БГ Футбол

Марица показа голямо израстване

05 декември 2019 | 14:25 - Обновена
Марица показа голямо израстване
  • копирано
  • 2
Преди по-малко от седмица завърши есенният полусезон в Трета лига - Югоизточна група. Марица (Пловдив) записа повече от успешна футболна есен и ще зимува на второ място, само на точка от върха. Преди началото на шампионата мнозина футболни специалисти прогнозираха, че тимът ще заеме място в средата на таблицата и дори в долната половина, тъй като "жълто-сините" бяха напуснати от няколко основни фигури

Плануваното включване в състава на доста юноши също бе един от аргумените за тези прогнози. За радост на феновете на маричани тези прогнози не се сбъднаха. Нещо повече - отборът воден от треньора Борислав Караматев и неговия екип беше и остава основен претендент за първото място. Това вероятно е изненада за някои, но тези, които познават тима и обстановката по-отблизо едва ли са толкова изненадани.

През есенния полусезон отборът на Марица показа голямо израстване. Това важи в най-голяма степен в тактически план, а и като манталитет. Доста мачове, срещу силни съперници, бяха спечелени с желязна тактика и игрова дисциплина. Маричани играеха успешно, както у дома, така и на като гости. През някои от миналите кампании маричани стартираха с дълги серии от победи, но постепенно губеха енерция. През тази тимът се представи стабилно през целия диапазон, в който се играеха официални срещи.

Физическата подготовка също бе на ниво и възпитаниците на Борислав Караматев се представиха стабилно дори, когато се налагаше да играят в сгъстен цикъл сряда-събота. Често пъти контузиите скъсяваха застрашително резервната скамейка, а окомплектоването на състава бе сериозен проблем в тези моменти. В тези проблемни моменти се видя взаимозаменяемостта на футболистите на различните позиции, както и характера на младите в състава.

Отборът постигна общо 16 победи, от които 13 шампионатни и три в турнира за Купата на България. Като гости успехите са 8, точно толкова са и домакинските победи. Съставът записа само едно равенство, то дойде при гостуването на Черноморец. Загубите на маричани са общо пет. За първенство те са три, а по един неуспех "жълто-сините" имат в турнира за Купата на АФЛ и в този за Купата на България, като в първия случай участие взеха юношите старша възраст.

В турнира за Купата на България пловдивчани излязоха от обласния и зоналния етап и загубиха от стабилно представящия се втородивизионен Локомотив (ГО). В Трета лига Марица допусна две загуби като гост - от лидера Созопол и от Гигант (Съединение) и една като домакин - от Миньор (Раднево). Това бяха трите срещи, в които тимът не се представи на познатото ниво, а в една от тях и страничните фактори изиграха роля.

Футболистите на Марица са отбелязали общо 47 гола - 39 в Трета лига и осем в турнира за Купата на България. Общо 14 състезатели са реализирали 47-те гола на сметката на отбора, което е още едно доказателство за разнообразието в играта и позиционирането на самите играчи. Георги Георгиев и Тодор Тимонов имат по седем гола на сметката си, като Георгиев има и четири гола в турнира за Купата на България. Даниел Спасов и Олджай Алиев имат по пет гола, като попаденията на Спасов са изцяло в шампионата.

Головата разлика на отбора в Трета лига е 41:12, а това е доказателство и за стабилността в отбрана, а и за отличното представяне на Илия Николов на вратата. Тодор Тимонов вероятно пък е водач в цялата Трета лига за брой асистенции и бе истински лидер на отбора. В класацията за най-добро нападение Марица заема второто място с 41 гола (средно 2.4 гола на мач). Първи е Загорец с 47, а трети Розова долина с 35. В другата класация - за най-добра защита "жълто-сините" отново са втори с 12 допуснати гола (средно 0.7 на мач), толкова има и Загорец. Созопол е с 6.

"Жълто-сините" делят първото място по най-голям брой победи със същите отбори - по 13, а по най-малко допуснати загуби пловдивчани са втори с три загуби. Ако направим класиране само между отборите от топ 3, то маричани заемат второто място и там. Всички тези числа показват, че Марица съвсем заслужено е на позицията, която заема. И през тази есен Марица бе сред примерите за феърплей и коректност, като грубостите липсваха изцяло от играта на тима.

Обстановката в съблекалнята, разбирателството между играчите и треньорския щаб, както и между самите футболистите са важни в съвременния футбол. Това е и едно от най-големите постижения в представителния тим на Марица. Отборът прилича на едно голямо, задружно семейство. Това бе един от основните аргументи в полза на маричани през тази футболна есен.

