Европейски футбол

Пиоли ли е точният човек за ремонта на Милан

14 октомври 2019 | 18:19 - Обновена
Пиоли ли е точният човек за ремонта на Милан
  • копирано
  • 5

Това бе решение с цел намаляване на загубите. Това решение бе с цел съсредоточаване върху бъдещето. Това решение бе за преглъщане на факта, че когато ти се налага да вземаш купища решения, неизбежно ще имаш и някои лоши. А това как реагираш на лошите си решения, често е също толкова важно, колкото и вземането на добри решения.

Това, което не бе обаче, бе решение на основата на емоциите. Ръководителите на Елиът Мениджмънт – собствениците на Милан, не са в бизнеса с емоции. Ако бяха, нямаше да се задържат толкова дълго време в менажирането на близо 10 милиарда долара (предимно) чужди пари. Това е най-простият начин да се изтълкува уволнението на старши треньора Марко Джампаоло и назначението на Стефано Пиоли пак на базата на онзи тип анализи „цена-полза/риск-награда“, които в Елиът правят и насън. В това, поне в това, те са постоянни.

Спомнете си как на първо място поеха контрола над клуба. Един мистериозен китайски бизнесмен, чието име малцина бяха чували въобще (Ли Йонхон), иска от тях заем от около 350 млн. долара, гарантирани от клубните активи. Ли точно е купил Милан, ала се нуждае от „мостов кредит“ с 18-месечно изплащане, за да приключи сделката, докато освобождава финансов ресурс от другаде. Никоя банка или традиционна финансова институция не би му заела парите, вероятно защото не би била убедена, че изобщо съществува такова нещо като „финансов ресурс от другаде“, затова от Елиът претеглят рисковете.

Ако Ли им изплати заема, си получават техните 350 млн. долара плюс още около 70-80 млн. лихви и такси. Нелоша възвръщаемост за 18 месеца. Ако пък не го изплати, е – поемат историческа футболна институция като Милан. Ли, никаква изненада, не успява и им предава контрола над клуба, което води до друг кръстопът откъм решения.

От Елиът могат набързо да продадат другиму Милан и ако го сторят на цена над дадения заем (350 млн. долара), правят печалба. А това не би трябвало да е особено трудно, след като Ли направи покупката за 800 млн. долара и клубът все още си остава един от двата най-големи бранда в италианския футбол.

Могат и просто да разпродадат активи и да изсмучат възможно най-много пари от клуба и после да продадат остатъка за колкото милостиня получат. Този ход, естествено, не би бил особено популярен, ала от Елиът не са в бизнеса, за да са популярни (пък и преди са вземали вече непопулярни решения в името на защитаването на интересите на техните инвеститори), а по този начин най-вероятно биха си получили всички пари обратно, че дори и с горница.

Могат и просто да третират Милан като проблемен, макар и подценен, актив. Това значи напомпване на още пари, реструктуриране на бизнеса и използването на своето ноу-хау за извеждането му отново до успехи на терена и печалби. Това би отнело време – грубо три до пет години, пък и опитът им във футбола е малък, но за сметка на това им сече пипето и са силно самоуверени. В Елиът вече са влизали в други индустрии с малко познание за тях и са преобръщали съдбините им. Пък и потенциалът е огромен: направят ли Милан актив за милиард долара, ще си утроят парите само за няколко години. И именно по този път избират да поемат.

Да, той е най-рисковият от трите гореизброени – Милан може да завърши в средата на таблицата или дори да изпадне от Серия А, ала и предлагащият най-голяма награда. Това е изборът.

Погледнато от тази гледна точка, случилото се с Джампаоло е просто неравност по пътя. Наистина, неприятна неравност и водеща към преоценка на причините за назначението му, но все пак нищо по-особено в глобален план. Нанесена е вреда по ходовата част, докато съперниците се състезават яростно напред, ала само дотам.

Редно е и да си спомним срещу какво е изправен Милан. Вече се изкарва едногодишно наказание за евротурнирите заради нарушаването на нормите на Финансовия феърплей – неизбежен резултат от наследената от Ли и преди това Берлускони бъркотия, което силно ограничава развитието на клуба. Подходът в търсенето на обрат – нов стадион, повишени търговски приходи и откриването на млади и по-евтини качествени футболисти – не е особено оригинален, макар че може и да проработи, изпълнен правилно.

Дженаро Гатузо напусна поста старши треньор след завършването само на точка зад зона Шампионска лига миналия сезон, тъй като не се вписваше в този подход. Той искаше трима опитни играчи да подсилят състава, а футболът му, макар успешен предвид обстоятелствата, бе архаичен. Затова се заложи на Джампаоло, смятан за нестандартен новатор. Минусът бе, че той никога не бе водил топ отбор, нито завършвал над 9-о място, а играчите се нуждаят от много време да попият идеите му.

