имат такива. За съжаление прави впечатление, че надделяват доста некоректни и понякога ...
Радослав Арсов: Участието в евротурнирите е като ... 27 май 2020
Българско волейболно семейство води френския женски клуб Вандьовр Нанси към все по-високо ниво, като доказателство за това е участието на тима в евтотурнирите през новия сезон, където ще се подвизава за "Чалъндж къп". ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.