››   Анкета

Кой е с най-голяма вина за слабите резултати на Байерн?

›› Булевард

Неймар отново скъса с Бруна

Нападателят на Пари Сен Жермен Неймар е сложил край на връзката си с бразилската актриса Бруна Маркезине. Чаровната брюнетка потвърди за раздялата по време на светско събитие в родината си. Тя не навлезе в подробности ...

Виж още
Авто Мания

Stinger: Най-бързата и мощна Kia

08 януари 2018 | 18:11 - Обновена
Stinger: Най-бързата и мощна Kia
Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът, посочил на Kia накъде да вървят по отношение на естетиката - посока, която се оказа вярна за компанията, и по която тя се движи от 2006-а насам, за да може днес да се изправим очи в очи със Stinger и да кажем: "Tова е една хубава серийна Kia".

Stinger е първият седан на марката, който идва със задно или задвижване на четирите колела. Предлага се с три двигателя и изглежда брутално в червено. В CV-то му има три основни характеристики: спортен седан, проектиран във Франкфурт, разработен на "Нюрбургринг". Ако кандидатстваше за поста "следващата ни кола", със сигурност щеше да бъде в списъка с одобрени. Но защо?

Kia Stinger@@@

В американските филми булката винаги трябва има нещо старо, нещо ново, нещо синьо и нещо назаем. Традиция, която може да се окаже приложима и в автомобилостроенето. Днес всеки нов модел има по нещо от стария, идва с някаква нова технология, взел е назаем по нещо от останалите представители на марката, а синьото - това вече е въпрос на вкус. Шрайер е един от дизайнерите на поредица от интересни автомобилни видове като New Beetle, второто поколение Audi TT, на Golf 4 и Kia Soul. Той знае какви черти трябва да притежава една кола, за да бъде едновременно красива, почти практична и не твърде смела, за да може да все пак да се продава: има нужда от индивидуалност, която да я кара да изпъква на пътя, и функционалност, която да не нарушава визията.

"Шасито на Stinger e изработено от 55% усъвършенствана високоякостна стомана, а изключителната му твърдост допринася за намаления шум, както и за ограничените вибрации и нискочестотни трептения на каросерията", обясняват от Kia. Всичко това е много хубаво на думи, но докато не излезеш на софийските павета, гръбнакът ти не знае с какво си има работа. Затова взехме тестовата версия и се насочихме към центъра. Окачването е макферсон отпред и многораменно отзад, регулира се от шофьора и прави всичко възможно да се адаптира към стила му на каране, взимайки под внимание условията на пътя. При по-висока скорост Stinger сам втвърдява предните и омекотява задните си амортисьори, но шофьорът може да каже какво предпочита и в това число да влезе и настройката на твърдостта на волана.

Има коли, които събират погледите на хората по улиците, и това ти харесва, но на последния ти прешлен просто не му пука и иска да се раздели възможно най-скоро с това мъчение. За късмет, случаят със Stinger не е такъв. Красотата не е за сметка на удобството ти, воланът не се усеща като несвързан с гумите и легналите полицаи не са наказанието, което държавата смята, че заслужаваш за това, че караш хубава кола.

Stinger се предлага с 3 двигателя: един 2.0-литров 4-цилиндров бензинов с 255 кс и 353 Нм въртящ момент, който е само със задно задвижване; един 3.3-литров V6 бензинов с две турбини с 365 кс и 510 Нм, и един дизелов 2.2-литров с 200 кс, които са за задвижване на четирите колела. Всички те са свързани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която във версията с 2.2-литровия мотор, която тествахме, сменяше предавките доста адекватно. Освен това скоростният лост е изключително удобен и приятен на допир, а студенината на алуминия около него те кара да се чувстваш някак специален и заслужил.

Kia Stinger@@@

Най-хубавата черта на Stinger обаче, без да забравяме красотата, е задвижването на четирите колела, което е изключително полезно за онези 20-ина дни от годината, в които снегът изненадва всички и затрупва и без това скапаните ни пътища. За късмет в уикенда, в който Stinger беше с нас, заваля леко и успяхме да се убедим, че изобщо не е задължително да се обричаш да живееш с тежък SUV, за да оцелееш и в по-високите квартали на София. AWD системата идва с Dynamic Torque Vectoring Control, който дава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела. Версията със задно пък ползва механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

Цената започва от 69 960 лв, а GT версията с V6 двигателя е 115 500 лв. За тези пари ще имате кола, която изглежда напълно адекватно до доста по-луксозни свои конкуренти, която най-вероятно няма да изгуби драстично стойността си след няколко години и всеки ден ще ви напомня, че ако не сте били на "Нюрбургринг", значи не сте живели.


Още по темата

							
						
Stinger: Най-бързата и мощна Kia 08 януари 2018
Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът,  ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?