Авто Мания

Ford Ranger – пикапите не са това, което бяха

11 декември 2018 | 17:06 - Обновена
Ford Ranger – пикапите не са това, което бяха
Не са толкова далече годините, когато да притежаваш пикап в Европа беше свързано със земеделие, строителни площадки, озеленяване или други подобни дейности и в много редки случаи собствениците им ги ползваха и за останалите си задачи във всекидневието. Новата вълна в този клас машини промени разбиранията на клиентите, но все още имаше какво да се иска относно удобството на пътниците и пътното поведение.

НОВА ВЪЛНА

От Ford внимателно вникнаха в проблема и представиха решението си – новия Ranger, по-луксозен, удобен и приятен за шофиране. Така бъдещите му собственици вече няма нужда да си купуват два автомобила и наистина могат да ползват само своя Ranger като алтернатива на SUV, но с пълните възможности на товарен автомобил. Версии има за всички нужди и желания: от единична кабина и огромен товарен отсег, през удължена кабина с втори ред седалки и двойна кабина с повече място на задната седалка и четири врати.

Така от Ford продължават да бъдат едни гърди пред конкуренцията. Алтернативни варианти с подобни качества са Mercedes X-Class и Volksvagen Amarok, но и двата модела се предлагат на пазара при доста по-високи цени.

Подобреният комфорт, повечето лукс в купето и доброто поведение на новия Ford Ranger обаче не са постигнати с компромис когато опрем до товарните му способности. Той си остава здрав работяга и при най-сурови условия по строителните обекти, ферми, ниви или там, където няма пътища в планината, може да носи в "легена си", ако се наложи, до 1269 кг (в зависимост от версията) и да тегли натоварено с три тона и половина ремарке. Ако трябва да се минава през водни препятствия с дълбочина до 800 мм, то няма никакви проблеми да ги прегази.

За да го тестваме, се добрахме до последната Black Edition версия на Ranger. Новости са заменените хромирани елементи като радиаторната решетка, алуминиевите джанти, ролбарите и други детайли с цвета Absolute Black. Black Edition се оказа и доста специален, след като разбрахме, че производството му ще бъде лимитирано до едва 2500 бройки само във версия с двойна кабина.

В стандартно оборудван Black Edition влизат навигация, предни паркинг сензори, камера за задно виждане, както и системата SYNC 3 с 8-инчов сензорен дисплей, двузонов климатик, кожена тапицерия на седалките и електрически управляеми и отопляеми странични огледала.

НАВСЯКЪДЕ МАКСИМАЛНО УДОБНО

На офроуд приключения или отново по работа, Ford Ranger отива с изпитаната си система за задвижване на четирите колела. Само с един бутон и в движение може да бъде включено двойното задвижване, което със системата за контрол на сцеплението може да ви извади от доста сложни ситуации, тежки зимни условия или труднодостъпни места. Много помага и системата за контрол на спускането по наклон без натискане на спирачката, която работи и на заден ход.

ИНТЕРИОР

Преди щяхме да наречем кабина мястото, в което се возеха шофьорът и пасажерите. Днес удобният интериор те обгръща с висококачествени материали и е на същото ниво, каквото предлагат леките автомобили от средния клас. Още един фактор, който кара все повече хора да залагат на Ford Ranger както за личен, така и автомобил за професионална работа.

Добре познатата технология със сензорен и гласов контрол с Ford SYNC3 с гласово разпознаване и 8-инчов сензорен екран заедно с Apple CarPlay и Android Auto правят свързването с телефона ви и целия свят изключително лесно за използване в работния ден и удобно и забавно в свободното време със семейството, място също има за всички.

ИНТЕЛИГЕНТНИ СИСТЕМИ

Адаптивен автопилот с предупреждение за челен сблъсък, система за придържане в лентата, функция за разпознаване на пътните знаци и предупреждение към водача са важни нови характеристики, налични в предварително добре оборудвания автомобил, които работят неуморно за сигурността на пътуващите в новия Ford Ranger.

ДВИГАТЕЛИ И ЗАДВИЖВАНЕ

Сърцето на Ford Ranger работи само с дизел, но пък може да бъде избирано в няколко различни версии. По-малкият, 2.2-литров TDCi двигател се предлага с мощност 130 кс и 330 Нм или 160 кс и 385 Нм. Разбира се, ако това не ви е достатъчно и искате във вашия Ranger да тупти по-силно сърце, можете да заложите на 3.2 литра TDCi с мощност от 200 кс и масивен въртящ момент от 470 Нм. Всички двигатели се предлагат стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на четирите колела (единствено при версията със 130 кс се доплащат 3400 лв.) Опционално можете да конфигурирате пикапа си с 6-степенна автоматична скоростна кутия.

РАЗХОД НА ГОРИВО

Разходът на гориво при всички версии е много добър за размерите и възможностите на Ford Ranger. Най-икономичната версия със 130 кс се нуждае от 8 литра дизел в градски условия и 5.7 литра при извънградско пътуване. Мощният 3.2-литров V6 с 200 кс също показа много добра икономия при теста и в реални условия успяхме да достигнем около заводските данни от 10.3 литра в града и 7.2 литра извън него.

КОЛКО СТРУВА FORD RANGER

В България можете да купите Ford Ranger от 49 400 лв. за базовата XL версия със 130 кс и единична кабина. А ако искате задвижване на четирите колела, трябва да доплатите 3400 лв. По-мощният Ranger със 160 кс, удължена кабина и 4х4 стартира от 54 700 лв. За версия Limited с най-мощния V6 двигател с 200 кс с най-голямата двойна камина и 4х4 цените стартират от 78 700 лв.

Вижте пълна ценова листа:



 
След всичко казано не е изненада, че Ranger е най-продаваният пикап в Европа и продължава да увеличава ръста си на продажби спрямо предходните години. От Ford предлагат на клиентите си и богата гама на допълнителни аксесоари, с която можете да се запознаете от каталога ТУК.

Още по темата
ДИМИТЪР ПУНЕВ
редактор - отдел "Спорт"
Прочетена 2085

							
						
Renault Megane R.S. - завръщането на краля 04 октомври 2018
Върху раменете на новия Megane R.S. бяха натрупани огромни очаквания още преди дори да си бе показал носа на улицата. Отговорността бе наистина огромна, но и имаше защо - предишните две поколения бяха най-добрите ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.