›› Анкета

Кой ще надделее - Хамилтън или Фетел?

›› Булевард

Ефектът Никол (забавен колаж)

Никол Шерцингер не бе пропусната от най-добрия ни тенисист Григор Димитров в шампионската му реч след триумфа в Лондон снощи. Григор благодари на половинката си за подкрепата, която му оказва, а днес из социалните мрежи ...

Виж още

Формула 1

Рон Денис: Тази година положението в Макларън беше трудно за управление

21 октомври 2007 | 16:46
Рон Денис: Тази година положението в Макларън беше трудно за управление

Часове преди състезанието за Гран при на Бразилия в историята отива един от най-интересните, противоречиви, пълни със скандали и съмнения сезон във Формула 1. Той ще се запомни с един изключителен дебют, много сканадали в Макларън-Мерцедес и тъй нареченият шпионски скандал, който разтърси из основи Формула 1. Преди големия финал, който ще определи новия световен шампион, пред германския таблоид “Билд” мислите, чувствата си и погледа си към отминаващата година разкриват две от ключовите фигури в Макларън-Мерцедес – Рон Денис и Норберт Хауг.

ВАРИНАТИТЕ ЗА СВЕТОВНАТА ТИТЛА ПРИ ПИЛОТИТЕ ПРЕДИ СТАРТА В БРАЗИЛИЯ !!!

- Г-н Хауг, г-н Денис, щастливи ли сте, че сезонът свършва днес?

Рон Денис: (мисли дълго) Искам да ви отговоря с един предмет. (Измъква една кутия, оставена зад фотьойла) Искам да ви покажа това тук, още никой друг не го е виждал. Нашият тим ми даде днес рано този трофей. Това е нашият вътрешен трофей за титлата при конструкторите. На него пише: “Истинските световни шампиони при конструкторите. Връчено на Рон Денис от отбора”. Момчетата наистина много ме трогнаха. Затова от моя страна сезонът спокойно може да продължи още.

 - Изумителното представяне на Хамилтън, пилотският скандал, глобата от 100 милиона долара, отнемането на титлата при конструкторите. Това ли беше най-емоционалният сезон в кариерата ви?


Норберт Хауг:
Определено! Върху нас имаше страхотен политически натиск. Впечатлен съм от начина, по който отборът успя да издържи и постоянно ставаше все по-добър и по-добър.

Денис: На мен ми коства много емоции това, че не можахме да вървим по начертания път. В живота и в спорта обаче всичко се преценява според фактите. А при нас нещата не стояха по този начин.

 - Въпреки това приехте глобата от 100 милиона долара...

Денис: Това, че сме приели глобата, не значи, че се чувстваме виновни. Означава, че в момента смятаме това за единственото възможно решение.

 - Кой беше най-хубавият ви момент през тази година?

Хауг: Когато Фернандо и Люис изпревариха двете Ферарита на първия завой във второто състезание и спечелихме първата си победа. И разбира се, първият пол-позишън на Люис и първата му победа в Канада.

Денис: Състезанието на “Монца” беше най-хубавият и най-тежкият ми момент през сезона. През целия уикенд там имаше страхотно напрежение. Въпреки тежката ситуация обаче постигнахме великолепна двойна победа.

 - С ръка на сърцето – бихте ли привлекли отново Алонсо след всички тези проблеми?

Хауг: Защо не? От половин година нашите двама пилоти са на първо и второ място.

 - Нямаше обаче нито един състезателен уикенд без скандали...

Денис: Ако говорим за момента на подписването на договора, отговорът е “да”.

 - Г-н Денис, като шеф на Макларън-Мерцедес казахте, че отношенията ви с Алонсо са доста хладни. Не направихте ли тогава грешка?

Денис: Разбира се. Когато погледнеш назад и се питаш дали си направил всичко правилно, можеш да прецениш нещата много по-добре. Тогава си мислиш, че винаги си можел да свършиш работата си по-добре. Мога само да кажа, че през тази година положението в тима беше много, много трудно за управляване.

Хауг: Аз лично гледам на класирането и на броя на точките. Други пилоти събраха много по-малко. Разбира се, всеки би искал да има чудесни и топли отношения с пилотите си. Но това са двустранни отношения. От наша страна са Фернандо всичко това му е било предлагано абсолютно винаги.

 - Нека да сме честни, главата “Алонсо” е затворена. Кой ще го замени?

Денис: Сега искаме само да се концентрираме върху финала. Най-лошото, което можем да направим, е да говорим за новия сезон. Това би отклонило вниманието ни от нашата цел – шампионската титла при пилотите.

Хауг: А и в момента имаме действащи договори. Всичко ще бъде решено след състезанието в Бразилия.

 - Какво ще кажете за германски пилот? Ралф Шумахер тъкмо си търси отбор...

Хауг: Никога досега не сме взимали решения за пилотите си на базата на националността им. Винаги искаме да имаме най-добрите налични пилоти. Когато в миналото сме търсели пилоти, никога не е имало някой страхотен германец. В бъдеще обаче може и това да се случи.

 - Говори се, че имате интерес към Нико Розберг...
 
Денис: Нашият отбор съществува, за да печели. Затов винаги трябва да имаме най-добрите пилоти и най-добрия персонал. Разбира се, следим как се развиват младите пилоти, а в момента Нико безспортно върши много добра работа.

 - Когато решихте да заложите на Хамилтън, имахте ли съмнения, че той може да се справи с Формула 1?

Денис: Решението за Люис е най-доброто в кариерите ни. Преди сезона поискахме да бъде направен много задълбочен анализ. На основата на статистики от последните 50 години искахме да видим какво може да се очаква, ако дадеш на един новак директно място в колата. След първите три състезания обаче се наложи да хвърлим този анализ в кошчето за боклук, защото Люис обърна всичко с главата надолу. През октомври 2006 година казах на Фернандо, че планираме да заложим на един младок. Той каза, че това вероятно ще ни струва титлата при конструкторите, защото няма да можем да взимаме максимално точки. Радвам се, че въпреки това гласувахме доверие на Люис.

Хауг: Чувам много изказвания на други пилоти, че Люис бил изкуствено направен това, което е, защото му е дадена шампионска кола. Без да се включвам във фенклуба на Люис, но мерилото винаги е съотборникът ти. А неговият е действащият двукратен световен шампион.

 - Изненада ли ви Хамилтън със страхотния си сезон?

Денис: Ще ви издам нещо. Преди една година си мислехме, защо да не направим това момче още преди сезона шампион във всички дисциплини извън трасето? Шампион в познаването на правилата, в разбирането на техниката, във физическата издръжливост. Направихме един списък за всички области, в които през зимата искаме да го направим най-добрия. След това Люис работи много здраво. С инженерите, с треньора си, научи идеалните линии и прекара часове в симулатора.

Хауг:
Но най-важното е, че Люис не е робот, просто е много дисциплиниран и въпреки това е човек, който също може и му е позволено да прави грешки. В Китай той направи една малка грешка. И ще прави, както всички нас, още много, може би и големи грешки. Това обаче просто е човешко.

 - Случвало ли се е Люис Хамилтън наистина да се ядоса някой път?

Денис: Разбира се! В девет от десет случая обаче той е ядосан на себе си.

 - А десетия път на тима?

Денис: Никой не е съвършен...

 - Какво най-много ви впечатлява в него?

Денис: Скоро Люис ще пусне своята биография. Когато човек прочете книгата, ще го разбере напълно. Тя показва, че той се концентрира на 100 процента върху целта си. Това става ясно и при раздялата му с неговата приятелка. С нея той имаше много емоционална връзка и се притесняваше дали тя не му пречи. Въпреки това той успя да намери много прагматичен път и да излезе от ситуацията. Люис стана един перфектен джентълмен, след като успя да изясни всичко за себе си. Това много ме впечатли. Хубаво е да съм част от неговата история.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 


Още по темата
ЦВЕТЕЛИНА КЕМАЛОВА
редактор - отдел "Футбол" и "Спорт"
Прочетена 5161

Коментирай



Няма коментари.



							
						

Формула 1

График на уикенда

Оттеглянето на Маса отприщва война за второто ... 06 ноември 2017
Тази събота Фелипе Маса обяви повторното си оттегляне от Формула 1. Бразилецът потвърди, че този път завинаги слага край на състезателната си кариера и ще си вземе довиждане с феновете по време на домашната Гран При на ...
Формула 1 не е ресторант за бързо хранене 19 ноември 2017
Бившият собственик на Формула 1 Бърни Екълстоун предупреди новото ръководство Либърти Медия да не третират спорта като франчайз за бързо хранене. Бърни беше начело на Ф1 до началото на 2017 г. Въпреки първоначалното ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал