Тенис

Пълна каша ли е новият ITF Тур и защо всички са недоволни от него?

12 февруари 2019 | 16:48
Пълна каша ли е новият ITF Тур и защо всички са недоволни от него?

Новосъздаденият тур на Международната тенис федерация (ITF) имаше за цел да осигури по-добър стандарт на живот на играчите и да намали разходите на турнирите от по-ниските рангове. На хартия, идеята бе брилянтна и бе приветствана от мнозина. Реално обаче засега отзивите са гняв и нерви.

За първи път тази година се ползва новата ранкинг система на ITF. Точки за ранглистата на WTA се присъждат само в турнирите с поне 25 000 долара награден фонд, а при мъжете АТР дава точки за заключителните кръгове на тези турнири, докато всичките фази носят точки за новата класация на ITF. Квалификациите за турнирите от сериите “Чалънджър” пък също носят точки и за двете ранглисти - на АТР и ITF. Играчите могат да ползват ITF ранкинга си, за да участват в професионални турнири.

Сред играчите обаче нараства недоволство, защото практически за тях е по-трудно да се вредят в даден турнир, в сравнение с миналия сезон. От това потвърпевш стана и Димитър Кузманов, който загуби шанса да се включи в първия за годината турнир от “Големия шлем” Australian Open, но иначе бе 4-и в новата ранглиста на ITF. Другата негативна за играчите промяна е, че в турнирите участват по-малко състезатели и съответно става по-трудно да се класираш за тях, а “уайлд кард” е равносилна на злато.

Вицепрезидентът на Германската тенис федерация Дирк Хордорф е сред най-яростните противници на новата система. “Всеки ден стотици играчи ми благодарят за подкрепата, защото напълно споделят позицията ми. За мен няма съмнение, че всички играчи страдат от новите правила и не ги харесват. Получил съм 200 съобщения от играчи за проблемите им. Като се ограничава броят на участници на турнирите, се лишават много играчи от възможността да стигнат до тях. Квалификационните места също са по-малко, а най-лошо е, когато даден играч пътува голямо разстояние (плащайки си сам пътните разходи) за някой турнир, но не получава шанс да се включи в него”, каза Хордорф пред специализирания сайт UbiTennis.

Сред положителните черти на реформата е, че се дава шанс на младежите и девойките по-рано да пробият в професионалните турнири. Естествено, ако натрупат достатъчно точки за ранглистата на ITF.

“За играчите от топ 50 на ранглистата на ITF може би ще е по-лесно да получават “уайлд кард” за професионалните турнири или направо да участват в тях, ако някой по-напред се откаже. Добрата страна на реформата е, че се скъсява пътят между юношеските турнири и професионалния тенис. Но се окуражават децата, които възможно най-рано навлизат в юношеската тенис система, а колкото по-късно го направи някой, толкова по-трудно ще му е след това. Това трябва да се промени”, обяснява още Хордорф.

Изпълнителният директор на АТР Тура Крис Кърмод обяви наскоро, че организацията е искала да присъжда АТР точки за турнири от всички най-ниски нива, но ITF просто не ги е искала в по-долните рангове турнири. Мнозина играчи, специалисти, фенове и журналисти започват да смятат, че целта на ITF е да се конкурира директно с АТР, а не да подпомага израстването на младите тенисисти.

Премахване на ITF Тура едва ли ще има, защото концепцията е изградена след дълго време работа, а и ще бъде ПР трагедия за федерацията. Самият Хордорф има идеи за четири основни промени, които биха подобрили въпросия ITF тур:

1. Увеличаване на схемата на квалификациите до поне 64-ма участници.
2. Премахване на таксите за участие в турнирите, за да се облекчат финансово играчите
3. Премахване на събирането на данни (резултати, статистика) за турнирите от ниските рангове, за да се ограничи заплахата от “черно тото”
4. Премахване на двете ранкинг системи и връщането на една-единствена.

Най-рано каквито и да е промени в ITF Тура могат да бъдат гласувани на Годишната асамблея на борда на ITF в края на септември в Португалия. Дотогава играчите трябва да се съобразяват с новата система, а от ITF са обещали да се постараят повече с рекламата на новия тур и новия начин на точкуване.


