Авто Мания

Един злобен Yaris - Toyota представиха новата GR версия

20 януари 2020 | 21:52 - Обновена
Един злобен Yaris - Toyota представиха новата GR версия
  • копирано
  • 0
Новият GR Yaris е същински спортен автомобил, роден от опита на Toyota, натрупан по пътя към завоюването на титли в Световния рали шампионат (WRC). Закален от успехите в горещината на надпреварата, той е израз на пренасянето на технологии и дизайн от моторните спортове директно в света на серийните автомобили. Моделът остава верен на същността на TOYOTA GAZOO Racing за създаване на все по-добри автомобили, които са функционални в ежедневието и създават удоволствие от шофирането.

GR Yaris е уникален модел, в който са въдворени уменията в дизайна и инженеринга на TOYOTA GAZOO Racing и Tommi Mäkinen Racing, партньорът на Toyota във WRC. Освен че служи като официален хомологационен модел за разработването на следващия Yaris WRC, той притежава всички атрибути необходими за собствениците имащи желание да участват успешно в местни рали надпревари. При планирано лансиране през втората половина на 2020 година, моделът ще последва GR Supra като втори глобален GR модел на Toyota.

Представяйки GR Yaris на Автомобилния салон в Токио, президентът на GAZOO Racing Шигеки Томояма отбелязва: „Едно от задълженията, на които TOYOTA GAZOO Racing се е посветила, е използването на моторните спортове за усъвършенстване на знанията и експертния опит на хората във фирмата, с цел представяне на спортни автомобили от световна класа. Докато новата GR Supra е спортен автомобил, разработен на базата на пистови състезания, GR Yaris израства на основата на нашите участия в ралита – нещо което много от нашите фенове очакваха с нетърпение.”

Всеки аспект на автомобила е насочен към динамиката: напълно нова платформа и двигател, ново окачване, лека конструкция и аеродинамична ефективност на каросерията и нова система за постоянно двойно предаване GR-FOUR. С висока мощност и ниско тегло, моделът има всички заложби за успех в надпреварите и за осигуряване на вълнуваща динамика като суперспортен хечбек на пътя.

Наследство

Новият GR Yaris е първият оригинален спортен автомобил с двойно предаване на Toyota и първият хомологационен модел за надпреварата в Световния рали шампионат от края на производството на Celica GT-FOUR през 1999 г.

В рамките на две поколения и три модела, Celica GT-FOUR представя Toyota в нейните найуспешни серии във WRC, една златна ера в рали спорта, донесла на компанията 30 рали победи, четири шампионски титли при пилотите и една при производителите. В знак на почит към своя знаменит предшественик и неговата система за двойно предаване, GR Yaris носи с гордост логото GR-FOUR на задния си капак. Като хомологационен модел, GR Yaris ще подпомогне разработването на новия състезателен автомобил за отбора TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team за WRC. След като се присъедини отново към шампионата през 2017 г., Toyota печели както титлата при производителите, през 2018 г., така и – с От Танак – при пилотите през 2019 г.

Приоритети на развойната дейност

Експертният екип от дизайнери и инженери във WRC на Tommi Mäkinen Racing се фокусира върху прецизирането на аеродинамиката, постигане на ниско и правилно разпределено тегло на навия автомобил – трите качества които са от особена важност за най-доброто представяне и надеждност.

По-ниската линия на покрива подобрява способността на автомобила да намалява въздушното съпротивление, а монтирането на новия 1.6 турбо двигател допълнително назад към центъра на автомобила спомага за постигане на по-добър баланс на теглото на ходовата част в името на подобряването на управлението, стабилността и реакцията на автомобила.

Каросерията с три врати е изработена от леки материали включително усилени с въглеродни нишки полимери и алуминиеви сплави с цел постигане на внушително съотношение между мощност и тегло, а новата платформа осигурява по-широка следа и монтирането на ново задно окачване с по две триъгълни рамена на колело. Екипът е разработил и нови елементи за усилване в страничните части на ходовата част за достигане на пълния потенциал на окачването.

За да се гарантира че всичко проектирано работи на практика, GR Yaris е тестван интензивно от професионални състезателни и рали пилоти в рамките на развойната програма.

Уникален дизайн

Новият GR Yaris има уникален дизайн с каросерия с три врати и снижена с 91 мм линия на покрива, създаваща му силует на купе. Принос за последния имат и вратите без рамки. В предната част дизайнът на радиаторната решетка и спойлерът са израз на автентичния GR статус на автомобила, а задната широка следа е съчетана със скулптурирани мускулести форми на калниците помещаващи 18-инчови алуминиеви колела.

Напълно нов 1.6-литров Turbo двигател Двигателят на GR Yaris е напълно нов, трицилиндров с принудително турбо пълнене и се възползва от технологии от моторните спортове за постигане на максимално динамични показатели. Сред тях са охлаждане на дъната на буталата с инжектори, изпускателни клапани с голям диаметър и частично машинно обработени всмукателни колектори. С работен обем от 1,618 куб. см, той има мощност от 261 к.с./192 кВт и въртящ момент от 360 Нм.

Компактен и лек, 12-клапанният двигател с два разпределителни вала (DOHC) е оборудван с едноструен турбокомпресор със сачмени лагери и съчетан със шестстепенна механична трансмисия, конструирана да поема високи нива на въртящ момент.

Съотношение мощност-тегло

Постигането на високо съотношение между мощност и тегло е ключов фактор за изпълнението на целите по отношение на динамиката на GR Yaris. Каросерията е изработена преобладаващо от леки материали, сред които нови, усилени с въглеродни нишки полимери за покривната конструкция, които могат да бъдат формовани под налягане. За предния, задния капак и вратите се използва алуминий. В резултат от това GR Yaris разполага с мощността на мощен хечбек от C-сегмента, но е с теглото на автомобил от B-сегмента (собствено тегло 1,280 кг). По този начин съотношението между мощността и теглото се равнява на 4.9 кг за една конска сила, а това от своя страна осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5.5 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 230 км/ч.

GR-FOUR: нова система за задвижване на четирите колела

Динамичните качества на GR Yaris се дължат в голяма степен и на новата система за двойно предаване GR-FOUR конструирана така че да оптимизира предаването на мощност към всяко колело, като същевременно с това е проста и лека.

Разпределението на въртящия момент между предния и задния мост е базирано на система съединители с бърза реакция. Като опция за пакета Circuit (подробностите може да откриете по-долу), два променящи въртящия момент и степен на блокировка диференциали Torsen на всеки мост осигуряват връзката между лявото и дясното колело и естествено и директно управление на автомобила.

Авангардната система използва предавателни числа на предното и задното главно предаване с малка разлика. Това позволява теоретично съотношение на въртящия момент преден-заден мост от 100:0 (изцяло предно предаване) до 0:100 (изцяло задно предаване). Тази гъвкавост осигурява предимства по отношение на представянето пред системите с непостоянно двойно предаване, използващи два набора съединители в единия мост или тези с постоянно двойно предаване с междуосев диференциал. Системата GR FOUR е също и значително по-лека.

Водачът може да настрои работата на двойното предаване в зависимост от неговото предпочитание или пътната ситуация, използвайки регулатора за режима 4WD. В режим Normal разпределението на въртящия момент преден-заден мост е 60:40; в режим Sport балансът се променя към приоритет към задния мост, с разпределение 30:70 осигуряващо удоволствие от шофирането на пътища със завои и писти. Режим Track осигурява базова настройка 50:50 за бързо движение по писти, състезателни трасета или специални етапи. Във всеки от режимите балансът на въртящия момент се настройва автоматично в зависимост от действията на водача, поведението на автомобила или условията на пътя.

Специално предназначена платформа и окачване

GR Yaris е базиран на нова, специално предназначена платформа, комбинираща предната част на платформата GA-B – и дебютираща през 2020 година – със задната част на платформата GA-C. Това решение позволява създаване на нова архитектура на окачването и възможност за монтажа на системата за двойно предаване GR-FOUR, като едновременно с това има принос за отличната стабилност и управляемост на автомобила.

Докато стандартният нов Yaris е оборудван със задно окачване с торсионна греда, GR Yaris разполага с независимо окачване с по два триъгълни носача на колело, като всеки елемент е оптимизиран с цел постигане на по-добра динамика. Предното окачване е тип Макферсън.

Динамична спирачна система

Спортната спирачна система включва големи предни дискове с диаметър 356 мм, канали и четирибутални спирачни апарати, проектирани за тежките условия на високоскоростните трасета и специалните етапи с висок топлинен капацитет.

Пакет Circuit

Клиентите могат да добавят в своя GR Yaris опционално пакета Circuit. Той включва Torsen диференциали на предния и задния мост, адаптирано за по-динамично управление на писта окачване и 18-инчови ковани алуминиеви колела със спортни гуми Michelin Pilot Sport 4s с размер 225/40R18.

Нов производствен център в Мотомачи За постигане на поставените специфични цели свързани с динамичните качества на GR Yaris, Toyota създава нови производствени съоръжения в завода Мотомачи, със специална линия за сглобяване на спортни автомобили GR. Вместо традиционна конвейерна линия, системата за сглобяване на каросерията и асемблиране включва различни клетки, свързани с автоматично водени транспортни средства.

Сглобяването на всеки автомобил включва голям брой ръчни операции, които се извършват от специален екип от висококвалифицирани специалисти. Организацията на завода и таланта на работниците позволяват изключително прецизното сглобяване на каросерии с голяма здравина и устойчивост на усукване при нива непостижими за стандартните производствени линии.

С новите методи използвани при съоръженията за GR модели, производствените процеси на сложни автомобили с малък производствен обем се извършва без компромиси по отношение на ефективността.

Още по темата
  • копирано
  • 0

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Mercedes GLB – повече от колкото очакваш 12 декември 2019
Рядко започваме живота си, борейки се със сложни задачи още преди да сме си поели първата глътка въздух. Понякога обаче се случва точно така и това се оказва съдбата на най-новия член на постоянно растящото семейство от ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.