Новият Harley-Davidson FXDR 114: Мощност в излишък

Новият Harley-Davidson FXDR 114: Мощност в излишък

Harley-Davidson® представиха новия FXDR™ 114 - агресивен мотоциклет, преминал през сериозна техническа подготовка. Този безпощаден круизер е като кръстоска между драг състезател и изтребител и се вписва идеално в Softail гамата на Harley-Davidson®. Той е комбинация от неумолимата мощност, идваща от Milwaukee-Eight® 114 двигателя, и леките алуминиеви и композитни елементи, от които е направено тялото му.

"Този мотоциклет ти носи истинско удоволствие", каза Дейвид Лац, главен продуктов мениджър на Harley-Davidson. “FXDR 114 използва успешното Softail® шаси и мощността на Milwaukee-Eight 114, премиум предно и задно окачване и цял набор от нови олекотени компоненти и материали. Този мощен круизер има изключителни характеристики по отношение на поведението си на пътя и е наистина страхотен за каране.”

FXDR 114 е десетият мотоциклет на Harley-Davidson, базиран на Softail® платформата, представена през 2018 година, и е най-новият от поредицата от 100 нови модела, които компанията планира да пусне на пазара до 2027 година.

Фокус върху олекотяването

Алуминиевата задна вилка носи намаление на теглото от 4.6 кг (6.2 кг вместо 10.8 кг или 43 процента) в сравнение със стоманената. Освен това има значително въздействие върху поведението на задното окачване, което е допълнително подобрено от олекотеното 18-инчово задно колело. Предната джанта също е проектирана да е възможно най-лека, направена е от алуминий и има много тънки спици. Седалката и опашката на FXDR 114 стъпват на рама от заварени алуминиеви тръби, като частта при опашката е композитна. Тази структура заменя стоманената такава, както и стоманения заден калник с алуминиевите му държачи, използвани  в други модели със Softail шаси. Това е направено с цел намаляване на теглото и резултатът е добър - над 3 кг. От лек композитен материал са и предните и задните калници.

Скоростта, изваяла външния вид

FXDR определено не крие, че държи на представянето и това си личи и в дизайна.

"Въшният вид на новия FXDR 114 е отражение на performance потенциала му и подчертава техническите качества, с които изпъква в Softail гамата", обясни Брад Ричардс, вицепрезидент на дизайнерския отдел в Harley-Davidson. "Силно повлиян от драг байковете, той идва с обърната предница, огромен ауспух, пропорционален контраст между колела и опашка. Освен това искахме да подчертаем чисто техническите му елементи като алуминиевата задна вилка, напълно интегрираните в таблото дигитални измервателни уреди и открития външен регулатор на окачването. Мисията на този мотоциклет е чисто цялостно представяне, а не просто висока скорост на права."

LED фарът е облечен в аеродинамичен обтекател, а издълженият 16.5-литров резервоар прави профила на FXDR 114 още по-красив и запомнящ се. Опашката е скъсена в драг стил, за да покаже 240-милиметровата задна гума, а седалката стои като излята отгоре. Капакът към опашката може да бъде свален и да открие място за съхранение.

Задният калник, излят от композитен материал, прегръща гумата и се движи с нея чрез окачването, което го прави почти невидим, когато FXDR 114 потегли. Модулът за задните светлини и регистрационната табела са закачени на алуминиева стойка, разположена от лявата страната на задната вилка, което оставя дясната част от задното колело абсолютно на показ. Предната и задната джанта са завършени с Gloss Black и Satin Black боя и имат лазерно гравирани оранжеви графики.

Динамично шаси

Здравото Softail шаси отговаря на движенията на ездача и възнаграждава с поведението си по-смелите, които нямат търпение да излязат на някой път със завои или да се придвижват умело из градския трафик. FXDR 114 предлага моношок задно очакване с coilover централен амортисьор и оптимизиран ъгъл между рамката и вилката за още по-добра отзивчивост и удобство. Окачването може да се регулира от ездача и така той сам да намира оптималната настройка за пътя пред него.

Обърнатата 43-милиметрова предница прави управлението по-стегнато и подобрява обратната връзка, като задържа предната гума плътно на асфалта. Това води до подобрено поведение при екстремно спиране и управление като цяло. Новият FXDR 114 постига най-големия страничен наклон от всеки друг Softail модел - 32.6 градуса при ляв завой и 32.8 при десен.

Двойните 300 мм дискови спирачки дават увереност при спиране, като в същото време изискват по-малко усилие от страна на водача. Освен това ABS-ът е стандартен за модела. Michelin® Scorcher® 11 предна (120мм) и задна (240мм) гума допринасят за оптимизираното поведение и спирането. Седнал на удобната седалка, ездачът поема контрола с алуминиевите ръкохватки, заемайки атлетична поза върху резервоара.

Milwaukee-Eight мускул

FXDR 114 е получил най-мощния двигател, стъпвал някога на Softail шаси, а именно V-Twin Milwaukee-Eight 114 със 160 Нм въртящ момент. Формата на всумкателния колектор е вдъхновена от световния шампион Screamin’ Eagle/Vance & Hines драг мотоциклет и е проектирана специално да подобрява потока на въздуха към двигателя. Новият 2-1 ауспух е настроен да издава гърлен звук и е оформен специално за постигане на по-добър ъгъл на наклон в завой.

Дизайнът на четири-клапанната глава на цилиндъра, двойните детонационни сензори и прецизното охлаждане на маслото позволяват компресия от 10.0:1 и създават вълнуващо ускорение. Двигателят е захванат здраво за шасито, което създава допълнително усещане за твърдост и подобрява отзивчивостта при управление и спиране. Освен това двойните балансиращи валове поглъщат вибрациите в свободен ход и подобряват комфорта.

Ездачите, които искат още повече мощност, могат да ъпгрейднат своя FXDR 114 с оригинални performance части от Harley-Davidson® Genuine Motor Accessories. Например, Screamin’ Eagle Titanium Performance заглушител, който е с 50 процента по-лек от заводския и дава много по-приятен и агресивен звук. В комбинация със Screamin’ Eagle Air Cleaner Kit и Screamin’ Eagle Pro Street Tuner, се получава Screamin’ Eagle Stage I подобрение на мощността. Stage I е основа за Screamin’ Eagle Stage II, Stage III и Stage IV китове, които могат да увеличат драстично представянето на и без това могъщия Milwaukee-Eight 114. Освен това, ако се монтират от оторизиран сервиз на Harley-Davidson, запазват и заводската гаранция на мотора.

Изцяло LED осветлението, включително Daymaker™ LED преден фар с LED ореол и LED задна светлина и мигачи, карат FXDR 114 да изпъква в трафика. Безключовото запалване, Harley-Davidson Smart Security System и USB портът също влизат в базовото оборудване.

FXDR 114 се предлага в шест цвята: Vivid Black, Black Denim, Industrial Gray Denim, Wicked Red Denim, Bonneville Salt Denim и Rawhide Denim.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти