››   Анкета

Заслужено ли Франция стана световен шампион?

›› Булевард

ФИФА забранява показването на секси фенки по телевизията

ФИФА стартира нова кампания срещу сексизма. От международната футболна федерация имат намерение да забранят на операторите да показват в близък план красавите фенки по трибуните. Федерико Адиеки, който работи по ...

Виж още
Авто Мания

Stinger: Най-бързата и мощна Kia

08 януари 2018 | 18:11 - Обновена
Stinger: Най-бързата и мощна Kia
Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът, посочил на Kia накъде да вървят по отношение на естетиката - посока, която се оказа вярна за компанията, и по която тя се движи от 2006-а насам, за да може днес да се изправим очи в очи със Stinger и да кажем: "Tова е една хубава серийна Kia".

Stinger е първият седан на марката, който идва със задно или задвижване на четирите колела. Предлага се с три двигателя и изглежда брутално в червено. В CV-то му има три основни характеристики: спортен седан, проектиран във Франкфурт, разработен на "Нюрбургринг". Ако кандидатстваше за поста "следващата ни кола", със сигурност щеше да бъде в списъка с одобрени. Но защо?

Kia Stinger@@@

В американските филми булката винаги трябва има нещо старо, нещо ново, нещо синьо и нещо назаем. Традиция, която може да се окаже приложима и в автомобилостроенето. Днес всеки нов модел има по нещо от стария, идва с някаква нова технология, взел е назаем по нещо от останалите представители на марката, а синьото - това вече е въпрос на вкус. Шрайер е един от дизайнерите на поредица от интересни автомобилни видове като New Beetle, второто поколение Audi TT, на Golf 4 и Kia Soul. Той знае какви черти трябва да притежава една кола, за да бъде едновременно красива, почти практична и не твърде смела, за да може да все пак да се продава: има нужда от индивидуалност, която да я кара да изпъква на пътя, и функционалност, която да не нарушава визията.

"Шасито на Stinger e изработено от 55% усъвършенствана високоякостна стомана, а изключителната му твърдост допринася за намаления шум, както и за ограничените вибрации и нискочестотни трептения на каросерията", обясняват от Kia. Всичко това е много хубаво на думи, но докато не излезеш на софийските павета, гръбнакът ти не знае с какво си има работа. Затова взехме тестовата версия и се насочихме към центъра. Окачването е макферсон отпред и многораменно отзад, регулира се от шофьора и прави всичко възможно да се адаптира към стила му на каране, взимайки под внимание условията на пътя. При по-висока скорост Stinger сам втвърдява предните и омекотява задните си амортисьори, но шофьорът може да каже какво предпочита и в това число да влезе и настройката на твърдостта на волана.

Има коли, които събират погледите на хората по улиците, и това ти харесва, но на последния ти прешлен просто не му пука и иска да се раздели възможно най-скоро с това мъчение. За късмет, случаят със Stinger не е такъв. Красотата не е за сметка на удобството ти, воланът не се усеща като несвързан с гумите и легналите полицаи не са наказанието, което държавата смята, че заслужаваш за това, че караш хубава кола.

Stinger се предлага с 3 двигателя: един 2.0-литров 4-цилиндров бензинов с 255 кс и 353 Нм въртящ момент, който е само със задно задвижване; един 3.3-литров V6 бензинов с две турбини с 365 кс и 510 Нм, и един дизелов 2.2-литров с 200 кс, които са за задвижване на четирите колела. Всички те са свързани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която във версията с 2.2-литровия мотор, която тествахме, сменяше предавките доста адекватно. Освен това скоростният лост е изключително удобен и приятен на допир, а студенината на алуминия около него те кара да се чувстваш някак специален и заслужил.

Kia Stinger@@@

Най-хубавата черта на Stinger обаче, без да забравяме красотата, е задвижването на четирите колела, което е изключително полезно за онези 20-ина дни от годината, в които снегът изненадва всички и затрупва и без това скапаните ни пътища. За късмет в уикенда, в който Stinger беше с нас, заваля леко и успяхме да се убедим, че изобщо не е задължително да се обричаш да живееш с тежък SUV, за да оцелееш и в по-високите квартали на София. AWD системата идва с Dynamic Torque Vectoring Control, който дава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела. Версията със задно пък ползва механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

Цената започва от 69 960 лв, а GT версията с V6 двигателя е 115 500 лв. За тези пари ще имате кола, която изглежда напълно адекватно до доста по-луксозни свои конкуренти, която най-вероятно няма да изгуби драстично стойността си след няколко години и всеки ден ще ви напомня, че ако не сте били на "Нюрбургринг", значи не сте живели.


Още по темата

							
						
Stinger: Най-бързата и мощна Kia 08 януари 2018
Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът,  ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?