Bentley Bentayga погълна и V8

Bentley Bentayga погълна и V8

От представянето си на пазара досега Bentley Bentayga успя да си извоюва място в света на луксозните SUV-ове, доказвайки че не се превзема, когато става дума за кал и други препятствия, независимо от скъпите си дрехи.

Всъщност Bentley също са доволни от него и решиха да го наградят с нов двигател: следващо поколение 4.0-литров бензинов V8 с два турбокомпресора. Към него са дали и нови двойни накрайници за изпускателната система, както и възможност клиентите да го поръчват с карбоново-керамични спирачни дискове. Новият 4.0-литров двигател с 32 клапана и V-образна конфигурация е с туин-скрол турбокомпресори и развива 550 кс и 770 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 290 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.5 секунди.

Освен мощна, Bentayga V8 версията е и икономична: разходът според производителя е 11.4 л/100 км и с един резервоар изминава 746 км. Причина за добрия разход е технологията, която деактивира 4 от 8-те цилиндъра, когато е възможно - промяна, която се случва за 20 милисекунди, и шофьорът дори не разбира за нея. Освен това разполага със Stop-Start система, която също допринася с каквото може за икономичността. Колкото до спирачките, които се предлагат като екстра - това са най-големите, слагани някога на Bentley, и всъщност най-големите предни, предлагани за сериен автомобил. Предните дискове са с диаметър 440 мм, а задните - 370 мм. Апаратите са 10-буталин отпред и заедно осигуряват максимален спирачен въртящ момент от 6000 Нм.

Bentley Bentayga погълна и V8@@@

Bentayga V8 се предлага с Bentley Dynamic Ride - първата електрическа active roll control технология, която в завой противодейства на страничните сили при търкаляне на колелата и така осигурява максимален контакт за гумите. Това стабилизира купето и създава усещане за чудесно поведение при всякакви терени. Освен тази система разбира се, Bentayga разчита ESC, Traction Control в различни режими, Hill Descent Control и новата система Electric Power-Assisted Steering, която дава още по-добра обратна връзка за шофьора и променя усилието в зависимост от това от какво има нужда. Освен това управляващият избира от 8 режима на каране и така сам решава как неговата Bentayga да прекоси препятствието, пред което се е изправила. Окачването е въздушно и също е с няколко настройки - Високо 2, Високо 1, Нормално и Ниско.

Но всичко това са само част от възможностите на Bentayga. В града SUV-ът е също толкова адекватен, колкото и извън него, благодарение на системите си за сигурност и асистиращите функции за водача. Да не говорим за нощното виждане и за аудио системата - Naim for Bentley Premium Audio, която е най-мощната в сегмента със своите 1950 вата от 18 колони.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти