Процентът на физически активни българи расте на фона на спад в целия ЕС

Процентът на физически активни българи расте на фона на спад в целия ЕС

46% от европейците не спортуват спрямо 42% през 2014-а според проучване на Евробарометър

Позитивна промяна в България: само кампанията NowWeMOVE за активен начин на живот е привлякла над 1 милион българи в последните 5 години

Броят на физически активните българи се увеличава спрямо 2013 година на фона на спад в останалите страни в Европейския съюз. Общият процент на европейските граждани, които никога не практикуват спорт или физическа активност се е повишил от 42% на 46% от 2013-а до сега. За сметка на това, България е сред държавите, в които той е намалял (-10%). Това сочат резултатите от тематично проучване относно спорта и физическата активност на Евробарометър по поръчка на Европейската комисия. Mониторинговият доклад бе представен преди броени часове в София, по време на Европейски спортен форум 2018.

Проучването показва, че има спад във физическата активност на европейците: почти половината от анкетираните заявяват, че никога не практикуват спорт. България, Гърция и Португалия (68%) държат класацията, следвани от Румъния (63%) и Италия (62%). В скандинавските страни само малка част от анкетираните никога не практикуват спорт: Финландия (13%), Швеция (15%) и Дания (20%). Това са съответно страните, в които анкетираните са физически активни редовно: 69% във Финландия, 67% в Швеция и 63% в Дания. Само в шест страни се отчита намаляване на процента на тези, които никога не спортуват – Малта (-19 %), България (-10 %) и Кипър (-8 %).

На фона на този спад във физическата активност в ЕС, в България се наблюдава позитивна промяна, където само кампанията NowWeMOVE на „BG Бъди активен“ е привлякла над един милион българи към каузата за активния начин на живот. Въпреки продължаващата негативна тенденция за масово обездвижване, позитивна промяна се наблюдава и тя oсновно се дължи на кампании на местно ниво, които насърчават активния начин на живот.

Българите най-ангажирани в Европа в кампания за активен живот

Важна роля за промяната в нагласите на българина и увеличаването на броя на онези, които осъзнават колко важна е борбата със заседяването и липсата на физическа активност, има кампанията NowWeMOVE.

Представително национално социологическо проучване на ИФПИ на BG Бъди активен, може да послужи за истинско доказателство, че кампанията NowWeMOVE има важна роля в борбата със заседяването и липсата на физическа активност.

Процентът на гражданите, които са чували за инициативи и кампании на BG Бъди Активен е 32% т.е. всеки пети от тях. Тези, които са участвали в тях -13%, или близо 1млн българи.

Данните показват важността на всяко усилие в подкрепа на физическата активност, което е положило сдружение BG Бъди активен, координатор на кампанията за България.

От 2012 година насам  BG Бъди активен работи усилено, за да запали хората да се движат повече. За тези 5 години, чрез стабилно изградена мрежа от партньорски организации, агенти на движението от НПО сектора и доброволци, зад гърба си сдружението има близо 2000 събития в над 200 населени места в България, и над 1 млн. участвали.

За кампанията NowWeMOVE

NowWeMOVE е най- голямата обществена кампания за физическа активност и спорт в Европа. Сдружение „BG Бъди активен“ е национален координатор на кампанията NowWeMOVE и Европейската седмица на физическата активност и спорта – MOVE Week. Кампанията се гради на 3 принципа: Да се повиши информираността, относно ползите от физическата активност; Да се насърчи редовното участие в различни видове спорт и друга физическа активност; Да се подобрят възможностите за достъп до спорт и физическа активност.

На 25 април 2018 г. предстои да се случи Международен ден без Асансьори. Той ще бъде организиран за четвърта поредна година в България. Всяка следваща година участниците в инициативата се увеличават, расте броят и на нейните посланици: институции, медии, обществени личности.

За Европейски спортен форум 2018

Европейски спортен форум 2018 се организира всяка година от Европейската комисия и е основната платформа за диалог между европейските институции и заинтересованите страни в спорта.

Под мотото “Спорт в Европа, инвестиране за бъдещите поколения” тазгодишното издание обръща специално внимание на ролята на спорта в международните отношения и обхваща горещи теми като влиянието на Олимпийските игри върху околната среда; ролята на спорта в борбата с климатичните промени; популяризиране на европейските ценности чрез спорта; насърчаване на равенството между половете.

Последвайте каналите ни в:

Още от Други спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти