Англия

Ето защо фирмите за спортно облекло наливат толкова много пари в английските отбори

02 март 2019 | 16:00 - Обновена
Ето защо фирмите за спортно облекло наливат толкова много пари в английските отбори
  • копирано
  • 8
Когато Лестър поднесоха най-голямата изненада в историята на Висшата лига и оставиха своята вечна следа в историята на английския футбол, клубът не беше единственият победител.

Puma също спечелиха от това. По това време те плащаха едва по 1 млн. паунда на година, за да обличат Лестър - сделка, подписана през 2012 г., когато тимът беше в Чемпиъншип. Изведнъж, тяхната марка беше наблюдавана от целия свят. Оттам ще продължат да печелят, защото в емблематичните снимки на капитана Уес Морган как вдига трофея завинаги ще остане и тяхното лого. През 2018 г. договорът на Puma изтече и спокойно може да се каже, че новите спонсори Adidas годишно плащат на Лестър много повече от тези 1 млн. паунда на предшествениците им. Междувременно, тази седмица Манчестър Сити обявиха 10-годишно сътрудничество с Puma на стойност 650 млн. паунда. Спонсорските договори са подобни на тези на играчите

Контрактът на Манчестър Сити с Puma за 65 млн. паунда на година е забележително увеличение на 20-те млн. паунда, които получават в момента от Nike. Той поставя клуба на едно ниво с основните му конкуренти във Висшата лига. Това е с 5 млн. паунда годишно от това, което Челси взимат от Nike и 10 млн. паунда по-малко от сумата, която Adidas дават на Манчестър Юнайтед за една година. Puma също се опитват да разбие двуполюсния модел, наложен от Nike и Adidas, въпреки че не е сигурно, че ще плащат на Сити всичките 65 млн. паунда годишно.

Спонсорските договори за екипи всъщност са подобни на тези, които играчите подписват с клубовете. Те включват фактори, свързани с представянето на тима, като това Сити да спечели Висшата лига или Шампионската лига. Не си мислете, че това означава, че от Puma ще се надяват клубът да се провали в преследването на тези цели, за да не се налага да плащат повече. Напротив, от германската фирма ще искат Сити да имат успехи както в Англия, така и в Европа. Колкото повече Сити печелят, толкова по-голям глобален обхват ще имат, което ще е от голяма полза за Puma. Както каза изпълнителният директор на фирмата Бьорн Гулден пред Financial Times: “Колкото повече плащаме, толкова по-добра е сделката”.
Как си връщат парите обратно?

Нека започнем с продажбите на тениски. В момента една реплика на официалната тениска на отбор може да струва 70 паунда. Дори когато клубът и разпространителите вземат своя дял, остава голяма печалба и за производителя. Смята се, че през сезон 2015/16, когато Лестър спечелиха титлата, Puma са пуснали в продажба 25 хиляди тениски. През сезон 2016/17, очевидно очаквайки вълни от нови фенове, те увеличили бройката на 100 хиляди. Предполага се, че Манчестър Юнайтед продават между 10 и 15 пъти повече от това. Все пак можеш да влезеш, в който и да е спортен магазин във всеки един голям град в света и ще има голям шанс там да намериш тези разпознаваеми червени фланелки. Спонсорските договори не важат единствено за тениските, разбира се. Искаш гащетата и чорапите, които допълват фланелката на Юнайтед? Те също ще носят логото на Adidas. Същото важи и за корите и за вратарските ръкавици.

Ето защо Puma наливат толкова много пари в Манчестър Сити. Те ще могат да си продават стоката от юли, като сделката включва и другите клубове на собствениците на Сити в Австралия, Испания, Уругвай и Китай. Фланелките в модерния футбол са заприличали на билбордове. Имаш логото на Nike, Adidas или Puma на гърдите си, а под него и спонсор, както и още един на ръкава. Можете да видите защо това е толкова примамливо за букмейкърските компании. По този начин те се рекламират в момент, в който хората у дома биха поискали да заложат на футбол.
Популярността на Висшата лига е машина за пари

Висшата лига достига до огромна телевизионна аудитория, така че не е учудващо защо марките искат да се обвържат с най-големите клубове. Това не се отнася само за производителите на спортни облекла.

В наши дни е нормално за клубовете да имат многобройни партньори. Челси, например, имат споразумения с Nike, Yokohama, Carabao, Beats, EA Sports, Ericsson, Hublot, Hyundai, Levy Restaurants, Millennium Hotels, MSC Cruises, Sony Music, Sure, Vitality и William Hill. Тотнъм пък обяви стартовия си състав за домакинството на Борусия (Дортмунд) в Туитър с линк към сайта на букмейкър. Манчестър Юнайтед дори си има “официален глобален партньор в матраците и възглавниците” в лицето на Mlily и “официален партньор в електрическия стайлинг” в лицето на Remington.

