››   Анкета

Кой ще бъде новият шампион на Англия?

›› Булевард

Свръхдоза от най-доброто от Юлия Стаматова (галерия)

След доброто си представяне на турнира във Варшава с награден фонд 25 000 долара, Юлия Стаматова намери време и за почивка. Българската тенисистка записа пет поредни победи в полската столица, тръгвайки от ...

Виж още
Авто Мания

Стойността на първия национален Индекс за безопасно шофиране (SDIndex) за 2018 г. е 89,6

20 юни 2018 | 14:20 - Обновена
Стойността на първия национален Индекс за безопасно шофиране (SDIndex) за 2018 г. е 89,6
Стойността на първия национален Индекс за безопасно шофиране SDIndex – Safe Drive Index за 2018 г. е 89,6 при максимална стойност 100 (най-нерисково поведение на пътя) и минимална стойност 0 (най-рисково поведение на пътя). Превишаването на позволената скорост, определяно като "неволно", е най-разпространеното рисково действие сред българските шофьори на леки и лекотоварни автомобили на възраст между 18 и 75 г., показва първото издание на изследователския проект Индекс за безопасно шофиране/ SDIndex. 71% от запитаните 1000 водачи отговарят, че това им се е случило поне веднъж през последната година.

Резултатите от проучването бяха представени пред представители на медиите и отговорните институции днес на специално събитие в присъствието на партньори и организатори, сред които заместник министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията – Ангел Попов; съветника на министъра на вътрешните работи – Калина Крумова; заместник изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" – Дамян Войновски; секретаря на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението по пътищата – Алекси Кесяков; инспектора в Отдел "Пътна полиция" при Главна дирекция "Национална полиция" – Мария Ботева; Павел и Васил Жекови – създатели на "Академия за безопасно шофиране"; Пламен Димитров - председател на УС на Дружеството на психолозите в България и Лазар Георгиев – изпълнителен директор на SDI Застрахователен брокер.

Неправилното планиране на маршрута и попадането в задръстване, което е могло да бъде избегнато, е втората най-често срещана ситуация – 56% от българските шофьори отговарят, че това им се случва. Този тип ситуации не носят особен риск за водача или другите на пътя, но са сериозна причина за повишаване на стреса и нарастване на агресията, особено при натрупване на закъснения.

Българските шофьори си дават висока оценка за избягване на риска и прехвърлят отговорността към останалите участници в движението. Това е знак, че рисковете на пътя не просто са подценени, а често не се и разпознават, коментираха от екипа, реализирал SDIndex.

SDIndex е първото национално представително изследване за самооценка на рисковете в шофьорското поведение. Водеща организация в проекта е застрахователният брокер SDI, а партньори са МВР, МТИТС, МОН, Дружеството на психолозите в България и Академия за безопасно и майсторско шофиране "Павел Жеков". На събитието присъстваха и представители на Комисията по транспорт в Народното събрание и експерти по пътна безопасност. В екипа на SDIndex влизат още изследователска и консултантска агенция Explica, която отговаря за теренното проучване и анализа на данните и комуникационна агенция APRA Porter Novelli. Проучването е базирано на изследователския инструмент DBQ (Driving Behavior Questionnaire), разработен през 90-те години от екип психолози в Манчестърския университет под ръководството на известния изследовател на грешките в човешкото поведение проф. Джеймс Ризън. Повече информация за проекта може да бъде намерена на: www.sdindex.bg.

Амбицията на екипа е SDIndex да се превърне в надеждна методика за ежегодно проследяване на тенденциите в поведението на водачите, включително в зависимост от нормативните промени, и с резултатите и препоръките, базирани на данните, да допринесе за повишаването на безопасността по пътищата и намаляването на пътно-транспортните произшествия в страната.

Представителите на партниращите институции приветстваха инициативата и заявиха, че данните ще бъдат взети като основа за изграждането на актуални и ефективни политики за намаляване на инцидентите по пътищата, в чиято основа е човешката грешка. По данни на Европейската комисия, в ЕС това е причина за 93% от тежките пътно-транспортни произшествия.


Още по темата

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Stinger: Най-бързата и мощна Kia 08 януари 2018
Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът,  ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?