Моторни спортове

Фернандо Алонсо и компания с нова победа в 24-те часа на Льо Ман и титла

16 юни 2019 | 16:20 - Обновена
  • копирано
  • 7

Екипажът на Toyota с номер 8 в състав Фернандо Алонсо, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима спечелиха тазгодишните 24 часа на Льо Ман, като поеха лидерството едва в последния час от състезанието.

Вторият екип на Toyota с номер 7 (Майк Конуей, Хосе Мария Лопес и Камуй Кобаяши) властваше за почти всичките 24 часа, но поради проблем с гумите малко преди финала не успя да триумфира с успеха. Лопес имаше аванс от две минути в началото на последния час и влезе в питлейна за смяна на предна дясна гума, но всъщност автомобилът му имаше нужда от смяна на задна дясна и се наложи да направи едно допълнително спиране, което изпари преднината му.

Победителите спечелиха и шампионската титла в супер сезона на Световните серии по издръжливост. За Буеми това е втора титла след тази от 2014 г.

На трето място на подиума финишира екипажа на руския частен тим SMP Racing, който се състои от бившия пилот на Макларън във Формула 1 Стофъл Вандоорн, Михаил Алешин и Витали Петров.

Във втория клас LMP2 с първо място се поздрави екипа на Signatech с Никола Лапиер, Пиер Тирие и Андре Неграо. В GTE класа Ferrari с номер 51 триумфира за първи път от 2014 година благодарение на усилията на Хамес Каладо, Алесандро Гиди и Даниел Сера. Зад победителите финишираха двата екипажа на Porsche. В категорията на GTE аматьорите победата взе екипа на Ford с номер 85.

Шефът на Формула 1 Чейс Кери и Шарлин, Принцесата на Монако, дадоха началото на тазгодишните 24 часа на Льо Ман. Най-бляскавият кръг от Световните серии по издръжливост се проведе за 87-ми път. Победата си от миналата година защитава екипът на Toyota с номер 8 в състав Фернандо Алонсо, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима. Те стартираха втори, а най-голямата им заплаха идваше от екипа на Toyota с номер 7 (Камуй Кобаяши, Майк Конуей и Хосе Мария Лопес), който спечели за втори път полпозишън за 24-часовото състезание в рамките на последните три години. На трета и четвърта позиция стартираха екипите на частните отбори SMP Racing и Rebellion, които в квалификацията дадоха със секунда по-слабо време от това на Toyota.

Първият стинт за Toyota започнаха Майк Конуей в автомобила с номер 7 и Себастиен Буеми в автомобила с номер 8. Rebellion заложиха на Гус Менезис, а от руския тим - на Витали Петров.

В може би най-интересния клас GTE Pro от първо място стартираха Aston Martin с Ники Тийм в кокпита, следван от Хари Тинкнел с Ford, Антонио Гарсия с Corvette и Ник Тенди с Porsche.

След само 15 минути на пистата Гарсия успя да поеме лидерството в класа си, оставяйки Тийм втори. Четири обиколки след старта Конуей изгради солидна преднина и бе на две минути пред най-бързите GTE автомобили.

В края на деветата обиколка Буеми направи първия питстоп за Toyota, докато Конуей остана на пистата за още едно завъртане и след това влезе в питлейна за зареждане на гориво. Спирането му обаче бе с десет секунди по-дълго от това на Буеми. Въпреки това в края на първия час автомобилът с номер 7 бе на 16 сек пред Буеми. В края на втория час авансът им вече бе над 40 сек, а в края на третия час - минута и три секунди.

В началото на третия час битката в GTE Pro класа все още бе жива. Съотборникът на Гарсия - Ян Магнусен и Chevrolet продължаваха да водят, а топ 8 бе разделен от едва 18 сек, като до второто място се добра екипажът на Porsche с номер 93.

По средата на третия час - на 42-рата обиколка, бе направена и първата смяна на пилотите на Toyota. В автомобила с номер 8 влезе двукратният Ф1 шампион Фернандо Алонсо, заменяйки Буеми. Обиколка по-късно Камуй Кобаяши, който спечели полпозишъна в 24-те часа на Льо Ман за екипа си, замени Конуей в автомобила с номер 7.

"Очаквах другата Toyota да е по-близо до нас, но изглежда, че нещо ги спира", коментира Конуей, след като излезе от кокпита.

За около час на пистата Алонсо успя да смъкне десет секунди от изоставането на екипа си спрямо лидерите и четири часа и половина след старта разликата помежду им бе 53 секунди.

