Този сценарий обаче бе опроверган през днешния ден от Международната автомобилна федерация, която цитира Международния спортен кодекс (ISC): т.168 – "Стюардите на дадено състезание решават дали следващия по ред състезател в крайното класирането трябва да заеме позициите на дисквалифицираните пилоти."
Считайки това правило и взетото вече решение на маршалите в Интерлагос да не наказват болидите на БМВ и Уилямс, то Люис Хамилтън няма как да се възползва от създалите се обстоятелства. Така, Кими Райконен може да бъде спокоен, че ФИА няма да му отнеме титлата.
Решението може да бъде преразгледано, тъй като маршалите на "Хосе Карлос Паче" сметнаха, че няма достатъчно доказателства за това, че горивото в колите е било твърде студено. Другото обяснение на официалните лица бе, че температурата на въздуха също не е можело да бъде засечена.
В SWG обаче опровергаха тези твърдения, доказвайки, че ФИА разполага както с данни за температурата на въздуха, така и с данни за температурата на горивата.
Въпросът остава отворен, като решението на този казус ще бъде намерено през идните седмици.