Безспорно едно от най-големите достойнства за отбора през тази есен е включването на малдите в състава. Повечето от тях показаха зрялост, дисциплина, характер и добри футболни умения. Видимо е, че това е правилната посока - сплавта между юношите и опитните състезатели е формулата за успех, но това зависи и от качествата на всеки един от тях. А те доказаха, че доверието на треньорския щаб към тях не е случайно. Това развитие на нещата в състава трябва да бъде още един стимул за всички момчета от школата и те да вложат още по-големи усилия и старание за да се усъвършенстват. Защото в Марица имат бъдеще!
Друга положителна тенденция, която задължително трябва да се отбележи е повишеният зрителски интерес към домакинските срещи на Марица. Макар и с малки темпове клубът постепенно успява да обърне тази статистика, която е своеобразен бич изобщо за българския футбол. Верните фенове отново бяха на стадион “Марица”, за което клубът не веднъж изказа благодарности. Играта на отбора, както и добрите резултати привличат все повече любители на футболната игра. Малките стъпки в правилната посока носят голяма надежда, че след не много време стадионът край реката ще се пълно отново, както беше през 90-те.
Всичко до тук нямаше да бъде възможно без действията на един човек - президентът Христо Христов. Той се доказа като търпелив и прозорлив човек и въпреки ограничените финансови възможности, с добра организация и правилна политика отборът показва добри резултати. Трябва да се отбележи, че Марица има по-малък бюджет от отбори като Созопол, Загорец, Гигант, Миньор (Раднево), Розова долина и доста други. Без да гони задължителни бързи резултати Христов успява да амбицира играчи и треньори. Тенденцията все повече юноши да бъдат налагани в представителния тим е гордост за него и за клуба. Налагането на юноши не е особено популярна политика в българските клубове, вероятно защото крие рискове спрямо резултатите.

Президентът и треньорският щаб на Марица не се страхуват от подобни рискове и тази тенденция при "жълто-сините" очевидно ще се превърне в традиция. А маричани имат пребогата такава в този аспект.
Минусите, които трябва да се отчетат през есента са няколко. В някои от срещите с отбори от средата на таблицата се забелязаха нотки на подценяване. Това се случи главно в средата на полусезона. И през този сезон треньорският щаб на тима няма никакъв избор за върха на атаката. Борислав Караматев успя да се справи с този проблем, използвайки различни приоми, но все пак проблемът остава. Слабото съдийство в някои срещи не успя да спре устрема на маричани, но определено оставя горчива нотка у феновете.

Друг проблем пред клуба е състоянието на терена на стадион "Марица". Въпреки неистовите усилия и грижи той си остава в не особено добро състояние. Този проблем няма как да бъде решен едностранно от клуба, още повече, че след събитията от 2011 година стадионът бе актуван като общинска собственост. Напомняме, че стадионите на останалите клубове в града са дадени на концесии. По подобен начин стои въпросът и с терените до Английската гимназия.

Друг траен проблем е липсата на сериозен интерес от страна на пловдивския бизнес. Отдръпването на компаниите от футболните клубове е повсеместен проблем. Марица е клуб с почти 100-годишна история и традиции, а ръководството доказа че не са нужни огромни средства, когато се работи усърдно. За това клубът заслужава финансова подкрепа от страна на пловдивския бизнес и съдействие от страна на Общината, относно базата.

Гореизложеното говори, че Марица е един добре балансиран отбор, който показа характер, бележи израстване и играе офанзивен и комбинативен футбол, приятен за зрителите. Треньорският щаб е свършил изключителна работа, а организационно отборът е обезпечен. В заключение може да се направи изводът, че "жълто-сините" записаха повече от успешен есенен полусезон. Привържениците на маричани са обнадеждени, че и пролетта ще бъде такава. Със сигурност всички в клуба ще продължат да работят в насока 2020 година да бъде още по-успешна.

Още по темата
  • копирано
  • 2
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 1502

Добави коментар ›› Коментари (1)

.
(Гост)
1
отговор
10 декември 2019 | 08:09

май някой студент е писал курсова работа и темата е била Фк Марица . Много добре ... Рейтинг: 3 2


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

07 януари 2020
Димитър Илиев е футболист номер 1 на България за 2019 година. Това отреди вотът на 112 журналисти от 44 медии. Капитанът на Локомотив (Пловдив) събра 216 гласа в 59-ата анкета на спортните журналисти и влезе в ...
Стойчо Атанасов: Допада ми футболът на Стамен ... 06 февруари 2020
Стойчо Атанасов е футболист на Арда (Кърджали), който бе закупен от ЦСКА-София през зимната пауза. Той е роден 1997г. и играе на поста десен защитник. Юноша е на Черномоец (Бургас), а след това е играл ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.