Европейски футбол

Мерилото за Зидан и Гуардиола иде през февруари

17 декември 2019 | 19:24 - Обновена
Мерилото за Зидан и Гуардиола иде през февруари
  • копирано
  • 0

За неутралния зрител Реал МадридМанчестър Сити представлява суперзрелище. За двата отбора обаче този сблъсък няма как да бъде по-труден и от по-голямо значение.

Испанският колос завърши 2-ри в група А и си постла за среща с някой от елитните клубове на осминафиналите на Шампионската лига – само РБ Лайпциг изглеждаше желан съперник при наличието още на Байерн (Мюнхен), Ливърпул, Ювентус и Манчестър Сити. Английският шампион пък можеше да се изправи още срещу Атлетико Мадрид, Борусия (Дортмунд), Наполи или Лион, освен срещу „лос бланкос“, след като спечели своята група С.

И двата отбора изтеглиха късата клечка на жребия в понеделник в Нион. Често се казва как, за да спечелиш Европейската купа, трябва да биеш най-добрите и често пъти това е точно така. Не е задължително обаче да ти се налага да биеш най-добрите толкова рано по пътя си към славата.

Сити и Мадрид се срещнаха на полуфиналите на Шампионската лига в сезон 2015/16, когато испанците надделяха с общ резултат 1:0 в накъсан сблъсък, решен от автогола на Фернандо на „Сантиаго Бернабеу“. Впоследствие „лос меренгес“ спечелиха финала и първата от трите си поредни европейски корони под ръководството на Зинедин Зидан, а същото лято „гражданите“ започнаха новата си ера с напускането на Мануел Пелегрини и дългоочакваното пристигане на Джосеп Гуардиола.

Със Зидан начело на Мадрид и Гуардиола на пейката на Сити двата отбора се изправиха един срещу друг само в предсезонна подготовка, като този от Премиър Лийг би с 4:1 в Лос Анджелис през лятото на 2017 г. (Браим Диас, днес играч на „белите“, се разписа за англичаните). Малко може да се извлече като изводи от такива контроли и тази няма да има никакво значение за предстоящите сблъсъци през февруари и март догодина. Ясно е обаче от какво значение е това изпитание за двамата треньори.

За Зидан тук ще е мерилото докъде е стигнал неговият тим след завръщането му на пейката след ваканцията след третата Европейска купа. След отпадането от Аякс на осминафиналите в предходното издание на турнира, тогава начело беше Сантиаго Солари, сега президентът на клуба Флорентино Перес очаква и настоява за по-далечен поход. Спечелването на титлата в Ла Лига би отнело малко от напрежението върху Зизу, ала Перес иска поне полуфинал в ШЛ. Мадрид завърши в своята група 2-ри през 2016/17 и 2017/18, след което елиминира съответно Наполи и Пари Сен Жермен. Тогава обаче „лос бланкос“ имаха Кристиано Роналдо, а днес той е в Ювентус. Затова и сблъсъкът с Манчестър Сити ще е барометърът за напредъка на отбора след напускането на португалския суперас и завръщането на Зидан.

Що се отнася до Гуардиола, това е поредната възможност за него да покаже, че може да бъде успешен в едно състезание, което е печелил дваж като старши треньор на Барселона. След три поредни полуфинални отпадания с Байерн специалистът от Сантпедор се провали в мисията да изведе „гражданите“ дори отвъд четвъртфиналите. Изхвърлянията от Монако, Ливърпул и Тотнъм в последните три сезона и неспечелването на най-големия европейски трофей от 2011 г. насам докараха огромни критики и съмнения към Пеп. Даже и купищата домашни трофеи в периода не го спасиха.

Няма съмнение, че е далеч по-трудно да спечелиш състезание с преки елиминации срещу елитните европейски отбори, залагайки на офанзивен стил като този на Гуардиола. Само една грешка в тези сблъсъци може да значи отпадане, а Мадрид е исторически граден върху това да се възползва от освободените от съперника пространства. Пеп разбра това на свой гръб в първия от гореспоменатите три полуфинали с Байерн, когато скочи да атакува в реванша и беше смазан с 0:4 насред „Алианц Арена“ след поражение с 1:0 на „Бернабеу“.

Каталунският специалист изглежда по-предпазлив в елиминационните мачове, особено навън, ала неуспехът в мисията за вкарване на гол на чужд терен струва скъпо на Сити миналия сезон след загубата с 1:0 от Тотнъм в първия четвъртфинал. Ето защо ще е от ключово значение за шансовете на „гражданите“ да се разпишат сега в Мадрид. Те имат всички нужни инструменти да наранят „белите“ с чудесни играчи по целия терен начело с Кевин Де Бройне и Рахим Стърлинг в апогея на кариерата си.

Две европейски съдби са на кантар и само един може да надделее. Затова и, макар сблъсъкът да е чак след над два месеца, Зидан и Гуардиола вече са впрегнали анализаторските си щабове да търсят слаби страни у силния си противник.

Да, двубоят ще приключи в началото на март, но може още тогава да приключи и сезоните на един от двата клуба. А защо не и нещо повече.

Бен Хейуърд, „Ийвнинг Стандард“

Още по темата
  • копирано
  • 0
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 4396

Коментирай



Няма коментари.



							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Изтича ли срокът на годност на Пеп в Англия 12 февруари 2020
Времената са тежки и изпълнени с предизвикателства за Джосеп Гуардиола и за Манчестър Сити. Времена, които ще изпитат не само треньорските умения на Пеп, а и неговия характер и издръжливост. Той няма още много какво да ...
Интервюто с Хаверц: Готов съм да заиграя и в ... 04 февруари 2020
Той вероятно ще направи един от следващите най-големи трансфери в света на футбола. Отличаващ се като фин стилист, Кай Хаверц е от онези все по-рядко срещани днес галещи топката играчи. Байер (Леверкузен) го моделира от ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.