Гледай на живо

100 години Етър: „Звездите на „Етър” (ветерани) - Национален отбор „Звездите на България” (ветерани) 0:0

Тест на новата KIA XСeed

Тест на новата KIA XСeed

Улиците по света са задръстени от SUV-ове, но кои са автомобилните производители, та да спират клиентите си да купуват все повече и повече от тях. Всъщност от KIA правят точно това и методично започнаха да следват тенденцията, предлагайки нови и нови модели в тези класове.

От тези усилия на корейците се ражда и новият Xсeed, който всъщност не е SUV, а го определят като Crossover Utility Vehicle или, за да стане още по-сложно, на галено – CUV. Той трябва да привлече вниманието на клиенти, за които хечбекът и комби версиите на Сeed или кросоувърите Stonic и Niro нямат нужните качества.

KIA Xсeed е създаден на базата на Сeed, но това трудно може да се каже от пръв поглед, защото визуално е много различен. От срещата ни с дизайнерите му в Марсилия разбрахме, че само предните врати са еднакви за двата модела. Субективното ни мнение е, че Xсeed е най-красивият модел в цялата гама на KIA. Трябва да бъде видяна на живо, за да се усетят правилните пропорции и красивите форми.

Желанието на клиентите за все повече кросоувъри и липсата на реална нужда от коли със задвижване на четирите колела логично водят до поредния модел на пазара с офроуд визия, но с възможности за проходимост на автомобил с предно предаване. И така логично очакванията за продажби на KIA са високи, след като рецептата за успех е прецизно спазена.

Интериорът на XCeed е място, в което искаш да бъдеш, и това е така, след като корейците внесоха много промени в сравнение с по-простичкия Ceed. Централна роля в промяната носи новото 12.3-инчово дигитално приборно табло. В комбинация с 10.2-инчовия централен дисплей дигитализацията в новия Xceed е пълна. Това означава Bluetooth свързаност, Apple CarPlay и Android Auto – от повече нямаш нужда.

Новата вълна купувачи от първите редове отдават все по-малко значение на двигателите в колите си. При XCeed може да се избира между три турбо бензинови двигателя с директно впръскване и един дизелов. Еднолитровият бензинов T-GDi с 3 цилиндъра разполага със 120 к.с. и 172 Нм. Доста скромни показатели за претенциите, които има Xceed, и затова следващият избор в гамата е може би най-логичният. Той вече разполага с 4-цилиндъра и 1.4 литра работен обем, турбокомпресор и мощност от 140 к.с. и въртящ момент от 242 Нм.

Топ версията пада в ръцете на 1.6-литровият Т-GDi турбо двигател с доста по-динамичните си характеристики, идващи от 204 кс и 265 Нм въртящ момент. Същият се предлага и в Ceed GT и ProCeed GT, където също се справя доста добре. Дизеловото предложение е от така наречения тип "мек хибрид" с 1.6-литров двигател с мощност от 136 кс. XCeed е създаден за пътувания и дизеловата версия би свършила най-добра работа заради по-добрия разход на гориво спрямо която и да е от бензиновите версии.

Цените на новата KIA Xсeed стартират от 37 хиляди лв. за базовата версия с 1-литровия двигател, минават през 61 хиляди за най-мощния турбо бензин с 204 кс и може да надхвърлият 65 хиляди за дизеловия хибрид с автоматична скоростна кутия.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти