Velar Великолепният

Velar Великолепният

На първи март в Лондон Jaguar Land Rover изпълниха обещанието си и представиха един от най-красивите SUV-ове, правен някога. Нарекоха го Velar - име, което не е ново за марката, и всъщност се появява още в края на 60-те, но след това бива забравено.

Достолепният кросоувър бе пуснат да се разхожда свободно из дивия пазар през лятото и наесен дойде ни се представи. Това красиво животно е конструирано върху платформата на Jaguar iQ, на която стъпва и изисканият F-Pace, но е с няколко сантиметра по-дълго. На официалното представяне в София всички веднага разбраха, че ще е като Онзи – човекът със сакото по поръчка, с хубавия часовник и скъпата писалка, с която само се подписва. Който умее всичко, но има време само за най-важното, когото повечето хора заговарят на „вие“ без да се замислят и не смеят да прекъсват докато говори по телефона. Не го ли познавате?

Velar е приел всички изисквания на марката и постига максималното с тях – стъпва безапелационно върху всякакви терени без да губи осанката си, използва последните двигатели и системи за задвижване на британците и миреше опияняващо на кожа. В редицата от Land Rover-и Velar застава между Range Rover Evoque и Sport, взимайки най-доброто и двата модела.

Да започнем от вътре навън – интериорът на Velar може да бъде описан като „корава елегантност“. Много кожа, малко алуминий и touch, където е възможно. Воланът е доста голям и прилича на удобен диван за ръце с две дистанционни, от които шофьорът може да управлява почти всичко. Всеки детайл ти вдъхва спокойствие и те уверява, че инвестицията си е струвала, че ти заслужаваш най-хубавото.

Инфотейнмънт системата на Velar се казва Touch Pro Duo и идва стандартно с два 10-инчови тъчскрийн екрана, което означава, че докато приемаш обаждане на единия, можеш да продължиш да си гледаш навигацията на другия.

Двигателите за Velar са V6 и 4-цилиндрови Ingenium: дизеловите са D180 (2.0-литров, 4-цилиндров със 180 кс и един турбокомпресор), D240 (2.0-литров, 4-цилиндров с 240 кс и два турбокомпресора) и D300 (3.0-литров V6 с 300 кс и 700 Нм въртящ момент). Разбира се, осигурени са и бензинови варианти: P250 (2.0-литров, 4-цилиндров с 250 кс и един турбокомпресор), P300 (2.0-литров, 4-цилиндров с 300 кс и един турбокомпресор) и Р380 (3.0-литров V6 с 380 кс).

Но най-важната черта от характера на Velar е неговата проходимост, а тя зависи от системите, с които Range Rover са го дарили при създаването му. Има задвижване на всички колела с Intelligent Driveline Dynamics, Adaptive Dynamics и Torque Vectoring by Braking, Terrain Response 2 и All Terain Progress Control, което на човешки се превежда: „Спокойно, няма да се налага да нощуваме в тази кал/сняг/пясък/мокра трева, изчислил съм всичко още преди да си притесниш“. Дълбочината му на газене е една от най-впечатляващите в класа – 650 мм, което означава, че в каквато и каша/езеро да се забъркате, най-вероятно ще излезете невредими и сухи.

Друга приятна страна на Velar, която не се среща често при подобни калнолюбиви машини, е поведението му на обикновен сух асфалт. Благодарение на интелигентната система за разпределение на въртящия момент, той завива адекватно и не губи присъствие на духа и стабилността.

Ако някой попита най-просташки дали Velar си струва, няма да се занимаваме да водим разговор от типа: А ти какво имаш предвид под струва ли си? Отговорът ще е само: Да. Защото кратките въпроси заслужават кратки отговори. А всички тия думи, които се написаха досега - ако искате, не им обръщайте внимание. В крайна сметка това е един от най-добрите Land Rover-и досега, и ако не си го вземете, значи просто не сте си търсили такава кола, а ако заложите на него, то значи цените машините повече и от нас.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти