Европейски футбол

Какво следва за ШЛ след провала на предложената реформа

13 юни 2019 | 18:38 - Обновена
Какво следва за ШЛ след провала на предложената реформа
  • копирано
  • 7

Първото предложение на Асоциацията на европейските клубове (ЕСА) и нейния президент Андреа Аньели за нов формат на Шампионската лига, който на практика би създал затворена Супер Лига, претърпя провал. Всички 20 клуба от английската Премиър Лийг го отхвърлиха, германската Бундеслига също се възпротиви, 17 от 20-те във френската Лига 1 бяха „против”, като в Испания само Барселона и Реал Мадрид, а в Италия само Ювентус бяха „за”.

Сега УЕФА е под натиск от клубове от по-малки лиги, например Аякс, Селтик и Андерлехт, да увеличи броя на участниците в ШЛ. На 11 септември т.г. ще има среща между УЕФА, ЕСА и европейските лиги, за да се приемат промените във формата на най-големия клубен турнир от 2024 г. насетне. Ето отговорите на най-важните въпроси по темата.

Мъртви ли са вече плановете за четири групи от по осем отбора с дивизии с изпадащи и изкачващи се?

Поне така изглежда. Дори и в рамките на самата Асоциация на европейските клубове само три – Юве, Мадрид и Барса – официално подкрепиха това предложение. УЕФА сега се отдалечава от идеята, като и президентът Александър Чеферин, и финансовият президент Дейвид Гил имат големи съмнения относно правилността .

Кой стои зад плана за разширение на ШЛ до 40 или 48 отбора?

Малка група от клубове от средните по размер страни, които за момента искат да запазят анонимност. Поне докато от ЕСА формално оттеглят плана си за четири групи от по осем отбора.

Покачват ли се шансовете за приемане на плана за разширение и какъв е най-вероятният изход, ако той не се осъществи?

Определено шансовете сега са по-добри. Наличието на 40 отбора в 8 групи по пет би задоволило някои от средните по размер страни, които не получават автоматична квота, и не би разводнило значително качеството на турнира, което е тревогата на клубовете от Топ 5 лигите на континента. Все още обаче има предизвикателства по отношение на календара, тъй като 40 или 48 участници значат 10 кръга вместо досегашните шест. Може би най-вероятният изход си остава този УЕФА да съумее да удържи на натиска за промени в елитното си клубно състезание.

Колко повече пари се очаква да получат клубовете от тези планове?

УЕФА ще анализира потенциалния ефект на парите от телевизионните права от всяко получено предложение, но се приема, че приходите от това перо се изравняват във футбола. Това няма да е решение, което осигурява огромен ръст в приходите на всички участници, а по-скоро ще разпредели парите от Шампионската лига малко по-нашироко. Обичайно участващите в турнира големи клубове може накрая да получават дори по-малко пари, ако общият награден фонд се дели на 40 или 48, ала ще имат ползата от два до четири мача повече в груповата фаза.

Какво трябва да се случи, за да бъдат приети каквито и да било промени?

Има среща между УЕФА, ЕСА и европейските лиги в Нион, Швейцария, на 11 септември. Ще трябва да има широко разбирателство между всички, за да се случи каквото и да било.

Ако никой от плановете не бъде предпочетен, какъв би бил най-вероятният изход от ситуацията?

Статуквото ще се запази, но ще има все по-нарастващ натиск от страните извън Топ 5 лигите за препращане на повече пари към двете състезания на Лига Европа.

Може ли един провал на преговорите за нова сделка да увеличи шансовете водещите клубове да формират европейска Супер Лига?

Андреа Аньели – президентът на Ювентус и на Асоциацията на европейските клубове, все още драпа със зъби и нокти за промяна, тъй че сигурното е, поне така изглежда, че лидерите в борбата за промени ще продължат да търсят алтернативи за формата на Шампионската лига. Новата Световна клубна купа от 24 отбора, която стартира през 2021 г. и ще има осем участника от Европа, може всъщност да намали напрежението от топ клубовете към УЕФА да реформира ШЛ.

Къде стоят в тези дискусии клубовете от Премиър Лийг?

Те единодушно се противопоставят на плана на Асоциацията на европейските клубове за четири групи от по осем отбора. Тук официално се включва и Манчестър Юнайтед, въпреки че техният вицепрезидент Ед Уудуърд е в борда на ЕСА. Според наши източници той вярва във възможността за постигане на равновесие.

Би ли значело увеличение на 40 или 48 отбора покачване и на бройката на английските участници в груповата фаза на ШЛ?

Малко е вероятно, тъй като те и в момента имат четири гарантирани места в групите. Една от дискутираните възможности е и двата финалиста от Лига Европа да получават квота директно за груповата фаза на ШЛ през следващия сезон.

Мартин Зиглър, „Таймс”


Още по темата
  • копирано
  • 7
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 7707

Добави коментар ›› Коментари (5)

45
(Гост)
5
отговор
04 юли 2019 | 14:53

Задължително трябва да се увеличат участниците иначе ще се обезмисли съществуването на малките и средните по сила първенства.Защото няма да имат почти никакъв шанс да вкарат отбори в групите.И този егоизъм от страна на големите ще затрие малките. Рейтинг: 2 0

Турчина
(Гост)
4
отговор
13 юни 2019 | 23:58

Тея са някви издивяли. как ще махнат Шампионската лига хахаха болни мозъци.. Само това гледам без туй ако въведат тази глупава лига няма да гледам футбол повече Рейтинг: 2 3

Lissa
(Гост)
3
отговор
13 юни 2019 | 21:13

И︆︆ск︆︆аш л︆︆и да с︆︆е на︆︆ме︆︆ри ж︆︆ен︆︆а за ед︆︆на н︆︆о︆︆щ? Д︆︆об︆︆ре до︆︆шл︆︆и на >︆︆>︆︆> w︆︆w︆︆w.︆︆S︆︆e︆︆x︆︆y︆︆d︆︆r︆︆o︆︆m.︆︆C︆︆o︆︆m Рейтинг: 1 7

1878
(Гост)
2
отговор
13 юни 2019 | 19:14

Щом се говори ще стане, много жалко но е въпрос на време харизмата на по малките отбори да изчезне. Рейтинг: 15 4

славия
(Гост)
13 юни 2019 | 20:32

не е задължително да стане,понеже се говори.бях в казармата,когато през 1998 г.вестник седем дни спорт излезе със заглавие,че ще правят суперлига.това е натиск от 21 години.горе са ти изписали доводи защо няма да стане.без английските клубове това умира.а те няма да си пожертват висшата лига,щото сигурно там се разиграват повече пари ,отколкото уефа раздава като наградни фондове.все пак най-скъпият мач е плейофът за влизане във висшата лига.един никакъв мач,но....ето сега още един шейх ще взима нюкасъл.лека полека се изравняват нещата в англия.шефилд юн иска рибери,макар и остарял,няма значение.има хляб в него.толкова много важни институции са скочили,че нека си се говори,няма значение.все едно да кажеш ,че виена ще бъде превзета,щото е обсадена от турците.да ,ама не беше превзета.аниели и компанията алчни типове са в ролята на турците.само да оставят спортния принцип,дори и да има промени във формата.никакви покани,никакви други такива.и това световно клубно първенство с 24 отбора наистина може да позатъпи тия желания. Рейтинг: 21 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Отбора на затвора
(Гост)
1
отговор
13 юни 2019 | 18:52

Само съдийските тимове бяха ЗА. Изненада??? Рейтинг: 28 9


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Разочарованието на Гризман от Барселона 16 октомври 2019
Паузата за международните мачове в съчетание с повиквателната за националния отбор на Франция представляваше оазис за един футболист, който не изживява най-добрия момент в своята кариера. Началото на сезона му в никакъв ...
Моуриньо: Ла Лига е много по-интригуваща от преди ... 13 октомври 2019
Какво се случи в Ла Лига след бомбастичните трансфери? Привлякоха ли точните футболисти колосите Барселона и Реал Мадрид? Оправдаха ли очакванията многомилионните покупки в най-атрактивното първенство в света – ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.