›› Анкета

Ще бъде ли Райконен достатъчно силен да се бори за титла във Ф1 през 2018?

›› Булевард

Ана Иванович си я бива на леда (снимка)

Немската футболна легенда Бастиан Швайнщайгер заведе своята красива сръбска половинка Ана Иванович на хокеен мач от НХЛ.Срещата, на която двамата присъстваха, противопостави Чикаго Бекхоукс и Аризона ...

Виж още
Формула 1

Най-паметните състезания на пилоти, справили се по чудо с механични проблеми

29 май 2018 | 13:45
Най-паметните състезания на пилоти, справили се по чудо с механични проблеми

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер направи гръмко сравнение между последната победа на Даниел Рикардо и един от легендарните стартове на Михаел Шумахер в Барселона преди 24 години. Австралиецът получи проблем, заради който отборът го посъветва да се оттегли, но той майсторски успя да завърши, запазвайки лидерската си позиция. Шумахер по подобен начин се беше справил с механичен проблем, но дали нещата са наистина съпоставими и какви други любопитни примери има в историята на Ф1?

1994: Шумахер блокиран на пета предавка

Шумахер стартира от полпозишън и бързо отваря дистанция и се насочва по пътя към комфортна победа. Неговият Бенетон, обаче, получава механична повреда, заради която Михаел не може да изключи от пета предавка. Въпреки проблема, германецът успява да записва добри времена и дори успява да влезе за втори пит стоп без колата да угасне. Шумахер не успява да задържи първото място, защото Деймън Хил успява да изпревари повредения Бенетон, но Михаел все пак завършва на втора позиция.

1991: Нечовешки усилия на Сена за спечелване на състезанието пред родна публика

На Айртон Сена му отнема години, за да успее да победи в най-важното състезание за него – пред родна публика на пистата "Интерлагос". Тази победа е повече от запомняща се. Бразилецът води през по-голямата част от състезанието, но неговият Макларън получава повреда в скоростната кутия. Подушвайки "ранено животно" пред себе си, Рикардо Патрезе с Уилямс започва да натиска и да приближава Сена. В последните две обиколки от надпреварата Макларънът е блокиран на шеста предавка.

"Интерлагос" е трасе, което поднася силно физическо натоварване, още повече когато не можеш да сменяш скорости. За да запази преднината си, Айртон полага неимоверни усилия, заради които получава тежки крампи на рамото. Когато най-сетне пресича финалната линия, той спира на място и почти припада. Сена получава медицинска помощ, за да излезе от болида. След като все пак успява да стигне до подиума, агонията му е толкова силна, че той едва успява да вдигне купата.

1965: Кларк удържа Хил

Проблемите с надеждността са много често срещани в ранните години на Формула 1, така че по това време пилотските умения и отдаденостна спорта са решаващи. Джим Кларк отива на Гран при на Бахрейн с намерението да продължи своята доминация – победил е в предишните три старта и се движи към четвърти пореден триумф. Сед 50 обиколки той води убедително с 30 секунди пред Греъм Хил.

Изведнъж, обаче, двигателят на неговия Лотус започва да прекъсва и да изгаря масло изключително бързо. Кларк веднага намалява скоростта, за да запази мотора, но това позволява на Хил да стопи разликата до 8 секунди.

Кларк преодолява проблема като преминава завоите на неутрална, а след това атакува правите само с високите предавки. Преди финала Хил е вече зад гърба му. "В последните две обиколки в двигателя ми нямаше никакво масло" разказва Кларк след спечеленото състезание. "Предпочетох да рискувам да се взривя, отколкото да позволя на Греъм да ме задмине. Слава Богу, не се наложи".


Още по темата

Добави коментар ›› Коментари (1)

hmm..
(Гост)
1
отговор
31 май 2018 | 22:11

че не е било много лесно е ясно, но да сравняваш, тази ситуация със епичните моменти е пълна глупост и неразбиране на спорта.... в тия условия на F1 флетел със болид способен да дава времена поне 2-3 сек по-добри, нямаше как да се доближи да изпревари зарадии сбърканите айродинамики на съвремената F1, на пистата с най-малко изпреварвания в календара... почвам да се чудя дали да продължавам да гледам сайта Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук


							
						

Формула 1

График на уикенда

Фетел промени болида на Ферари по свой вкус и ... 11 април 2018
Себастиан Фетел много добре знаеше, че победата при откриването на шампионата в Австралия преди две седмици бе дошла с голяма доза шанс. Четирикратният световен шампион го призна още при награждаването на подиума и още ...
Кубица разкри, че е имал сделка с Ферари за сезон ... 12 юли 2018
Роберт Кубица потвърди, че е подписал договор с Ферари във Формула 1 за сезон 2012 преди да претърпи тежката си катастрофа на рали Андора през 2011 г. Инцидентът бе толкова сериозен, че имаше реална опасност за живота ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?