Формула 1

Макларън отново е фактор във Формула 1

26 юли 2019 | 16:30 - Обновена
Макларън отново е фактор във Формула 1
  • копирано
  • 1
Преди по-малко от година никой в отбора на Макларън не виждаше изход от кризата, която в последното десетилетие постепенно скова славния британски тим. Рекордите за най-лоши резултати в историята следваха един след друг и в такива тежки моменти идва време за вземане на смели решения и дори да се рискува. Основата бе положена в края на 2017 година с прекратяване договора на Хонда като доставчик на двигатели и започването от нулата с новите партньори Рено за началото на сезон 2018. Огромно предизвикателство пред инженерите и всички членове на екипа, които трябваше да адаптират структурата и всички системи на болида си към френските задвижващи единици.

Днес стресираните погледи и напрежението в целия отбор вече изглеждат в миналото и в очите на пилотите и всички в екипа се чете увереност във възможностите на пистата и оптимистични очаквания за бъдещето. Във Формула 1 чудеса се случват рядко и обикновено за пълна промяна в представянето са нужни два или три последователни шампионата.

От началото на сезон 2019 отборът на Макларън отново е фактор във Формула 1. До средата на шампионата в класирането при конструкторите британците се намират веднага след трите водещи отбора – Мерцедес, Ферари и Ред Бул. При това с голяма разлика пред Рено, които вложиха пълния ресурс на френския автомобилен производител, като това само по себе си е огромен успех и награда за неимоверните усилия на всички в тима.

Тук все още не става въпрос за директна борба с Мерцедес, Ферари или Ред Бул за победи, но отново всички трябва да се съобразяват с позицията на британския тим по време на състезанията, а не само да ги затварят с обиколки. Тежките сезони с двигателите на Хонда, довели до оттеглянето на Фернандо Алонсо от Формула 1, вече са в историята. Днес новите момчета Ландо Норис, който е голямата надежда на Великобритания за наследник на Люис Хамилтън, и по-опитният испанец Карлос Сайнц-младши вече регулярно заемат позиции в квалификациите и финишират в състезанията веднага след пилотите на Мерцедес, Ферари и Ред Бул.

В домашната за отбора Гран При на Великобритания през юли от Макларън затвърдиха доброто впечатление с поредно силно представяне и отново накараха британската публика да се гордее с тях. Карлос Сайнц надскочи възможностите на болида с шестото си място, изравнявайки най-добрите си класирания до момента от надпреварите в Монако и Франция. Норис се представи много силно в квалификацията и стартира от осма позиция, но за негово съжаление точно в домашната си Гран При не успя да спечели точки за отбора, след като остана на малко повече от секунда зад десетия в класирането.

За да бъде отново фактор във Формула 1, за Макларън не бе достатъчно единствено да смени доставчика си на двигатели. От този сезон те имат нов глобален партньор в лицето на Бритиш Американ Табако. Двете компании обменят технологичен опит, включително в развитието на батериите, съвременните материали и дизайна, беше посочено при съобщаване на партньорството им през февруари. Тогава БАТ обяви и платформата “A better tomorrow” (по-добро утре), с която да стимулира по-доброто представяне на своите  продукти с потенциално намален риск, сред които е и популярното у нас устройство glo. Всичко това се оказва като предсказание - че след годините трудности, идва едно по-хубаво бъдеще за отбора.

Задачата да промени случващото се на пистата бе директно възложена на нов човек – Андреас Сейдл. Бившият шеф на отбора на Porsche в Льо Ман сериите и BMW Motorsport от годините на германците във Формула 1 стъпи в длъжност преди два месеца и промяната в управлението на тима вече се усеща.

За всички е ясно, че за да успееш във Формула 1, трябва да си поставяш най-високите възможни цели. За легендарен отбор като Макларън това означава завоюването на първата победа от 2012 година насам и нищо по-малко. До края на 2019 година, въпреки огромен прогрес, постигането изглежда повече като чудо, отколкото като реалност. Преследването обаче ще помогне за връщането към забравения в Макларън манталитет на победители, което е много по-важното в случая. Без шампионско мислене, което е вградено в ДНК-то на Макларън, във всеки спорт ще си останеш само един от останалите и няма да участваш пряко в писането на историята.

Ако развитието на болида за 2020 година успешно продължи възходящата линия, по която пое тимът от началото на тази година, то няма да е толкова голяма изненада да видим легендарния отбор на Брус Макларън отново да триумфира. Тогава вече британците ще могат отново да мечтаят за връщането на световната титла в Уокинг - нещо, което не се е случвало от десет години насам. От това няма да спечели просто един отбор, а ще спечели Формула 1.

Още по темата
  • копирано
  • 1
ДИМИТЪР ПУНЕВ
редактор - отдел "Спорт"
Прочетена 3014

							
						

Формула 1

График на уикенда

Макларън отново е фактор във Формула 1 26 юли 2019
Преди по-малко от година никой в отбора на Макларън не виждаше изход от кризата, която в последното десетилетие постепенно скова славния британски тим. Рекордите за най-лоши резултати в историята следваха един след друг ...
Кубица разкри, че е имал сделка с Ферари за сезон ... 12 юли 2018
Роберт Кубица потвърди, че е подписал договор с Ферари във Формула 1 за сезон 2012 преди да претърпи тежката си катастрофа на рали Андора през 2011 г. Инцидентът бе толкова сериозен, че имаше реална опасност за живота ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.