В Милан бяха взели това под внимание, ала пак не очакваха нещата да са по-зле от очакваното. Резултатите бяха лоши (само на 3 точки над зоната на изпадащите), а играта – дори още по-лоша. Шестте летни попълнения пък досега имат общо 10 мача като титуляри в първенството за сезона.

По-тревожното обаче бе самият Джампаоло. Неговите решения бяха твърде нестандартни, той изглеждаше изгубен и объркан пред медиите (следователно пред тифозите) и просто не приличаше на способен да се справи и с вътрешния, и с външния стрес от работата. В това може би не му помогна наличието на също новаци за преки началници – техническия директор Паоло Малдини и главния футболен директор Звонимир Бобан.

Затова от Елиът решиха да режат и се обърнаха към Стефано Пиоли. Посрещането на решението бе хладно, но поне Пиоли има опит в по-големи клубове като Лацио (3-то място в Серия А), Интер (12 победи в 23 шампионатни мача) и Фиорентина. Той може и да не е Юрген Клоп по отношение на харизма, ала пак е огромен напредък спрямо Джампаоло. Пък и има добра визитка откъм развиването на младоци и залага на привлекателен футбол.

Вариантите винаги са ограничени, когато уволняваш треньора си още през октомври, пък и нямаше как да се заложи на по-екзотичен вариант насред сезона. Целта пред Пиоли е да затегне редиците и да осъществи растеж на терена, докато Иван Газидис развива бранда извън него.

Както и повечето от решенията на Елиът досега, те се вписват в подхода им „риск-награда“. Затова и свързването с Лучано Спалети се усещаше леко пресилено. Той може и да е по-голямо име, вероятно е и по-добър в занаята, но след първоначалния успех остави следа на разруха в трите си предишни работи – Зенит, Рома и Интер. И това е още преди споменаването на факта, че му се дължат около 20 млн. долара в идните две години след уволнението от Интер, което значи, че нямаше да е евтин.

Това е реалността пред Милан към този момент. Клубът се опитва да изгради основите за своето завръщане на голямата сцена и трябва да го прави, броейки всяка стотинка. При Джампаоло се оказа, че тези основи се градят върху плаващи пясъци. Пиоли при всяко положение не е гаранция, ала поне има нужните инструменти, особено здравата каска, за да работи на строежа.

И при все че е истина, че отборът е само на 3 точки над зоната на изпадащите, той е и само на 4 от зона Шампионска лига. Нищо, поне все още, не е загубено безвъзвратно.

Габриеле Маркоти, ESPN

Още по темата
  • копирано
  • 5
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 3070

Добави коментар ›› Коментари (5)

Марадона
(Гост)
5
отговор
15 октомври 2019 | 19:25

Тая статия е пълна с мечти, но няма нищо общо с реалността! Рейтинг: 0 0

милан фк
(Гост)
4
отговор
15 октомври 2019 | 13:50

за строителен работник става ама не и за треньр Рейтинг: 0 0

Борко
(Гост)
3
отговор
15 октомври 2019 | 06:37

Нещо тук не се връзва. Ако Елиът искат да вдигнат Милан на крака, тогава защо не намерят топ треньор? Уж въртят милиарди, не би трябвало да е проблем. Нещо яко се стискат. Да не би да търсят купувач? Кой знае колко искат за Милан. С оглед на положението на отбора, не би трябвало да се иска много. Но янките са алчни. Рейтинг: 6 1

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

...
(Гост)
2
отговор
14 октомври 2019 | 22:00

до никъде няма да стигнат като ги взимат тея треньори които и за в България не стават Рейтинг: 4 1

Гришата Ганчев
(Гост)
1
отговор
14 октомври 2019 | 19:12

А дали е възможно след всичките заеми които Милан е имал , Берлускони просто да е намерил тоя китаец и да му е казал: Имам тука един клуб за продаване... За един приятел питам. Рейтинг: 3 1


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Защо Ливърпул и Ман Сити са почти идеалните отбори 08 ноември 2019
Те са съперници за титлата за втори пореден път, след като миналия сезон постигнаха невиждани висоти на съперничеството в историята на английския елит във футбола. Шампионът на Европа и днес лидер в Премиър Лийг с 6 ...
Георги Миланов: В ЦСКА има много талантливи ... 08 ноември 2019
Националът Георги Миланов не пропусна възможността да се види с бившите си съотборници от ЦСКА (Москва), които снощи гостуваха на Ференцварош. Българският национал отиде до хотела на “армейците” в Будапеща и ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.