›› Булевард

В какво настроение е Никол след изтеклото видео с Хамилтън (снимки)

Обявяваната вече като бивша на най-добрия български тенисист Григор Димитров - Никол Шерцингер не показа особено притеснение в първата си поява пред публика след скандала с изтеклото секс видео с друг неин бивш любим - ...

Виж още
БГ Футбол

Шампион с ЦСКА каза защо добрите вратари в България са кът, апелира за промяна

28 ноември 2018 | 15:41 - Обновена
Шампион с ЦСКА каза защо добрите вратари в България са кът, апелира за промяна
През последните години българският футбол страда от липса на класни вратари. Повечето от водещите родни клубове залагат на чужденци, а в последните два двубоя на националния тим под рамката застана 42-годишният Георги Петков.

Поради тази причина Sportal.bg потърси мнението на специалист в тази област, който се занимава с подготовка на вратари повече от 20 години. Става въпрос за Стефан Трифонов-Санята. Той е шампион на България през 2005 г. с ЦСКА. Подвизавал се е в още много родни клубове, а в момента работи в Министерството на спорта. Ето какво твърди той:

БЪЛГАРСКИТЕ ТРЕНЬОРИ И ТЯХНАТА ОТГОВОРНОСТ ПРИ ПОДГОТОВКАТА НА ВРАТАРИТЕ

Отговорността на треньорите на вратарите в нашия елит е равна с отговорността на другите треньори. С оглед на разликите в заплащането и допълнителното стимулиране при получаване на премия би следвало тази отговорност да е принизена до минимум.

Вратарят в даден отбор в много от случаите не го наричат футболист, но за да е полезен както във фаза защита, така и във фаза нападение, от него се изисква да може да играе с крака не по-лошо от полевите състезатели. В повечето случаи от него зависи изхода на мач, но има и такива, в които няма никаква заслуга за крайния резултат (това се наблюдава в по-класните отбори). От вратаря зависи спечелването на шампионската титла в нашето първенство, купата на България и изявите на отбора в европейските клубни турнири.

Как се работи с вратарите в България и по какъв начин може да се вдигне тяхната класа?

Един от начините е да се промени отношението на президентите, старши треньорите и техните помощници спрямо треньора на вратарите. Да се увеличи отговорността на треньора на вратарите - да му се даде по-голяма свобода на решенията за изявите на „футболиста“ играещ на този пост и, естествено, материалното стимулиране, за да се търси вече и по-голяма отговорност от него.

В много от случаите премията на треньора на вратарите за даден мач е 50% до70%. Дали той трябва да тренира вратарите на 50-70%,  или отговорността за изявите на вратарите е 50-70%?!

А иначе критиките след недобре изигран мач от страна на голкипъра, допринесъл за негативният резултат в мача, не се спестяват и вината се прехвърля върху треньора на вратарите. Обикновено старши треньорът си измива ръцете с него, въпреки че разликата в заплащането на двамата е огромна.

Треньорът на вратарите трябва да притежава три основни качества, а именно: да е добър педагог,  добър психолог и естествено да има добри практики и познания в тази материя - ВРАТАРСКИ ПОСТ.

Президентите трябва да насърчават такива специалисти, а не да назначават хора с лицензи, само защото е задължително всеки отбор от елита да има такъв кадър.

Тогава няма да има нужда да се притесняват от подобни проблеми.

Вратарският пост е много комплексно и индивидуално звено в отбора, затова трябва да има по-различна тренировка и отношение към неговата подготовка. Нужно е синхронизирането на тренировъчния му цикъл с останалите футболисти, както и с изискванията на старши треньора за стила и начина на игра на целия отбор.

Отношението на треньора на вратарите към хората, които играят на този пост трябва да показва взаимен респект - както от качествата на вратаря, така и от подхода и методиката на обучение от страна на треньора. В повечето случаи се стига до голямо вмешателство от страна на техническите кадри - било то президенти, директори, ръководители, за начина на водене на тренировъчният процес, с което не помагат, а спъват конкретните знания и практики, които треньорът е придобил от своето обучение. Така объркват или омаловажават неговата компетентност.

Не на последно място е материално-техническото осигуряване или спомагателните уреди, които са необходими за по-добрата подготовка (тренировка) на вратарите. В много от случаите те се пренебрегват от ръководството на даден клуб, което води до по-трудно изпълнение на поставените задачи.  

Не мога да не засегна и треньорският процес в школите. В България един специалист работи с 20 подрастващи вратари от различни възрастови групи. ДЮШ на западноевропейските клубове ангажират 6-8 треньора за същата работа.

Всичко се свежда до финансовите рамки на отборите, но все пак сме в Европа. Защо да не се опитаме да се доближим до тях, като цената на горивата например?!”, каза Стефан Трифонов пред Sportal.bg.

Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 9639

Добави коментар ›› Коментари (1)

Евала
(Гост)
1
отговор
28 ноември 2018 | 20:07

Много добре казано... Ние сме чуждо поклонници. Рейтинг: 11 0


							
						

›› Live Scores

Календар

calendar_icon
календар затвори

Всички мачове

Инерцията приключи, курсът на Лудогорец е ... 13 февруари 2019
Опитите на Лудогорец да ограничи щетите и да изчисти грешките, които бяха допуснати през последните две години, вече ясно прозират. Това не бива да изненадва никого като се има предвид амбициите и способностите на Кирил ...
Дерменджиев: Има положителна промяна в Левски, ... 17 февруари 2019
Старши треньорът на Левски Георги Дерменджиев гостува в предаването „Код Спорт“ по ТВ+. След няколко часа специалистът официално ще дебютира начело на „сините“ при домакинството на Локомотив ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.