››   Анкета

Кой е с най-голяма вина за слабите резултати на Байерн?

›› Булевард

Неймар отново скъса с Бруна

Нападателят на Пари Сен Жермен Неймар е сложил край на връзката си с бразилската актриса Бруна Маркезине. Чаровната брюнетка потвърди за раздялата по време на светско събитие в родината си. Тя не навлезе в подробности ...

Виж още
Авто Мания

Honda и зеленият ад - половин век на "Нюрбургринг"

11 май 2018 | 11:50 - Обновена
Honda и зеленият ад - половин век на "Нюрбургринг"
Тази седмица Honda се връща на Нордшлайфе (Северната дъга) на пистата Нюрбургринг с екипите на Münnich Motorsport и Boutsen Ginion Racing, за да участва в третия кръг от  Световната купа на ФИА за туристически автомобили с последната версия на Honda Civic Type R TCR. Миналата година пътната версия на новия Honda Civic Type R направи най-бързата обиколка на сериен автомобил с предни задвижващи колела на Нордшлейфе с време 7:43.8 минути.

Връзката на Honda с Нюрбургринг Нордшлайфе датира отпреди повече от 50 години, още от най-ранните етапи от историята на марката, която тази година става на 70.

Honda направи дебют на пистата през 1964 година и стана първият японски производител, състезавал се във Формула 1. Зад волана беше американецът Рони Бъкнъм, който в Гран При на Германия караше RA271. През сезон 1964, болидът RA271 бе единственият на стартовата решетка с двигател V12, а в шампионата доминираха моторите V8. Колата RA272 бе най-мощната в 1.5-литровата ера на Формула 1. Тя спечели и първата победа на Honda във Формула 1 година по-късно.

На състезанието 500 км на Нюрбургринг през 1964-а Honda S600 спечели първата победа на марката в Европа в клас Grand Touring 1000 куб. см (GT1.0), карана от новозеландеца Дени Хълм. Наследникът на този автомобил – S800, също спечели на Нюрбургринг, като завърши на върха в клас GT1.0 през 1967 г., пилотирана от белгийците Карл Смет и Хю де Фирелант.

Активността на Honda на Нюрбургринг не се изразява само със състезанията. По време на разработването на супер автомобила NSX в края на 80-те, марката създава нов тестов център до легендарното трасе. Центърът е в обратна връзка с тестовете, които прави Аертон Сена на прототипа на колата на пистата "Сузука" в Япония. От Honda осъзнават, че трябва да подобрят стабилността на NSX. Предизвикателството на Нюрбургринг с неговите 20.8 км, с многото и разнообразни завои, е перфектното място да се постигне това.

От историческа гледна точка тестовете на Honda на германската писта са първите, които прави японски производител в чужбина. След месеци на изпитания на шасито и окачването, стабилността на колата бе увеличена с 50%, в сравнение с първите тестове на Сузука. В това отношение Нюрбургринг се оказва жизненоважен за динамичното представяне на Honda NSX.

Днес базата на Honda на "Нюрбургринг" се използва за много тестови програми. След първата генерация на NSX тук е разработено и второто поколение на модела, както и спортната кола S2000, а също и много версии и модели Type R. Това е пистата, където се раждат и доразвиват колите на американския премиум бранд Acura.

Дори и извън Германия, Honda се възползва от конфигурацията на "Нюрбургринг". Трасето Takasu Proving Ground в Хокайдо, Япония е реплика на много от участъците около Нордшлайфе, които позволяват на Honda да усъвършенства характеристиките и управлението на своите автомобили.

Honda за първи път направи рекорд за сериен автомобил със задвижване на предните колела FK2 Type R, като по време на разработването, колата постигна време от 7:50.63 мин. за един тур. Сегашният рекордьор за обиколка – FK8 Type R е подобрил постижението с близо 7 секунди.


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 955

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Stinger: Най-бързата и мощна Kia 08 януари 2018
Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът,  ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?