В началото на шестия час Алонсо приключи стинта си и повери автомобила в ръцете на Казуки Накаджима. Разликата между него и лидерите с Toyota номер 7 бе намалена на половин минута. Малко по-късно пък започна да вали лек дъжд в питлейна на "Льо Ман".

Най-тежкия инцидент в първата четвърт от състезанието бе между екипа на Corvette с номер 64 от GTE Pro категорията и екипа на Porsche с номер 88 от отбора на американския актьор Патрик Демпси от GTE Am. Това наложи и появата на поредните жълти флагове, които отново изравниха силите в GTE Pro класа, където първите пет автомобила се движеха долепени един до друг, а лидерството пое екипа на Ferrari с номер 53.

В началото на седмия час се стигна до смяната на лидера. Накаджима, който смени Алонсо, успя да излезе начело с Toyota с номер 8 благодарение на жълтите флагове, които стопиха изоставането им. 60 минути по-късно преднината на Накаджима вече бе 4.5 сек.

В GTE Pro класа Porsche излезе начело, следван от два екипажа на Ferrari. Скудерия обаче се пребори за първото място, след като беше преполовена състезателната дистанция и двата автомобила на Porsche останаха назад. Трите екипа на Aston Martin пък отпаднаха през нощта след една повреда и две катастрофи.

Екипът на Toyota с номер 7 си върна лидерството в деветия час и запази първото място при преполовяването на 24-те часа на Льо Ман. В началото на 13-ия час от състезанието Алонсо се движеше на 18 сек зад Кобаяши.

В началото на 17-ия час тежък инцидент претърпя бившият Ф1 пилот Пастор Малдонадо. Руснакът се удари в една от бариерите от гуми и повреди окачването на автомобила си. Инцидентът наложи и появата на жълти флагове. Малдонадо държеше четвърта позиция в LMP2 класа с частния отбор DragonSpeed.

За първи път на "24-те часа на Льо Ман" стартираха цели 61 автомобила - с един повече от 2018 г., като дори бе добавен един временен гараж в питлейна.


Още по темата
  • копирано
  • 7
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 6720

Добави коментар ›› Коментари (6)

666
(Гост)
6
отговор
17 юни 2019 | 08:37

Ш***н късмет!!!!!! Рейтинг: 0 1

mp4/4
(Гост)
5
отговор
16 юни 2019 | 17:21

Почти цялото състезание успях да изгледам и беше много интересно. За мен всеки един пилот, който успява да завърши тази титанична надпревара е шампион! И все пак, не Алонсо, а другата Тойота заслужаваше повече да спечели. Рейтинг: 12 0

xa
(Гост)
16 юни 2019 | 22:07

Точно Алонсо заслужава , повече от екипа си заслужава . Сам да смъкне голяма от разлика и то точно когато кара срещу спечелилия пол-позишъна . Рейтинг: 3 3

////
(Гост)
4
отговор
16 юни 2019 | 16:32

Съдбата и некадърни колеги отнеха сума титли от Ф1 на Алонсо. Пак е нещо сега Рейтинг: 19 3

W A1 Mtel
(Гост)
3
отговор
16 юни 2019 | 11:32

Платеното пилотче хамилтън само хубави коли кара да иде в ферари рено да търка 10 12 място хахаха Рейтинг: 17 3

ф1
(Гост)
2
отговор
16 юни 2019 | 00:04

добре че го няма фетел да се осере Рейтинг: 6 17

Lissa
(Гост)
1
отговор
15 юни 2019 | 19:19

И︆︆ск︆︆аш л︆︆и да с︆︆е на︆︆ме︆︆ри ж︆︆ен︆︆а за ед︆︆на н︆︆о︆︆щ? Д︆︆об︆︆ре до︆︆шл︆︆и на >︆︆>︆︆> w︆︆w︆︆w.︆︆S︆︆e︆︆x︆︆y︆︆d︆︆r︆︆o︆︆m.︆︆C︆︆o︆︆m Рейтинг: 0 2


							
						
Бавен ли е Валентино Роси? Ако гледаме цифрите – ... 04 юли 2019
В последния месец и половина ситуацията при ветерана в мотоциклетния спорт Валентино Роси далеч не изглежда розова. Поглеждайки цифрите от началото на 20-ия му сезон в MotoGP обаче може да кажем, че и доста лош късмет е ...
Ангел Караньотов: От дете правя конкурентите си ... 08 ноември 2018
Талантът на българския мотоциклетен спорт Ангел Караньотов заяви, че е в приятелски отношения с основния си конкурент на пистата Мартин Чой и не обича да крие състезателните си данни."Аз от дете правя конкурентите си ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.