›› Булевард

Олимпийска шампионка и носителка на титлата “най-секси дупе“ в нова битка за медали в София

Преди три години в София Сузане Шултинг спечели два от най-важните медала в кариерата си - сребърен и бронзов от световното първенство за юноши и девойки. В Зимния дворец на спорта холандката стана втора в многобоя при ...

Виж още
Европейски футбол

Разкрийте ментето в надпреварата за титлата в Англия

07 февруари 2019 | 19:10 - Обновена
Разкрийте ментето в надпреварата за титлата в Англия

Когато официалният акаунт на Ливърпул туитна титулярната единайсеторка на Юрген Клоп в понеделник вечерта, тя предизвика вълна от обидни реакции от хора, които се предполага да са привърженици на клуба. Принципната причина за тяхното недоволство бе пускането на английския национал Адам Лалана в центъра на полузащитата заради контузиите на Джорджиньо Вейналдум и Джордан Хендерсън.

„А сега пуснете и истинския състав”, беше типичният отговор. Един включваше GIF с анимационно самоубийство, друг – на човек, нагласящ си бесило на врата. Поне имаше и позитивни, макар и не съвсем подкрепящи: те изразяваха наслада от травмите на Вейналдум и Хендерсън, тъй като не искат да ги гледат в тима си.

Е, Лалана игра добре. Дърпаше напред, пазеше топката и осигуряваше връзката между полузащитата и нападателното трио, защото това прави винаги. До идването на последния съдийски сигнал обаче, при равенство 1:1, Лалана вече не беше на топа на устата. Изведнъж привържениците на Ливърпул по социалните медии изразиха тревога, че любимият им отбор „сдава титлата”. Потърсете хаштага в Туитър „Klopp sacked”, ако си мислите, че това е най-лошото от крайните реакции. Точно така, Клоп трябва да бъде уволнен, ако Ливърпул не спечели лигата.

Все пак, ако това въобще има някакво значение, „червените” са на път да постигнат третия най-голям сбор от точки в историята на Премиър Лийг и най-големия в цялата си клубна история. Ако социалните медии не са барометър за мнението на мнозинството, нито пък естественият хабитат за разумното дебатиране, усещането за собствена тежест и правота у някои хора там е поразително. Къде сбъркахме?!

Ливърпул е просто тазседмичният пример за истеричния вой, който днес обгръща футболното отразяване. Миналата седмица можехте да се наслушате на анализатори да казват как Маурицио Сари е изправен пред съвсем скорошно уволнение от Челси. Когато Манчестър Сити падна от Нюкасъл, се мобилизира пък армията под флага „Плешивото менте”. В рамките на шест седмици Маурисио Почетино бе посочен с пръст заради загубата на Тотнъм от Уулвърхамптън, после възхвален за отговора на това с трите поредни победи, отново низвергнат след двете отпадания за вътрешните купи и после пак издигнат до небесата заради късните победи. Участието на „шпорите” в надпреварата за титлата напълно копира танца хоуки-коуки (б.пр. – танц на детска песничка, при която участниците групово първо се приближават едни до други, а после рязко се отдръпват надалеч).

Във футболните мачове се случват разни неща. Отбори изпускат точки. Футболистите са хора, а на човека по дефиниция не може да се разчита. Все още не сме създали клуб, изпълнен от-до от футболни автоматизми. Ние много свободно прикачваме етикетите на величието и позора, а малцина заслужават който и да е от двата. Което е по-лошото, прехвърляме се от „осанна” към „разпни го” по-бързо, отколкото вятърът си променя посоката.

Всичко това създаде един побъркан свят, в който репутациите се решават само през призмата на екстремизма. Ако Ливърпул завърши втори, Тотнъм – трети, а Манчестър Юнайтед – четвърти (никак не невъзможен сценарий), ще има четири отбора в Топ 6 (Ливърпул, Тотнъм, Арсенал и Челси), чиито мениджъри ще бъдат обвинени, задето са извели отборите си към разочароващ сезон. Под „разочарование” разбирайте, че са ментета. Всичко е толкова изнурително.

*****

Финансовото неравенство и състезателният дисбаланс в Премиър Лийг са, отчасти, отговорни за нарасналата нетърпеливост на фена. Пропастта между Топ 6 и останалите – поне във финансов план – никога не е била по-широка. Поради това победите срещу „останалите” се превърнаха в нещо очаквано вместо вероятно, а всяка изпусната срещу тях точка се превръща в относителна миникриза.

Вземете Тотнъм за пример в това отношение. Тимът на Почетино е на път да завърши с 87 точки, което най-вероятно ще значи 3-то място накрая и поставяне под голяма въпросителна на напредъка на „шпорите” под ръководството на аржентинеца. За ваша информация този точков сбор би спечелил титлата в Премиър Лийг през 1996, 1997, 1998, 1999, 2001, 2002, 2003, 2010, 2011, 2014, 2015 и 2016 година. Гредите вече са преместени.

Победа с неубедителен резултат следователно сега не носи никакъв кредит на доверие на мениджър на водещ отбор. Загубите и равенствата пък направо дърпат значителна част от този кредит. Само крайният триумф се брои за успех и всяка спънка е очевидно доказателство за неспособността да устоиш душевно на опасностите, които носи борбата.

Макар медиите да играят малка роля в екстремизирането на мнението на фена, те носят огромна вина за разпространението му. В Дивия запад на дигиталната журналистика никога не е било по-трудно да продаваш материали и никога не е било по-наложително да го правиш. Психолозите постоянно доказват уклона към негативизъм, при който внезапната криза е по-интересна за читателите от устойчивото подобрение. Никой не иска да чете как всичко е наред и нищо не продава по-добре от лошата новина. Наречете някого „менте” и хората ще кликнат на мига, тъй като или изпитват наслада да четат как наричат някого „менте”, или се вбесяват да четат как наричат някого „менте”. Фасулска работа.

Тази тенденция към отразяване на кризи се обостря от възхваляването на крайните мнения – явление, което важи и за далеч по-важни теми от футбола. „Туитър реагира” се превърна в незаслужаващо внимание, но все по-често срещано заглавие; медиите цопват сензационни и негативни материали на публиката, защото ясно съзнават кое продава, а после вдигат невинно ръце и казват: „Не бях аз.” Едно от медийните послания във вторник беше „Играчите на Ливърпул обвинени в оцапване на гащите в битката за титлата след изпускането на точки срещу Уест Хам”, за да останем в темата, с която започнахме текста.

Социалните медии позволиха на антисоциални хора да станат социални. Човек, който обичайно би видял безумното си мнение отхвърлено, сега може да открие себеподобни (и често анонимни) индивиди, които да споделят същото виждане. Когато на тези мнения се осигурява неоправдана гласност и популярност (както в горепосочения пример с ВВС), те неизбежно се нарояват в пространството.

*****

В следващите 15 седмици ще видим развръзката на една от най-добрите надпревари за титлата в Англия. Имаме шампиона Манчестър Сити, чието финансово предимство пред конкурентите го поставя под напрежение да защити своята корона. Имаме Ливърпул на възвишения Клоп, който е загубил само веднъж през целия сезон досега и ще се завърне начело в таблицата отново с евентуална победа у дома над Борнемут, въпреки подмокрянето на леглата от някои привърженици. Имаме и Тотнъм, който се бие над своята (финансова) категория и е само на 5 точки от върха – несъмнено положителна история.

Преди 20 години феновете на тези три клуба биха се надявали и молели, биха се молели и надявали. Ако на техния отбор не му бе стигнало малко до крайната цел, те щяха да оценят и да се възхитят на цялото това пътешествие, а останалите щяхме да се отпуснем на дивана и да се насладим на спектакъла. Всичко тогава се усещаше положително – пак си беше сапунена опера, ала такава, която значеше едновременно и всичко, и нищо.

Важи ли това и за 2019 г., или онова „нищо” вече се е изгубило по пътя? Оцапаха ли гащите от Евертън през 1986 г., когато позволиха на необуздания Ливърпул да се промъкне пред тях накрая? Беше ли Алекс Фъргюсън „менте”, защото Манчестър Юнайтед не успя да бие Уест Хам в последния ден на сезон 1994/95 и даде на Блакбърн титлата? Беше ли си глътнал граматиката Арсенал, след като падна от Лийдс през май 1999 година? Дали съчувствахме на загубилите, ала все пак помнехме само победителите?

Това може да се окаже първата надпревара за титлата в Премиър Лийг, която ще се запомни със загубилите я вместо със спечелилия я, а хората нямат търпение да излеят присмеха и презрението си върху пораженците. Победи и ще се изправиш като рицар. Загуби и ще си осъден доживотно на менте-щина.

Даниел Стори, Football 365
Премиър лийг
25 кръг, понеделник 4 февруари
Уест Хам
1:1краен резулат
Ливърпул
Стадион: Лондон Стейдиъм
Съдия: Kevin Friend
1
21
26
3
23
14
11
30
24
41
9
13
32
3
4
26
7
23
10
8
27
11
4-2-3-1
4-3-3
Титуляри
Лукаш Фабиански Лукаш Фабиански1 Алисон13 Алисон
Раян Фредерикс Раян Фредерикс24 Джеймс Милнър7 Джеймс Милнър
Иса Диоп Иса Диоп23 Жоел Матип32 Жоел Матип
Анджело Огбона Анджело Огбона21 Вирджил ван Дайк4 Вирджил ван Дайк
Аарън Кресуел Аарън Кресуел3 Андрю Робъртсън26 Андрю Робъртсън
Деклан Райс Деклан Райс41 Адам Лалана20 Адам Лалана
Марк Нобъл Марк Нобъл16 Фабиньо3 Фабиньо
Микейл Антонио Микейл Антонио30 Наби Кейта8 Наби Кейта
Робърт Снодграс Робърт Снодграс11 Мохамед Салах11 Мохамед Салах
Фелипе Андерсон Фелипе Андерсон8 Роберто Фирмино9 Роберто Фирмино
Хавиер Ернандес Хавиер Ернандес17 Садио Мане10 Садио Мане
Резерви
Андрю Каръл Андрю Каръл9 Джердан Шакири23 Джердан Шакири
Артур Масуаку Артур Масуаку26 Дивок Ориги27 Дивок Ориги
Педро Обианг Педро Обианг14
Фелипе Андерсонизлиза Фелипе Андерсон  90'
Артур Масуакувлиза Артур Масуаку 
Марк Нобълизлиза Марк Нобъл  79'
Педро Обиангвлиза Педро Обианг 
Хавиер Ернандесизлиза Хавиер Ернандес 
Андрю Карълвлиза Андрю Каръл 
75' Роберто Фирмино  Роберто Фирминоизлиза
Дивок Ориги  Дивок Оригивлиза
69' Адам Лалана  Адам Лаланаизлиза
Джердан Шакири  Джердан Шакиривлиза
Хавиер Ернандесжълт картон Хавиер Ернандес  60'
54' Жоел Матип  Жоел Матипжълт картон
Микейл Антониогол Микейл Антонио  28'
22' Садио Мане  Садио Манегол
1 Голове 1
2 Ъглови удари 5
15 Центрирания 28
1 Засади 3
2 Точни удари 7
14 Тъчове 32
7 Неточни удари 3
10 Удари от вратата 11
34 Притежание на топката % 66
1 Жълти картони 1
3 Блокирани удари 1
3 Смени 2
1 Контра атаки 0
9 Извършени фалове 11
Премиър лийг М П Р З Г точки
1 Манчестър Сити Манчестър Сити
27
21
2
4
74:20 (54)
65
2 Ливърпул Ливърпул
26
20
5
1
59:15 (44)
65
3 Тотнъм Тотнъм
26
20
0
6
54:25 (29)
60
4 Манчестър Юнайтед Манчестър Юнайтед
26
15
6
5
52:35 (17)
51
5 Арсенал Арсенал
26
15
5
6
53:37 (16)
50
6 Челси Челси
26
15
5
6
45:29 (16)
50
7 Уулвърхамптън Уулвърхамптън
26
11
6
9
34:33 (1)
39
8 Уотфорд Уотфорд
26
10
7
9
34:34 (0)
37
9 Евертън Евертън
27
9
6
12
36:39 (-3)
33
10 Уест Хам Уест Хам
26
9
6
11
32:39 (-7)
33
11 Борнемут Борнемут
26
10
3
13
37:47 (-10)
33
12 Лестър Лестър
26
9
5
12
31:34 (-3)
32
13 Кристъл Палас Кристъл Палас
26
7
6
13
27:34 (-7)
27
14 Брайтън Брайтън
26
7
6
13
28:39 (-11)
27
15 Бърнли Бърнли
26
7
6
13
29:47 (-18)
27
16 Нюкасъл Нюкасъл
26
6
7
13
22:34 (-12)
25
17 Кардиф Сити Кардиф Сити
26
7
4
15
24:47 (-23)
25
18 Саутхамптън Саутхамптън
26
5
9
12
28:44 (-16)
24
19 Фулъм Фулъм
26
4
5
17
25:58 (-33)
17
20 Хъдърсфийлд Хъдърсфийлд
26
2
5
19
14:48 (-34)
11
  • Шампионска лига
  • Лига Европа
  • Изпадане
8 халф
10 вратар
x
В игра - мин.
Голове
Жълти картони
Червени картони
Пост
Номер
Възраст

Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 10305

Добави коментар ›› Коментари (13)

Обективен
(Гост)
13
отговор
08 февруари 2019 | 01:00

Най-добрата статия, която съм чел тук ! Ако някой не я схваща, то тя е насочена именно към вас... великите всезнайковци и хейтъри ... бях убеден, че не е писана от български журналист... именно защото и сред тях положението е плачевно ! Рейтинг: 88 3

Вашето име
(Гост)
12
отговор
08 февруари 2019 | 00:28

За 12-13 годишните и нискообразовани/нискоинтелигентни хора е нормално статията да няма смисъл ; Рейтинг: 44 1

Вашето име
(Гост)
08 февруари 2019 | 02:04

И ти спадаш към тях, мангасар Рейтинг: 1 12

6666
(Гост)
08 февруари 2019 | 13:40

то само 12-13-годишните да бяха така... но хората са си преди всичко... хора. Рейтинг: 4 0

duko
(Гост)
11
отговор
07 февруари 2019 | 22:09

пълни глупости Рейтинг: 0 30

До тия под мен
(Гост)
10
отговор
07 февруари 2019 | 22:09

Простотията е безгранична и не ходи по гората. То затова е пълно с всякакви индивити в коментарите, които си изказват мнението. Хора, когато ги пишете тия простотий си мислите, че ще засегнете някой или какво? Ма боли ги фара феновете и на челси, и на тотнъм и ОСОБЕННО на ливърпул. Професор Вучков го е казал: Пийте те ги тия хапчета бе хора, пийте ги. Еее аман то да ти писне. Рейтинг: 8 2

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Premier League is MANUTD
(Гост)
9
отговор
07 февруари 2019 | 21:40

Момчета, спрете с хейта... Точно това е и целта на статията.. Хората са се превърнали в тези негативни същества, на които не може да се угоди и приемат всичко за даденост. Цялата работа е, че футбола, точно както целия свят се побърка тотално... Влиятелни хора искат да сложат пръст навсякъде и това променя играта напълно. Къде за Тв права, къде някой арабин е решил да направи един отбор своя номер 1 цирк... Няма я тази страст, тази непримиримост.. Всеки се заяжда и презира другия.. Не дават да паднат 1 мач и всеки си губи акъла... Рейтинг: 34 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

NIKO
(Гост)
8
отговор
07 февруари 2019 | 20:51

https://goaltycoonuk.000webhostapp.com/ Играй футбол мениджър безплатно и печели РЕАЛНИ ПАРИ!!! Регистрация за 2 минути!!! Рейтинг: 1 4

Херо
(Гост)
7
отговор
07 февруари 2019 | 20:31

У нас такива проблеми няма, все Лайногорец е шампион Рейтинг: 9 1

Старнегърпамукоберач
(Гост)
6
отговор
07 февруари 2019 | 19:45

Хареса ми! Рейтинг: 18 1

Кво цвете е ряпата?
(Гост)
07 февруари 2019 | 20:01

На хейтърите нема да им хареса. Рейтинг: 16 1

Arsenal
(Гост)
5
отговор
07 февруари 2019 | 19:37

Тотнъм разбира се Рейтинг: 8 7

hugo loris
(Гост)
07 февруари 2019 | 19:48

А твоят отбор къде е селс. Твърде надолу в класирането за да го видя. Рейтинг: 16 1

Aaa
(Гост)
4
отговор
07 февруари 2019 | 19:20

Ti si idiot Рейтинг: 4 3

... Ментето е спиртал
(Гост)
3
отговор
07 февруари 2019 | 19:20

Тъпаци Рейтинг: 5 2

Livo
(Гост)
2
отговор
07 февруари 2019 | 19:19

Ква е целта на тая статия за мен е загадка.......... Рейтинг: 10 28

Nazi
(Гост)
1
отговор
07 февруари 2019 | 19:15

Рядко тъпа и безсмислена статаия,явно няма с какво да се запълва вече раздела със спортни новини. Хората винаги искт победа и само победа, и винаги ще хулят, когато това не става. Открихте топлата вода, палячовци. Рейтинг: 10 42

c c c v fff
(Гост)
07 февруари 2019 | 23:49

смешник Рейтинг: 21 1


							
						

›› Видео

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Байерн представлява всичко онова, което Клоп не е 18 февруари 2019
Нощта вече преминаваше в утрин в Киев и, въпреки че току-що бе изгубил финала на Шампионската лига срещу Реал Мадрид, Юрген Клоп носеше шапката си с обърната назад козирка и припяваше заедно с човек в екип на Ливърпул, ...
Интервюто с Ван Дайк: Животът е твърде кратък да ... 21 февруари 2019
Вирджил ван Дайк преживя огромен възход от Грьонинген до Ливърпул, с минал и през Селтик и Саутхамптън път, за да се превърне в онзи играч, когото мнозина смятат за най-добрия защитник в света. Нидерландският национал ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.