Спорт и бизнес

Дигиталното променя спорта: онлайн платформите създават революция в преките излъчвания

15 февруари 2019 | 13:46 - Обновена
Дигиталното променя спорта: онлайн платформите създават революция в преките излъчвания
  • копирано
  • 3
Светът на високите технологии променя спорта все повече и въздейства все по-силно, създавайки неподозирани преди години възможности. Спортните клубове успяват да се финансират с продажба на билети и телевизионни права, но сега са прага на най-голямата промяна в света на преките предавания. Технологичното развитие и възходът на “стрийминг” и социалните медийни гиганти започват да променят начина, по който гледаме спорта. Какво влияние ще имат това върху спорните клубове?
Трябва да кажем, че все още сме в ранните дни на голямата промяна в света на преките излъчвания на спортни събития. “Стрийминг” гигантите влизат в играта, но телевизиите все още остават силно замесени, тъй като огромните финансови параметри често вървят с дългосрочно обвързване.
Например в Америка NFL (Националната футболна лига) има договори със CBS, Comcast, 21st Century Fox и Walt Disney Company до 2022 година, докато споразумението на MLB (Бейзболната лига) с ESPN през 2012 година струваше 5,6 млрд. долара. Все пак “стрийминг” компаниите започват да изземат парчета от пая. MLB се договори с Facebook през 2018 година за ексклузивно излъчване на 25 следобедни мача за около 35 млн. долара.
Големият тест за апетитите на Amazon, Facebook и Google за излъчване на спортни събития стана ясен след подновените споразумения за телевизионните права на Премиър лийг. От 90-те години сателитните тв програми доминират. Очакваше се “стрийминг” гигантите да се включат здраво за двата налични пакета. В крайна сметка не се стигна до война. Amazon закупи правата за 20 мача, а останалият пакет отиде в BT, които вече имаха 32 срещи. Голямата революция все пак не се случи в този момент, но се загатна за нея. Повече футбол ще има по телевизията, но това не значи, че промяната няма да дойде. Amazon упорито търси ниши в спортния тв пазар.
Пред спортните клубове се отварят нови възможности, които ще им донесат свежи пари в краткосрочен план, но може би и окови в дългосрочен. Спортните клубове също развиват свои социални канали и те ще останат без ключовото телевизионно излъчване. Все пак те могат да привличат вниманието на хората с друг вид ексклузивност. Едно е сигурно - “стрийминг” революцията ще промени спортната картина, финансовата картина на клубовете и начина, по който гледаме и преживяваме спорта.

Още по темата
  • копирано
  • 3
АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ
редактор - отдел "Футбол"
Прочетена 1484

Добави коментар ›› Коментари (3)

....
(Гост)
3
отговор
15 февруари 2019 | 16:31

Гледам си безплатн каквото АЗ искам благодарение на някои стриимове , вместо да плащам и да не гледам това което на мен ми харесва !!! Рейтинг: 1 0

Варненец
(Гост)
07 април 2019 | 14:30

М САТ,това е най доброто за сега,НD около 25 спортни канали,270 програми за всеки. Рейтинг: 0 0

Друго мнение
(Гост)
2
отговор
15 февруари 2019 | 15:27

Аз пък съм на коренно различно мнение. Да си фен на даден отбор го разбирам да допринасяш някак си макар и било то прашинка, като купуваш само оригинални артикули на това, което подкрепяш, както и евентуално със стрийминг услуга, за която се споменава. Предпочитам и бих дал двойно, за да ми отидат директно парите в касата на клуба и винаги мача ми да е гарантиран, а не като това, което се случва в момента. Януари месец платих 13 лв общо за спортни канали и последния кръг за януари се чудих къде да ходя да си ги гледам, защото голяма делба в тази България за тези права. Омръзна ми от Макс спортове и булсати............ Рейтинг: 5 1

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

асд
(Гост)
1
отговор
15 февруари 2019 | 15:05

Брато ... Пишеш новина в България, нищо няма да се промени "Отбор 1 : Отбор 2 live stream free", това е, там ако има промяна ок, а че някакви тъпи сайтчета ще ни искат по 40$, за да гледам мачове на телефона, кой ще го направи това в БГ, а стегнете се малко като пишете ! Рейтинг: 2 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук


							
						
Светлана Димитрова: Coca-Cola винаги е подкрепяла ... 25 юли 2018
Coca-Cola бе един от най-големите спонсори на приключилото наскоро Световно първенство по футбол в Русия. Компанията от дълги години подкрепя и много спортни събития по света и в България. Какви още може да очакваме от ...
Лъчезар Танев: Не възстановят ли парите на ... 25 ноември 2017
Най-популярният футболен агент у нас Лъчезар Танев се оказа „човека с отговорите“ по немалко въпроси тази седмица. Той даде първия залп от последвалата медийна канонада по Петър Волгин по повод изказване ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.