Камионите отвръщат на удара

Камионите отвръщат на удара

В Европа 70% от стоките идват до нас по шосе. Така е и в Съединените щати, а в Китай делът им достига 75 на сто. Това прави автомобилните превози на стоки и продукти водещи в света, но спедиторите, доставчиците на логистични услуги и производителите на камиони са подложени на натиск. Автоматизация, електрификация, цифровизация, увеличаването на недостига на водачи, по-строгите стандарти за емисиите, дори новите административни регулации, които ЕС се готви да въведе… - всичко това кара индустрията да се променя.

Първата задача е да се преодолеят празните курсове на камионите. В САЩ и Европа те са около 20%, в Китай са два пъти повече. Причината е в разминаването между обема на пратките, които трябва да бъдат транспортирани в дадения момент и вместимостта на наличните камиони. Това прави високи разходите на превозвачите в рамките на техния автомобилен парк. Предизвикателството се засилва и от силно фрагментираната индустрия - големите спедитори, които оперират с огромни паркове от камиони са едва няколко, на фона на дълга редица от малки компании, които управляват малък брой превозни средства. От тяхната гъвкавост и адаптивност зависи оцеляването им на пазара.

Автоиндустрията реагира бързо и се насочи към многофункционални камиони и машини с различен тонаж. Развитието е толкова динамично, че само за година разнообразието от възможности, които автомобилните производители са готови да покажат, впечатлява. Как изглежда тежката автомобилна индустрия днес, ще видим от 6 до 8 юни 2019 на летище "Лесново". TRUCK EXPO 2019 винаги идва с много изненади и атракции за посетителите. Тази година атракцията се нарича TRUCK TUNING SHOW – съпътстващо събитие, което ще покаже уникални тунинговани влекачи на водещи автомобилни марки. Но големият акцент са технологиите, функционалната ефективност и новостите в сектора на товарните превози.

Една марка, три модела, пет различни приложения ще покаже DAF. Холандският производител вади флагмана си за международен транспорт DAF XF 530 FT SSC – седлови влекач с мощност 530 кс, оборудван със спална (Супер спейс) кабина с две комфортни легла и луксозни кожени седалки на въздух. Пневматичното окачване на кабината допълва комфортното усещане при шофиране. Под нея се разкрива силовата линия, състояща се от: МХ-13 (6-цилиндров дизелов двигател с мощност 390 kW и горивна система "Common rail") и автоматизираната 12-степенна предавателна кутия с директна последна предавка ZF TraXon 12TX2620.

Друг модел, който DAF ще покаже на изложението - XF 450 FAR SC - е предназначен за превозване на BDF контейнери и дава удобно решение за регионален транспорт. Товароподемността му е приблизително 14 тона. Ще го видите с теглич 40 мм и електрически и пневматични конектори за ремарке. Малкият голям камион на DAF - LF 290 FA 18t. - със 7-метров олекотен фургон и падащ борд, е перфектно решение за дистрибуция, a CF 340 FAN SC ще бъде изложен с херметизиран фургон с полезен обем от 53,3 куб.м. Компанията по традиция показва на TRUCK EXPO и специализирана техника, като този път е подготвила внушителният CF 480 FAD - изключително здрав самосвал за смесени терени.

Различните нива на автономност, разработени от утвърдени производители и системите за намаляване на разхода на гориво, са на качествено ново ниво. SCANIA ще покаже два камиона за дълги разстояния, задвижвани с компресиран природен газ - SCANIA chassis R 410 A4x2NA и G 410 A4x2NA. Ще видим вълната на новата мобилност и при автобусите, с електрическия градски автобус Yutong Е12, който вече се движи по улиците на София и курортния комплекс "Албена" и изминава над 300 км с едно зареждане на батерията.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти