Автомобили

Чиста съвест (ревю на Renault Zoe)

06 февруари 2020 | 16:42 - Обновена
Чиста съвест (ревю на Renault Zoe)
  • копирано
  • 0
Говори ли ви се за мръсния въздух? За този, който дишаме всеки ден, който наричаме “зима”, който излиза от ауспусите на автобусите и камионите, от комините на къщите и заводите и влиза в дробовете ни? За този въздух, който сами си правим цяла година, и за който се обвиняваме от декември до март? За същия този въздух, който се опитваме да излекуваме със зелен билет и други плацебо решения.

Мисля си по въпроса, вървейки пеша към Renаult-Nissan. Централният им офис е на булевард Г.М Димитров, по който минават много коли и автобусни линии. Пешеходците сме малко. Сигурно защото е кално, мокро, студено и безплатно. От автобуса слизат адски много хора, с които сега заедно ще подишаме още няколко метра зелените им билети. “След дъжд качулка” е много подходяща реплика за днешната скапана сутрин. Не съм от онези, негативните, които предпочитат да не отбелязват, когато нещо се подобри, а все повтарят за лошите неща. Просто се разкашлях. Да, градът ни се променя бавно, а с него - може би и жителите му. Но географията му винаги ще си остане същата - огромен град, полегнал си в котловина, която трудно се проветрява. Затова е важно какво правим в нея.

Взимам новото Renаult Zoe - дребен електромобил, с който се познаваме отдавна. Концепцията на французите за малък градски електромобил, хранещ се с електричество, излезе още през 2005 година. Тогава Renаult отсъдиха, че това ще е бъдещето ни всекидневие - ще кръжим около контакти без ауспуси и няма и да имаме спомен от двигатели с вътрешно горене, ръчни скоростни кутии и дати за смяна на масло. Донякъде познаха и първото Zoe излезе на пазара в края на 2012-а. Тогава концептуалната му природа още се усещаше в интериора - всичко беше някак анимационно, някак твърде оптимистично. На външен вид беше нереалистично усмихнат за градската ни действителност и затова днес Zoe вече прилича на истинска кола. Проговорил е дизайн езика на Renault и е много повече от батерия на колела.

Новото Zoe е със 135 к.с. от своя R135 електромотор и по-голяма, 52 кВч батерия, с която можете да изминете до 395 км. Разбира се, че пробегът зависи от начина ви на шофиране, от климатичните условия, от пътя и от съдбата. Но това е и при простосмъртните, СО2 изпускащи автомобили, просто зареждането е по-бавно. И тук се връщаме на темата за града, въздуха и зеленото билетче. И аз искам да живея с чиста съвест и да карам електромобил, казвате си вие. Но защо да си го причинявате, след като станциите са малко и не всеки контакт става за зареждане? След като държавата не ви стимулира да оставите стария си дизел и да зажужите като един добър европеец? Имам отговор, но не знам дали ще ви хареса: Zoe е готин. Като повечето електромобили на пазара, е много удобен за града, ускорява от 0 до 50 за 3,9 секунди и има нисък център на тежестта заради батерията си. Така че според мен въпросът е защо да не си го купите? Наистина, електромобилите все още не са много евтини. Базовата цена на Zoe е 58 000 лв с по-малката, 40 кВч батерия и предишната версия на електромотора, но в стандартното оборудване влизат достатъчно системи за сигурност, ISOFIX, дневни LED светлини и 7-инчов екран с Bluetooth, климатик. На вторичния пазар първата версия на Zoe все още държи висока цена за разлика от други модели от същите години.

Zoe не замърсява нито шумовата среда, нито въздушната такава на нашия сив град. Паркира безплатно на синя и зелена зона, освободен е от годишен данък, но за разлика от други европейски държави, тук нямаме субсидиране за такива като него. Затова и като други хубави неща, и това дали ще карате електромобил, е въпрос на съвест.

Още по темата
  • копирано
  • 0
ВЕСЕЛИНА КИРОВА
редактор - отдел "Спорт"
Прочетена 526

							
						
Skoda Kamiq - съвкупност от детайли 24 февруари 2020
На този свят има два типа предмети, а и хора - такива, които просто изпълняват брифа, и такива, които го прочитат, смачкват го и го хвърлят в кофата, за да правят каквото си поискат. Спокойно, новият Kamiq е от ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.