››   Анкета

Има ли Байерн сили за успех в ШЛ със селекцията до момента?

›› Булевард

Мелиса Сата се завръща

Феновете на една от най-сексапилните жени в Италия Мелиса Сата могат да си отдъхнат. Съпругата на Кевин-Принс Боатенг, който в момента рита в Сасуоло, се завръща на малкия екран.Моделката ще води риалити предаването ...

Виж още
Спорт и бизнес

През 2002 година за първи път бетинг компания стана спонсор в Премиър лийг... сега 45% от рекламите по екипите на отборите са техни

16 април 2018 | 08:00
През 2002 година за първи път бетинг компания стана спонсор в Премиър лийг... сега 45% от рекламите по екипите на отборите са техни
Често изглежда, че компаниите за залагания навлизат все повече във Висшата лига. В крайна сметка, дори последните мигове преди началото на мачовете и паузата между полувремената са съпроводени от кратки реклами на сайтове за залагания. На фона на сегашното мащабно присъствие на тази индустрия в елитната дивизия на английския футбол, е странно да си припомним, че чак през сезон 2002/03 за пръв път името на хазартна фирма се появи на екипа на клуб от Висшата лига. Това беше Фулъм, който се обвърза с Betfair.
И като се има предвид, че сега 9 от отборите във Висшата лига (45% от състава на дивизията - б.р.) са спонсорирани от фирми от тази сфера, би било лесно да предположим, че броят им ще расте с всяка следваща година. Това чувство се допълва и от факта, че през миналото лято новаците Хъдърсфийлд и Нюкасъл подписаха нови спонсорски сделки с компании за залагания. Случващото се обаче е в контраст с действията на Футболната Асоциация, която след серия от противоречия прекрати споразумението си с Ladbrokes и занапред няма да има договор с която и да е хазартна фирма.
Истината всъщност е, че броят на компаниите за залагания, чиито имена присъстват на фланелките на клубове от Висшата лига, е спаднал от края на миналия сезон. Пикът беше през сезон 2016/17. Тогава 10 отбора - половината от участниците в дивизията, носеха името на фирма за залагания на екипа си. Това е най-големият дял в сравнение с всеки друг бизнес.
Въпреки това, през настоящия сезон букмейкърски компании са похарчили 47,3 млн. паунда, за да видят имената си върху екипите на клубове от Висшата лига. След като през лятото Евертън подписа новия си договор с фирмата SportPesa, Висшата лига загуби последния си спонсор от отрасъла, който преди това беше водещ - бирата. Това рязко контрастира с ерата между 1993 и 2001 година, когато Carling беше официален спонсор на Лигата.
Има причина тези компании да бъдат изтласкани от пазара. Рекламирането на фланелките на елитните отбори е привлекателно както за британските фирми, така и за чуждестранните. И всичко това въпреки закона за хазарта от 2014 година, задължаващ фирмите, спонсориращи отбори във Великобритания, да притежават лиценз за страната и да плащат 15% данък върху печалбата от клиенти от Обединеното кралство.
Това не спря навлизането на фирми като ManBetX (Кристъл Палас) and OPE Sports (Хъдърсфийлд). За компании като тях и LeTou, M88, Dafabet и SportPesа пазарът във Великобритания не е чак толкова важен. Само Bet365 и Betway, които спонсорират съответно Стоук Сити и Уест Хам, имат сериозно присъствие в страната. Останалите се интересуват повече от пазара извън Великобритания и световната популярност, която им носи връзката с Висшата лига.
Има дискусии за евентуална забрана на рекламирането на компании за залагания по телевизията. Филип Боукок, назначен за изпълнителен директор на William Hill през тази година, спомена през февруари, че е разбрал защо тези фирми биха могли да бъдат ограничени за в бъдеще.
“Имам деца на тийнейджърска възраст и ние като компания сме настроени положително към определени ограничения и преразглеждане на нивото на реклама”, заяви той.
В Австралия вече бе въведено правило, което забранява рекламите на компании за залагания от 5 минути преди началото на мачовете до 5 минути след края им. Това може да е от полза за плановете на търговските мениджъри на клубовете от Висшата лига.

Стойността на спонсорските договори на всички отбори от Висшата лига:

Арсенал - Fly Emirates (авиокомпания) - 30 млн.
Борнемут - M88 (компания за залагания) - 3,5 млн.
Брайтън - American Express (финансова компания) 1.5 млн.
Бърнли - Dafabet (компания за залагания) - 2,5 млн.
Челси - Yokohama (фирма за гуми) - 40 млн.
Кристъл Палас - ManBetX (компания за залагания) - 6.5 млн.
Евертън - SportPesa (компания за залагания) - 9.6 млн.
Хъдърсфийлд - Ope Sports (компания за залагания) - 1,5 млн.
Лестър - King Power (безмитни магазини) - 4 млн.
Ливърпул - Standard Chartered (банка) - 30 млн.
Манчестър Сити - Etihad (авиокомпания) - 35 млн.
Манчестър Юнайтед - Chevrolet (автомобилна компания) - 47 млн.
Нюкасъл - Fun88 (компания за залагания) - 6 млн.
Саутхамптън - Virgin Media (телеком) 6 млн.
Стоук Сити - Bet365 (компания за залагания) - 3,2 млн.
Суонзи - LeTou (компания за залагания) - 4,5 млн.
Тотнъм - AIA (застрахователна компания) - 35 млн.
Уотфорд - FXPro (финансова компания) - 3 млн.
Уест Бромич - Palm (еко градове) - 3 млн.
Уест Хам - Betway (компания за залагания) - 10 млн.

* Сумите са в паунда

СНИМКА: VBOX7

Освен това много от компаниите, сред които Ladbrokes, William Hill, Coral, Marathonbet, Betway, Skybet, 12bet, Unibet и BetVictor, рекламират и то много сериозно и на стадионите, на които се играят футболните срещи.

Всички български фенове, които следят английското първенство по Диама, част от Нова ТВ, са забелязали тендецията за интереса на многото ракламодатели от бетинг компаниите към английския футбол. Същото се забелязва и във всички останали водещи първенства на Испания, Италия, Германия, Франция и др.


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 145

Добави коментар ›› Коментари (1)

Валери Симеонов
(Гост)
1
отговор
25 април 2018 | 13:28

Валери симеоное е прав,че трябва да се забрани рекламата на хазарт и показване на печелившите!Всяко дете вече търка талончета и пуска тото защото е видяло по ТВ,че така се забогатява!Пенсионерите са дори по зле,в пощите при получаване на пенсиите веднага купуват билет от лотарията.Мен онзи ден в един хипермаркет ми предложиха на касата билет от лотарията вместо ресто1Всяка неделя се забавя филма от 20.00 по нова заради ОБЯВЯВАНЕ НА НОВИТЕ "МИЛИОНЕРИ"! Рейтинг: 1 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук


							
						
Светлана Димитрова: Coca-Cola винаги е подкрепяла ... 25 юли 2018
Coca-Cola бе един от най-големите спонсори на приключилото наскоро Световно първенство по футбол в Русия. Компанията от дълги години подкрепя и много спортни събития по света и в България. Какви още може да очакваме от ...
Лъчезар Танев: Не възстановят ли парите на ... 25 ноември 2017
Най-популярният футболен агент у нас Лъчезар Танев се оказа „човека с отговорите“ по немалко въпроси тази седмица. Той даде първия залп от последвалата медийна канонада по Петър Волгин по повод изказване ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?