Глобалната привлекателност на Висшата лига е пленителна. Марките могат да се представят пред публика от цял свят, като всеки е потенциален купувач. Без значение дали гледаш мача в Англия или в Далечния Изток. Интересното е, че в първия сезон на Висшата лига (1992/93) нито един отбор не беше спонсориран от Nike, а вижте ги сега. Футболът е изпълнен със спонсорства. “Дейли мейл” дори научи, че от Висшата лига ще обмислят да си осигурят спонсор за системата ВАР, която ще дебютира в първенството през следващия сезон.
“Дейли Мейл”

Още по темата
  • копирано
  • 8
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 13030

Добави коментар ›› Коментари (6)

Hala Madrid
(Гост)
6
отговор
06 март 2019 | 14:28

Себестойносттта за материали, труд и транспрт на една от въпросните тениски при цена от 100 евро едва ли минава 5 евро. Качеството по нищо не се различава от това на една от евтините марки във веригите спортни магазини. Всичко останало е да носиш заветните буквички или знаци, за да знаят околните, че си дал 10 или 20% от заплатата си за "любимия клуб". Както и за толкова много други неща. Но всеки сам избира за какво да харчи. Рейтинг: 1 1

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

maafaca
(Гост)
07 март 2019 | 11:58

много си прав... Рейтинг: 0 0

старшина Мечев
(Гост)
18 март 2019 | 17:32

Ако една тениска от 100-150лв е 10% от заплатата ти макар и да не я купуваш всеки месец значи може да имаш и по-голям проблем от превръщането на футбола във все по-голяма машина зза пари! Рейтинг: 0 0

fak
(Гост)
5
отговор
02 март 2019 | 23:17

Много ми е странно как някои големи отбори смениха екипировката с най-големите съперници. Челси с Найк, а Арсенал и Манчестър Юнайтед с Адидас, Ювентус също мина на Адидас, а Милан мина на Пума. Особено след като като малки деца им бяхме свикнали със старите екипировки и сме израснали. Тогава не съм си давал сметка как екипировката малко или много въздейства. Рейтинг: 1 1

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Боже
(Гост)
03 март 2019 | 13:00

Какви глупости пишеш приятел? За 75 млн евро , не екипировката а името си ще смениш. Рейтинг: 4 0

milen
(Гост)
4
отговор
02 март 2019 | 20:49

Айде пак дебилската история с тениските... бе вие нормални ли сте? Тези милиони са си чиста пералня за пари и нищо друго от Бангладеш и бедните държави от Азия... ай сметнете с между 50 и 100 млн приходи колко тениски трябва да продадете, дебили прости! Рейтинг: 6 5

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

chefo
(Гост)
02 март 2019 | 21:48

След като си изпуснал часовете по математика да ти го обясня по просто като на тъп човек. 650 милиона регистрирани фенове на Манчестър юнайтед. Останалото трябва ли да ти го смятам или можеш да използваш калкулатор? Плюс това рекламата им се увеличава драстично и Рейтинг: 3 2

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

И
(Гост)
3
отговор
02 март 2019 | 19:05

говорите за английски отбори, а очевидно най-ценни за реклама и спонсорство са испанските. оБорите от Нисшата лига са дори след италианските, така че се излагайте като казвате, че фирмите наливали много пари в англия Рейтинг: 5 14

.
(Гост)
02 март 2019 | 19:20

От картинката горе, испанските отбори получават 198 млн. паунда на година, а английските 260 млн. паунда. Според теб кой е по-ценен за реклама? Вълците-единаци от Италия и Германия не си заслужава да бъдат споменавани даже. Рейтинг: 8 2

CИГYPHИ MA4OBE >>> W W W
(Гост)
2
отговор
02 март 2019 | 16:10

W W W. P r o g n o z i t e 1 x 2. C o m Рейтинг: 0 1

ФУТБОЛ МЕНИДЖЪР
(Гост)
1
отговор
02 март 2019 | 16:06

ПЪРВИЯ ОНЛАЙН ФУТБОЛ МЕНИДЖЪР,ИГРАТА КОЯТО ВИ ПЛАЩА ДОКАТО ИГРАЕТЕ , ТЕГЛЕНЕ В ЕВРО ! ЦЯЛАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ИГРАТА И НАЙ-ДОБРИТЕ СТРАТЕГИИ , МОЖЕ ДА НАМЕРИТЕ НА-> www.spe4eliotigri3.blogspot.com Рейтинг: 0 2


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Уест Хам удари с чук с трансфера на Булдозера Алер 18 юли 2019
По време на последната пауза за международни мачове преди края на сезон 2018/19 двамата водещи футболисти в класацията по асистенции в Бундеслигата блестяха за своите национални отбори по време на квалификациите за Евро ...
Интервюто с Торес: Емоциите са много над титлите ... 28 юни 2019
Фернандо Торес сякаш от нищото стовари на футболния свят решението си тази година да е последната в кариерата му на футболист. Преминал през купища отбори и перипетии, спечелил много титли и сърца, Ел Ниньо е отличен ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.