››   Анкета

Време ли е Ули Хьонес да се оттегли от Байерн?

›› Булевард

Мацката на Корея остана по бельо (галерия)

Футболистът на Лацио Хоаким Корея не е сред най-големите световни зведди, но половинката му със сигурност е. Дезире Кордеро за пореден път привлече вниманието на всички. View this post on ...

Виж още
Авто Мания

Peugeot 308 GTi – вълк в овча кожа

17 октомври 2018 | 21:27 - Обновена
Peugeot 308 GTi – вълк в овча кожа
Новото Peugeot 308 GTi се отличава с най-спокойния и сдържан външен вид от всички останали преки хот-хеч съперници в класа. Този класически подход ще допадне на хората, търсещи по-скоро автомобил от тип вълк в овча кожа, отколкото дизайн на хот-хеч с крещящи раздути калници, въздухозаборници, агресивни бронии, дифузьори и спойлери.
Турбо 1.6-литровият двигател не е променен, но версията с 250 конски сили остава в историята и вече на разположение е само по-мощният 308 GTi с 270 кс. Това не е голяма загуба, защото накрая всички искат по-силната версия, която освен по-мощна, идва и с по-големи дискове и четирибутални спирачни апарати, спортни седалки с дълбоки, обгръщащи те бордове, и най-важното – Torsen механичен блокаж на диференциала. Той помага основно при пренасянето на мощността от двигателя към асфалта на излизане от завоите и почти елиминира недозавиването, толкова типично за мощни автомобили с предно предаване.

Мощността на турбо двигателя с директно впръскване на 308 GTi от 270 кс при 6000 обр. е впечатляваща за 1.6-литровия му работен обем, а и не само. Въртящият момент от 340 Нм е на разположение още при 2100 обр. Ускорението от място до 100 км/ч се покрива за 6 секунди, което също е много добър резултат за автомобил с предно предаване. Разходът на гориво е изненадващо нисък при динамиката, която осигурява, като в реалния живот е възможно да се  достигнат официалните данни от 8.5 литра в града. При извънградско пътуване и използване на потенциала на двигателя обаче тези 5.3 литра 100 километра остават за изключително спокойните шофьори.
Единственият недостатък на турбо 1.6-литровия двигател е твърде приглушеният му звук от изпускателната система, който допълнително се "убива" от високото ниво на обезшумяване в купето. Когато сте на "SPORT", през озвучителната система се симулира по-спортен звук на двигателя, но е същото като да чувате припуквания при смяна на предавките близо до ограничителя на оборотите.
Peugeot 308 GTi се предлага само с механична шестстепенна скоростна кутия, която работи много добре и идеално се вписва в изживяването при агресивно каране по завои. На любителите на автоматиците им остава да се задоволят с версията за доста по-улегнали хора 308 GT с 225 кс и осем автоматични предавки.

Окачване: От Peugeot Sport са поработили доста по окачването, а теглото от 1200 килограма (най-ниското в сравнение с всички конкурентни хот-хечове) прави новото 308 Gti много приятно за каране. Стъпващите по-широко и с увеличени наклони колела на предния мост заедно с Torsen диференциала карат предницата да "захапва" много приятно асфалта при по-агресивно каране по завои. Peugeot 308 GTi идва с 19-инчови джанти, "обути" в Michelin Pilot Super Sport гуми от висок клас, които допълнително увеличават нивото на сцепление.

Спирачките на 308 GTi са впечатляващи и продължават да вършат работата си по най-добрия начин и при тежки натоварвания. Те са с големи предни двукомпонентни дискове с размер 380 мм и четирибутални спирачни апарати.

В интериора промените  в сравнение със стандартния 308 идват от спортни седалки с дълбоки бордове, облечени в Alcantara и кожа, спортен волан, алуминиеви педали, топка на скоростния лост и много червени шевове.

Практичност: Комбинацията от динамичните възможности на хот-хеч и разполагането с най-големия багажник в класа (470 литра и 1309 литра при свалена задна седалка) прави Peugeot 308 GTi много функционален автомобил. С него няма проблем да пътувате семейно с пълноразмерна детска количка, сгъната в багажника, а когато стигнете до пистата, да разтоварите всичко и да се позабавлявате по завоите за няколко часа.
Точно този разностранен характер между сдържан дизайн, висока мощност, добро поведение на пътя, комфортен интериор, голям багажник и конкурентна цена в сравнение с преките конкуренти (60 хил. лв.) правят Peugeot 308 GTi най-балансирания избор в класа на хот-хечовете.

Още по темата
ДИМИТЪР ПУНЕВ
редактор - отдел "Спорт"
Прочетена 4211

							
						
Renault Megane R.S. - завръщането на краля 04 октомври 2018
Върху раменете на новия Megane R.S. бяха натрупани огромни очаквания още преди дори да си бе показал носа на улицата. Отговорността бе наистина огромна, но и имаше защо - предишните две поколения бяха най-добрите ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?