Още по темата
ДАНИЕЛ ЛЮБОМИРОВ
Редактор отдел "Спорт"
Прочетена 8064

Добави коментар ›› Коментари (10)

Majna
(Гост)
10
отговор
14 февруари 2019 | 12:47

Целия този спорт с тези записване, такси, точкувания, сумирания е пълна боза. Днес си бил 10ти и не си играл, ама онзи зашото не му бил ден и паднал, ти ставаш 9ти без да си си мръднал пръста. Много бавен и муден спорт - хиляда разигравания 2-3 часа загубени ... не го харесвам. Рейтинг: 1 4

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Golas
(Гост)
9
отговор
13 февруари 2019 | 21:37

Глупости. Как така става по-трудно записването като турнирите са точно толкова колкото преди. Става по-трудно за играчи като Кузмано, които играят само на фючърси. Орева света, че му взели мястото за квалификации в Австралия. Не че нещо щеше да направи. Рейтинг: 4 2

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Liss
(Гост)
8
отговор
13 февруари 2019 | 17:34

Искаш ли да се намери жена за една нощ? Добре дошли на ==>> www.Sexydrom.Com Рейтинг: 2 3

Тенис експерт за един ден
(Гост)
7
отговор
13 февруари 2019 | 09:59

Оня с овчата глава от Ню Йорк, който идва тука да дава малоумни наставления. Тоя същия въведе тези безумия. Рейтинг: 11 0

WWW.FUTBOL24-BG.COM
(Гост)
6
отговор
12 февруари 2019 | 23:57

Футболни прогнози - WWW.FUTBOL24-BG.COM Рейтинг: 2 2

Цъфти БФТ
(Гост)
5
отговор
12 февруари 2019 | 22:01

Хрантутник.Сумист.Гришо ще те излекува.Пьтник си алкохолик пропаднал,Софианци ще те излекуват от алкохолизма.Селяните няма да те подкрепят.Защо ги няма Гаранти Коза нали се снима с тях .вьзмездие ще има, Рейтинг: 5 2

Цъф пияницата
(Гост)
4
отговор
12 февруари 2019 | 21:57

Лансира селяни ама ще се наиграе.Защо не вземе мнение алкохолика. Рейтинг: 5 1

Цъф пияницата
(Гост)
3
отговор
12 февруари 2019 | 21:55

Лансира селяни ама ще се наиграе.Защо не вземе мнение алкохолика. Рейтинг: 4 2

fen
(Гост)
2
отговор
12 февруари 2019 | 19:57

ама и такса за участие ли има в тия смешни турнири. тия съвсем гледат да убият тениса в най ранна фаза. атп трябва се намеси Рейтинг: 7 5

Тенисист
(Гост)
12 февруари 2019 | 20:21

Таксата е 60$ на година ipin картотека и по 40$ за записване на всеки турнир15 000$. За юноши дори е по-скъпо записването по турнирите. А сега намалиха и схемите на международните турнири и направиха квалификациите затворени, така че успех да влезеш на някой турнир дори с предварителна заявка без itf точки, които всъщност можеш да ги спечелиш само от тези турнири. Шанса е да се заявяваш на всички турнири по-целия свят и където влезнеш да ходиш там да играеш, а другите заявки да ги отказваш, защото разбира се ако не си откажеш заявката те чакат 100$ глоба хаахаххаахахах Рейтинг: 9 5

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

ФУТБОЛ МЕНИДЖЪР
(Гост)
1
отговор
12 февруари 2019 | 18:01

Първият онлайн ФУТБОЛЕН МЕНИДЖЪР, играта която ви плаща докато играете! Цялата информация за играта и най добрите стратегии може да намерите на-> spe4eliotigri_blogspot _com Рейтинг: 3 1


							
						

Топ 20 в световната ранглиста - мъже

Топ 20 в световната ранглиста - жени

Новото поколение е тук, но още му е рано за ... 26 януари 2019
От години се говори кога в мъжкия тенис ще има смяна на поколенията. Роджър Федерер, Рафаел Надал и Новак Джокович, заедно с Анди Мъри, дълги години властваха и продължават да го правят. Въпреки успехите на младите ...
Андре Агаси пред Sportal.bg: Скоро светът ще види ... 17 януари 2019
Тенис легендата Андре Агаси сподели пред Sportal.bg, че напълно вярва, че Григор Димитров е способен на големи неща. Американецът започна да работи с българската тенис звезда в края на миналата година, като в момента му ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.