Фернандо Алонсо и компания с нова победа в 24-те часа на Льо Ман и титла

Екипажът на Toyota с номер 8 в състав Фернандо Алонсо, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима спечелиха тазгодишните 24 часа на Льо Ман, като поеха лидерството едва в последния час от състезанието.

Вторият екип на Toyota с номер 7 (Майк Конуей, Хосе Мария Лопес и Камуй Кобаяши) властваше за почти всичките 24 часа, но поради проблем с гумите малко преди финала не успя да триумфира с успеха. Лопес имаше аванс от две минути в началото на последния час и влезе в питлейна за смяна на предна дясна гума, но всъщност автомобилът му имаше нужда от смяна на задна дясна и се наложи да направи едно допълнително спиране, което изпари преднината му.

Победителите спечелиха и шампионската титла в супер сезона на Световните серии по издръжливост. За Буеми това е втора титла след тази от 2014 г.

На трето място на подиума финишира екипажа на руския частен тим SMP Racing, който се състои от бившия пилот на Макларън във Формула 1 Стофъл Вандоорн, Михаил Алешин и Витали Петров.

Във втория клас LMP2 с първо място се поздрави екипа на Signatech с Никола Лапиер, Пиер Тирие и Андре Неграо. В GTE класа Ferrari с номер 51 триумфира за първи път от 2014 година благодарение на усилията на Хамес Каладо, Алесандро Гиди и Даниел Сера. Зад победителите финишираха двата екипажа на Porsche. В категорията на GTE аматьорите победата взе екипа на Ford с номер 85.

Шефът на Формула 1 Чейс Кери и Шарлин, Принцесата на Монако, дадоха началото на тазгодишните 24 часа на Льо Ман. Най-бляскавият кръг от Световните серии по издръжливост се проведе за 87-ми път. Победата си от миналата година защитава екипът на Toyota с номер 8 в състав Фернандо Алонсо, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима. Те стартираха втори, а най-голямата им заплаха идваше от екипа на Toyota с номер 7 (Камуй Кобаяши, Майк Конуей и Хосе Мария Лопес), който спечели за втори път полпозишън за 24-часовото състезание в рамките на последните три години. На трета и четвърта позиция стартираха екипите на частните отбори SMP Racing и Rebellion, които в квалификацията дадоха със секунда по-слабо време от това на Toyota.

Първият стинт за Toyota започнаха Майк Конуей в автомобила с номер 7 и Себастиен Буеми в автомобила с номер 8. Rebellion заложиха на Гус Менезис, а от руския тим - на Витали Петров.

В може би най-интересния клас GTE Pro от първо място стартираха Aston Martin с Ники Тийм в кокпита, следван от Хари Тинкнел с Ford, Антонио Гарсия с Corvette и Ник Тенди с Porsche.

След само 15 минути на пистата Гарсия успя да поеме лидерството в класа си, оставяйки Тийм втори. Четири обиколки след старта Конуей изгради солидна преднина и бе на две минути пред най-бързите GTE автомобили.

В края на деветата обиколка Буеми направи първия питстоп за Toyota, докато Конуей остана на пистата за още едно завъртане и след това влезе в питлейна за зареждане на гориво. Спирането му обаче бе с десет секунди по-дълго от това на Буеми. Въпреки това в края на първия час автомобилът с номер 7 бе на 16 сек пред Буеми. В края на втория час авансът им вече бе над 40 сек, а в края на третия час - минута и три секунди.

В началото на третия час битката в GTE Pro класа все още бе жива. Съотборникът на Гарсия - Ян Магнусен и Chevrolet продължаваха да водят, а топ 8 бе разделен от едва 18 сек, като до второто място се добра екипажът на Porsche с номер 93.

По средата на третия час - на 42-рата обиколка, бе направена и първата смяна на пилотите на Toyota. В автомобила с номер 8 влезе двукратният Ф1 шампион Фернандо Алонсо, заменяйки Буеми. Обиколка по-късно Камуй Кобаяши, който спечели полпозишъна в 24-те часа на Льо Ман за екипа си, замени Конуей в автомобила с номер 7.

"Очаквах другата Toyota да е по-близо до нас, но изглежда, че нещо ги спира", коментира Конуей, след като излезе от кокпита.

За около час на пистата Алонсо успя да смъкне десет секунди от изоставането на екипа си спрямо лидерите и четири часа и половина след старта разликата помежду им бе 53 секунди.

В началото на шестия час Алонсо приключи стинта си и повери автомобила в ръцете на Казуки Накаджима. Разликата между него и лидерите с Toyota номер 7 бе намалена на половин минута. Малко по-късно пък започна да вали лек дъжд в питлейна на "Льо Ман".

Най-тежкия инцидент в първата четвърт от състезанието бе между екипа на Corvette с номер 64 от GTE Pro категорията и екипа на Porsche с номер 88 от отбора на американския актьор Патрик Демпси от GTE Am. Това наложи и появата на поредните жълти флагове, които отново изравниха силите в GTE Pro класа, където първите пет автомобила се движеха долепени един до друг, а лидерството пое екипа на Ferrari с номер 53.

В началото на седмия час се стигна до смяната на лидера. Накаджима, който смени Алонсо, успя да излезе начело с Toyota с номер 8 благодарение на жълтите флагове, които стопиха изоставането им. 60 минути по-късно преднината на Накаджима вече бе 4.5 сек.

В GTE Pro класа Porsche излезе начело, следван от два екипажа на Ferrari. Скудерия обаче се пребори за първото място, след като беше преполовена състезателната дистанция и двата автомобила на Porsche останаха назад. Трите екипа на Aston Martin пък отпаднаха през нощта след една повреда и две катастрофи.

Екипът на Toyota с номер 7 си върна лидерството в деветия час и запази първото място при преполовяването на 24-те часа на Льо Ман. В началото на 13-ия час от състезанието Алонсо се движеше на 18 сек зад Кобаяши.

В началото на 17-ия час тежък инцидент претърпя бившият Ф1 пилот Пастор Малдонадо. Руснакът се удари в една от бариерите от гуми и повреди окачването на автомобила си. Инцидентът наложи и появата на жълти флагове. Малдонадо държеше четвърта позиция в LMP2 класа с частния отбор DragonSpeed.

За първи път на "24-те часа на Льо Ман" стартираха цели 61 автомобила - с един повече от 2018 г., като дори бе добавен един временен гараж в питлейна.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти