Европейски футбол

Защо Ливърпул не бива да се тревожи от Германия за Клоп

01 октомври 2019 | 19:15 - Обновена
Защо Ливърпул не бива да се тревожи от Германия за Клоп
  • копирано
  • 5

Много малко са облаците в небето на Ливърпул. Действащият европейски шампион и до момента идеален лидер в Премиър Лийг изглежда на път към плавен поход към безпрецедентен в нашето съвремие връх.

Ако има обаче отнякъде далечен мирис на приближаваща буря, това е все по-сложната позиция на Йоахим Льов като национален селекционер. Бедственото отпадане още в груповата фаза на Мондиал 2018 бе последвано от отпадане в Лигата на нациите и, най-прясното, унизително поражение в Хамбург от възраждащата се Нидерландия на Роналд Куман. Може и към момента все още да няма въпросителни около сигурността на поста на Льов, ала очевидно там говорим за край на цикъл и, когато мигът неминуемо настъпи, Юрген Клоп ще оглавява списъка с желаните наследници.

Това е работа, която мениджърът на Ливърпул се предполага да иска – всъщност съвсем наскоро го призна и неговият агент, ала не и такава, за която изглежда точният човек. Защо ли? Заради естеството на международния футбол и неговия ограничаващ ефект върху силните характери.

Част от успеха на Клоп се гради върху умението му да запалва огън и в най-студения фризер. В Ливърпул това се видя отлично. В отличната му биография „Дайте шум“ авторът Рафаел Хьонихщайн описва една сцена от първото му интервю за работа със собствениците от Фенуей Спортс Груп, където германецът казва на своите бъдещи работодатели за желанието си да „активира“ загубената атмосфера на „Анфийлд“.

Погледнато от днешна гледна точка, сега не само знаем точно какво е имал предвид, а и каква е стойността на онова, което се е опитвал да създаде. „Анфийлд“ звучи съвсем различно днес – има онзи жарък рев, който другите стадиони в Англия нямат и който е в звуков унисон със стила на игра на „червените“.

Клоп е създателят на всичко това. Редът му е плод на субективно тълкуване, но е обективната истина, че тази синергия лежи в сърцето на архитектурата на сегашния Ливърпул. Това не иде да рече, че израстването на клуба под курса на Клоп не е плод и на тактически или технически скок, а че просто на първо място е резултат на характера на предводителя.

Една от критичните разлики между треньорската работа в клубния и международния футбол е във времето. Докато националният селекционер е вторична фигура, която просто заема играчи и ги подрежда на всеки втори месец на терена, работата за клуб е повече като тази на родителя. Естеството на взаимоотношенията е напълно различно. Всекидневният напън в дългия сезон обуславя избуяването на задруги, които никога не могат да избуят в стерилния свят на международния футбол.

Това спомага за връзка „треньор – играч“, която е основата на всичко друго. Почти като в култ. Ливърпул е отбор, пълен с футболисти, играещи отвъд тавана на своя потенциал, тичащи повече и по-бързо, отколкото биха искали, но никога не задаващи въпроси. Това е фибърът на Клоповия футбол, а не гегенпресингът, броят спринтове на мач, нито дори драматичното подобрение на индивидуалностите. Това са само външните показатели. Важното тук е всъщност индоктринацията – умението да се създаде немислимото и отдадеността, без да ти мига окото.

Условията за това са много специфични. Би ли могло посланието на Клоп да бъде възприето по същия начин например в Челси или Манчестър Сити, където царува хладът и успехът се е превърнал в право по предопределеност? Или пък в Арсенал, където битуват толкова много неврози във въздуха? Очевидно не. Може би би изглеждало външно подобно, ала не може човек да си представи равносилно кресчендо.

Ливърпул беше точният клуб за него по много определен начин: с точната история, с точното самомнение, с точното финансово място в йерархията. Дори и самият град беше идеално отделен от всички останали, та всички тези фактори направиха клуба невероятно възприемчив към ценностите на Клоп.

В национален план обаче го няма този тип уязвимост. Заради неизбежното разделение във времето между селекционера и играчите, разбира се, но и заради това, че един треньор никога не може сам да определи цяла страна или да промени нейното ДНК. Клубът се определя от своите сезони, своите купи и своите голове, докато държавата се определя от своята индустрия, своето население и своята политика.

Затова, докато Юрген Клоп може да бъде Ливърпул, не може да бъде Германия. Там просто няма къде да пали огнища, а това е проблем, който няма как да не вземе под внимание, ако или когато въпросът със зова от националния отбор на родината му се повдигне.

Себ Стафорд-Блоор, FourFourTwo

Още по темата
  • копирано
  • 5
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 5235

Добави коментар ›› Коментари (4)

lfc
(Гост)
4
отговор
02 октомври 2019 | 10:35

По принцип ми е интересно да видя Клоп начело на Германия, тъй като на големи първенства винаги съм за почти вечно печелещият МАНШАФТ. Но сега не е моментът - може би след 3-4 години. Може би след Катар, аз така го виждам. Тогава ще е подходящият момент. YNWA! Рейтинг: 3 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Fc1892
(Гост)
3
отговор
02 октомври 2019 | 07:41

"Ramos" ти си същото неприятно,да не кажа гнусно човече като играча,чийто име ползваш.Нямаш работа в статия за този уникален треньор и отбор! Марш мадридска подлого! Рейтинг: 16 2

Luzerpool
(Гост)
02 октомври 2019 | 08:18

Тихо бе, 30 годишен девственико!? Рейтинг: 4 11

Ramos
фен на: ---
2
отговор
01 октомври 2019 | 19:50

На никой не му дреме за хилавото чене и лилавочервените смешници с илюзии за величие. е освен на мангалчестърци и шити. Абонати смотани Рейтинг: 2 44

ЗИДАН
(Гост)
01 октомври 2019 | 20:17

Тогава какво четеш статии за Европейския шанпион? Ходи си гледай как Зидан ще подреди балета следващия мач ; Рейтинг: 42 1

Нагазиго Надувара
(Гост)
1
отговор
01 октомври 2019 | 19:29

Германия винаги може да си намери читав треньор, ако махнат Йоахим Соп**а. Е например Тухел...не вярвам Клопо да се засили към бундестима - там, както се казва в статията, "просто няма къде да пали огнища". YNWA Рейтинг: 34 6

Luzerpool
(Гост)
02 октомври 2019 | 08:19

Сопол, кажи нещо, за 30 годишната тишина!?!? Рейтинг: 4 14

lfc
(Гост)
02 октомври 2019 | 10:34

Ква тишина бе п.ко, ШАМПИОНИ НА ЕВРОПА сме. Ква тишина сънуваш да ти еб. мкт. Рейтинг: 8 2

хахахаха
(Гост)
02 октомври 2019 | 11:22

Тоя, не е гледал мач на ливърпул на анфилд за да ми говори за тишина... Но това си е типично за хората с психически проблеми... да говорят без да знаят! Рейтинг: 5 0


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Синиша: суровият воин срещу суровата болест 11 октомври 2019
Това е история за един мъж и неговия отбор. Но не кой да е мъж. И не кой да е отбор. На 28 януари т.г. Синиша Михайлович бе назначен за заместник на легендарния италиански нападател Филипо Индзаги като старши треньор ...
Моуриньо: Ла Лига е много по-интригуваща от преди ... 13 октомври 2019
Какво се случи в Ла Лига след бомбастичните трансфери? Привлякоха ли точните футболисти колосите Барселона и Реал Мадрид? Оправдаха ли очакванията многомилионните покупки в най-атрактивното първенство в света – ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.