Гледай на живо

Очаквайте: Националите по футбол потеглят за Азербайджан за старта на новия турнир FIFA Series

Истинската причина Мерцедес да са по-бавни

Истинската причина Мерцедес да са по-бавни

След като измина и третото състезание за годината, доминацията на Мерцедес изглежда се стопи, а основните им конкуренти от Ферари като че ли ги настигнаха. Според анализите, Скудерия вече отговаря по мощност на шампионите, но все още не са ги настигнали по отношение на икономията на гориво. "Вече не губим време от Мерцедес на правите" заяви Фетел в Мелбърн. В Китай двата отбора бяха с изравнени сили с едва километър и половина разлика на старт-финалната права. Мнозина смятат, че Ферари наистина са постигнали напредък с двигателя, но истината се крие другаде – в подновената тема за горене на масло с цел повишаване на мощността. ФИА въведе ограничения при използването на машинно масло в горивния процес през последните две години, като големите "разбойници" остават Мерцедес и Ферари. Като изгарят масло, което по дефиниция се използва за охлаждане и смазване на горивната камера, двата тима успяват да извлекат допълнителна мощност и да дръпнат разлика пред Рено и Хонда. През 2018 има още повече ограничения върху горенето на масло и ФИА действа още по-строго отпреди. По тази причина Мерцедес са се завърнали към стара спецификация на маслото, използвана през 2016. Резултатът е загуба в представянето на двигателя им за настоящия сезон. Немското издание Ауто Мотор унд Шпорт разкрива, че Мерцедес доброволно са се отказали от преимуществото, за да са сто процента сигурни, че играят по правилата. Според регулациите за 2018 е позволено да се ползва максимум 0,6 литра масло на 100 км, за да се предотврати неговото изгаряне с цел по-висока мощност.

"Шашмата" обикновено се крие в уплътнението на турбокомпресора, което нарочно пропуска предварително изчислено количество масло да влезе в горивната камера. Изглежда Ферари продължават да правят именно това. Тази година ФИА провежда стриктен контрол върху употребата на масло: сензори в резервоара за масло непрекъснато измерват с колко пада нивото. Всеки ден ФИА прави случайни проверки на два тима, прави отчитане на пълно и празно, за да не допуска измами със "случайни" течове. До надпреварата в Бахрейн Мерцедес и Ферари бяха почти на границата на позволеното, използвайки 0,58 литра на 100 км. За третия старт от сезона шампионите смъкнаха консумацията, докато Скудерия продължи да се придържа към лимита. За сравнение, Рено и Хонда използват 0,1 – 0,2 литра. По правило само три различни спецификации на маслото са позволени за всеки производител, а Мерцедес вече са използвали две от тях. Шефът на Мерцедес Тото Волф обясни мотивите да се върнат назад: "Измерванията на потреблението на масло не са много прецизни. Ако се движиш по границата на позволеното, рискуваш понякога да я прескочиш. Мерцедес не може да си позволи да се състезава незаконно". Ако Ферари решат също да играят на сигурно, може би ще загубят от мощността си на правите, в сравнение с немския тим.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти