Спорт и бизнес

Страхуват ли се българските футболисти от генетични тестове?

10 април 2018 | 11:41 - Обновена
Страхуват ли се българските футболисти от генетични тестове?
Науката отдавна е навлязла в професионалния спорт и е въпрос на време да намери място и в българския футбол. Макар футболът ни да е консервативна система, която рядко се доверява на иновации, всички имат полза от умни нововъведения.

Едно от ставащите все по-популярни явления в големите (и не чак толкова големи) клубове и техните школи са генетичните изследвания на състезателите. Защо и кога се налага това?

На първо място при трансфер на нов играч клубът иска да знае всичко за скъпата си нова придобивка. Доколко е предразположен към мускулни травми, кой е най-подходящият хранителен режим, склонен ли е към зависимости и т.н.  Моментните функционални тестове показват текущото състояние на играча, но не казват най-важното. В какво може да се превърне той при правилно и съответно неправилно отношение към него.
 
Изготвяне на индивидуални планове за подготовка, натоварване, диета или възстановяване от травма също се изготвят с много по-голяма точност, след като имаме данни от генетичното изследване за спортисти на NutriGen. Особено е важно за състезатели над 30-годишна възраст, които трябва да полагат допълнителни усилия, за да останат максимално пълноценни в елитния футбол.


Разбира се, ползва се от детските школи. От една страна родителите искат да знаят какви са шансовете на детето им да се справи добре в един или друг спорт. От друга за селектираните младежи в детските футболни академии трябва да се полагат индивидуални грижи. Тук все пак е водеща ролята на родителя, който иска да знае кое е най-доброто за неговото дете и как може да стане по-добър футболист тренирайки по индивидуален план.
 
Кой е против ДНК тестовете в спорта и частност българския футбол?
Професионалните спортисти се страхуват, че данните от едно такова изследване могат да променят отношението към тях, да повлияят на заплащането им и ако са негативни да разбият кариерите им. Това разбира се е силно преувеличено, защото целта на теста е преди всичко да даде индивидуални решения за всеки футболист. Да му помогне да стане по-добър.
 
Родителите също се притесняват, че ако клубът тества децата им, може да ги отхвърли. И по-лошото -  да злоупотреби с информацията, която има. Както всички други медицински данни и резултатите от генетичните тестове се съхраняват поверително и отговорно от NutriGen. Достъп има само изследваният и поръчителят на изследването. В случая с юношите най-често това са детето и неговите родители.
 

Спортните мениджъри все още се отнасят с неразбиране и скептицизъм към генетичните тестове. От една страна им е трудно да оправдаят разхода и да гарантират ползата от тях пред своите ръководители. От друга не са съвсем запознати с начина на разчитане на резултатите и адекватността на предложените решения след всеки тест. За това е нужно време, специални семинари и споделен опит.

Навлизането на науката и технологиите е неизбежно. Ще спечелят не тези, които ги отричат и избягват, а онези, които първи ще се доверят. Тези, които ще спечелят конкурентно предимство чрез работата си с българската компания NutriGen. На този етап това са предимно професионални футболисти, както и семействата на млади футболни таланти. Скоро и клубовете ще посегнат към това решение.


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 4360

Добави коментар ›› Коментари (4)

Romata
(Гост)
4
отговор
11 април 2018 | 14:38

Qka reklamka napravihte, evala. Az go karam na banichka i vitamin C, i gi pukam kato Messi. Tiq testove sa parlama, nishto ne podobrqvat. Рейтинг: 5 0

Rss
(Гост)
3
отговор
10 април 2018 | 15:20

Новини за мобилните технологии: p h o n e l i v e . n e t Рейтинг: 2 0

.|.
(Гост)
2
отговор
10 април 2018 | 13:40

Във фейса на Домуса има продуктово позициониране. Рейтинг: 8 1

Skrita reklama
(Гост)
1
отговор
10 април 2018 | 11:53

на нескафе Рейтинг: 8 0


							
						
Светлана Димитрова: Coca-Cola винаги е подкрепяла ... 25 юли 2018
Coca-Cola бе един от най-големите спонсори на приключилото наскоро Световно първенство по футбол в Русия. Компанията от дълги години подкрепя и много спортни събития по света и в България. Какви още може да очакваме от ...
Лъчезар Танев: Не възстановят ли парите на ... 25 ноември 2017
Най-популярният футболен агент у нас Лъчезар Танев се оказа „човека с отговорите“ по немалко въпроси тази седмица. Той даде първия залп от последвалата медийна канонада по Петър Волгин по повод изказване ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.