Лека атлетика

Рекорден брой участници на Плевенския маратон

19 май 2019 | 16:31
Рекорден брой участници на Плевенския маратон
  • копирано
  • 0
Днес, 19 май, при слънчево време и летни температури, се проведе шестото издание на Плевенския маратон. Състезанието за пореден път затвърди името си „Маратон на приятелството“, привличайки участници от много държави и в широк възрастов диапазон. В различните си дисциплини то привлече общо над 650 участника от 11 държави, сред които Великобритания, САЩ, Франция, Румъния, Нидерландия, Литва, Индия, Непал, Кот д'Ивоар и, разбира се, България.

Сред приятните изненади тази година беше засиленият интерес от страна на най-младите бегачи, които се включиха в безплатното детско състезание, разделено по възрастови групи. Най-малките в т.нар. детски маратон бяха едва 3-годишни. Голям брой участници привлече и 3-километровият градски крос, в който имаше изключително възрастово разнообразие. Най-младият участник в него беше бебе в количка, бутана от тичащата по трасето майка. Най-възрастен и тази година се оказа талисманът на събитието – 82-годишният Христо Витков. На маратонската дистанция за пореден път, въпреки горещото време, се представи изключително успешно 71-годишният британец Алан Кий. За да насърчат спорта сред всички възрасти, и тази година организаторите осигуриха безплатно участие за всички деца и хора над 60-години, както и за тези в градския крос. Общият брой бегачи в детското и 3-километровото състезание надхвърлиха 320.

Най-бързите и отличили се състезатели в отделните дисциплини бяха наградени на церемония на сцената на градския площад. Освен награди от партньорите, те получиха и общ награден фонд на стойност 7 000 лв. Победител в маратонската дистанция (42,2 км) за трети път в историята на състезанието беше Димчо Мицов, който подобри времето си от 2018 г., финиширайки за 2 часа и 40 минути. Втори се класира Калин Василев с време 3 часа и 3 минути, а трети Георги Хараламбиев с 3 часа и 13 минути. При дамите най-бърза беше Таня Димитрова, която измина дългата дистанция само за 3 часа и 28 минути. След нея на стълбичката на победителите се подредиха Велина Кръстева и Малина Иванова. Сред състезаващите се на 42,2 км тази година имаше и 35 души, които се включиха в новата инициатива на организаторите „Моят първи маратон". Въпреки температурите от 28 градуса на сянка, по-голямата част от новите маратонци успяха да финишират и бяха бурно аплодирани на сцената. Един от тях получи и допълнителна поощрителна награда, изтеглена чрез жребий – български електрически велосипед Eljoy.

Изключително оспорвана надпревара тази година имаше в 21,1-километровата полумаратонска дистанция. В нея за пореден път победител стана Иво Балабанов (1:10:02), следван от Йоло Николов (1:10:48) и Стоян Владков (1:11:20). При дамите в полумаратона призовите места бяха за Билсерин Сюлейман (1:30:24), Кремена Ковачева (1:32:51) и Анастасия Пейчева (1:34:43). Една от най-атрактивните дисциплини тази година отново беше щафетата на 2 по 10 км. Най-бързият отбор в нея беше на Иво Илиев и Валентин Илиев. На второ място се класира смесеният тандем Цанко Цанков и Милена Тодорова, а на трето – Емил Тодоров и Емил Енев. Подробните резултати от дългите дисциплини са публикувани на уебсайта на събитието: http://plevenmarathon.com/.

Привличайки толкова многолюдна и разнообразна палитра от участници и със своята вече шестгодишна история, състезанието успя да се превърне в едно от най-емблематичните спортни събития за региона. Тази година то предложи още по-интересна програма, атрактивен награден фонд и допълнителни активности за гостите на града, сред които организирани посещения на плевенската Панорама и допълнителни награди.

“За мен като организатор не са важни рекордите, а това, че желанието и мотивацията, които влагаме вече шест години, започват да дават резултати. Плевен вече знае какво е маратон, децата вече очакват събитието, родителите им и бегачите в страната също. Това беше най-хубавото ни събитие досега и независимо, че Плевен е най-малкият град в България, в който се провежда маратон, показахме, че събитието има потенциал и на него хората се чувстват добре. Освен все повече участници, срещаме и все повече партньори, главно български и регионални компании, които подкрепят начинанието. Виждаме как за тях и за много други хора това събитие става все по-важно и ценно”, разказа минути след края на шестия Маратон Плевен основният му организатор – Станислав Георгиев от "Eyes-Open" и Спортен клуб „Бегач“.
 
  • копирано
  • 0
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 236

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Лека атлетика в София - мисията невъзможна 12 октомври 2016
Идва краят на 2016-а. Годината, в която българските атлети извоюваха отличия на европейския шампионат в Амстердам в лицето на Ивет Лалова-Колио и Мирела Демирева, годината, в която Демирева спечели отново олимпийски ...
“Извън пистата” с Ива Александрова 04 юни 2019
Упоритост, борбеност, отдаденост - това са трите думи, с които най-добре може да бъде описана Ива Александрова. Екипът на Sportal.bg се спря на шампионката в петобоя и седмобоя за най-новия епизод от поредицата ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.