Yamaha представи първия в света накланящ се мотоциклет с 3 колела (Видео)

Yamaha представи първия в света накланящ се мотоциклет с 3 колела (Видео)

Yamaha е компания, преуспяваща чрез креативност. Откакто е създадена през юли 1955 г., намиращата се в Ивата марка е отговорна за разработването и представянето на някои от най-новаторските и влиятелни мотоциклети и скутери, които промениха пейзажа на пазара на двуколесните превозни средства.

Иновацията е истинската жизнена сила на бизнеса с мотоциклети и Yamaha винаги гледа в бъдещето със стремежа да разработва оригинални и вълнуващи нови технологии и радикално нови концепции. Пускането на пазара на първия в света накланящ се мотоциклет с 3 колела показва отдадеността на компанията към иновациите и е още един пример за 'Revs Your Heart' на Yamaha с гамата от вълнуващи и разнообразни модели.

Първият в света многоколесен мотоциклет серийно производство
На автомобилното изложение в Токио през октомври 2015 г. Yamaha показа прототипа на MWT-9, концептуален мотоциклет с 3 колела, излъчващ провокираща представа за бъдещето. Сега, само две години по-късно, Yamaha представя изцяло новия NIKEN - първият в света многоколесен мотоциклет серийно производство, готов да открие нови възможности за мотоциклетистите с напредничаво мислене, които търсят изцяло ново преживяване.

Означаваща „Два меча" на японски, думата NIKEN произхожда от Япония от 17-и век, когато е създаден стилът два меча в бойното изкуство. Той се оказва революционен и бележи началото на нова ера в сраженията.

С NIKEN Yamaha открива възможността за нова ера в мотоциклетизма, революция в ездата на мотоциклет, като предлага уникално чувство. Представете си възможността да преминавате по криволичещи пътища с несравнима увереност - ново чувство, което може да бъде сравнено с вълнуващото преживяване при завиването със ски. Двете предни колела означават също две предни гуми и два комплекта спирачки, така че нивата на сцепление и спиране са несравними с нищо друго на пътя!

Уникалната система за наклон на няколко колела (LMW) на NIKEN предлага много спортни характеристики и управление с увереност, както и по-силно чувство за стабилност и захват при завиване върху най-различни повърхности. Инженерите на Yamaha са положили огромни усилия, за да гарантират, че характерът на NIKEN е подобен на този на обикновения мотоциклет, за да могат повечето мотоциклетисти да преминат безпроблемно от двуколесните мотоциклети към системата LMW на Yamaha без да трябва да променят стила си на каране. Но непосредствено след влизането в завой, ездачите на NIKEN ще почувстват нарастващи увереност и удоволствие, които гарантират повече забавление с по-малко стрес.

Спортното управление на NIKEN допълва общите му технически характеристики и позволяват на мотоциклетистите да реализират оптималния потенциал на 847-кубиковия 3-цилиндров двигател с голям въртящ момент.

Дързък и футуристичен дизайн
Мускулестата и атлетична конструкция на корпуса на NIKEN показва ясно, че тази нова 3-колесна Yamaha е предназначена за енергично каране. Двете еднакви предни колела формират основния фокус, от който продължават футуристичният обтекател и вграденият резервоар за гориво, придаващи уникален поглед напред, който подчертава смелия и уникален профил на NIKEN.

Конструкторите на Yamaha са се стремили да подчертаят използваната в системата LMW отличаваща технология и вместо да бъдат скрити, конструкцията и вътрешните елементи на изключителните механизми на Yamaha са там, за да могат да ги видят всички. 

От гледна точка на мотоциклетиста NIKEN има стабилен външен вид с широки рамена, който контрастира с тесния резервоар за гориво, осигурявайки уникален стил на каране, различен от този на всеки друг мотоциклет. Извитата нагоре основна седалка има широка, плоска конструкция с отлична задна опора, която осигурява висока степен на удобство.

Спортен и лек обтекател с два светодиодни предни фара
Спортният преден панел се отличава с два леки светодиодни фара, разположени в извит надолу аеродинамичен обтекател, който не прилича на нищо друго на улицата, а светлините с две позиции подчертават мощния и оформен изглед на двойката предни колела.

Широкият преден обтекател и спортното стъкло осигуряват на ездача на NIKEN добра защита от атмосферните условия и заедно с естествената позиция на каране, този усъвършенстван LMW е готов за всичко от вълнуващо вземане на завои до спортно пътуване през уикенда. Взетите от YZF-R1 огледала имат вградени светодиодни пътепоказатели и са конструирани така, че да осигуряват ясен изглед назад, дори когато позицията за каране се промени.

За разлика от широкия преден край, тясната и извита нагоре задна част и отделната стойка за регистрационния номер предават чувство за подвижност, подчертавайки революционния стил на NIKEN, който ще донесе съвсем нов изглед на европейските улици.

Хибридна рама от стомана и алуминий
NIKEN е конструиран да се справя с най-различни условия на езда, така че за постигането на високи нива на праволинейна стабилност, едновременно с възможности за спортно преодоляване на завои, е разработена специално нов вид хибридна рама.

Зоната на предната тръба е произведена от лята стомана, зоната на шарнира на люлеещото се рамо е от лят алуминий, а свързващата тези два модула основна рама е произведена от стоманена тръба. Чрез осигуряване на необходимите нива на здравина, твърдост и гъвкавост на местата където са най-необходими, тази хибридна конструкция подсилва присъщото и естественото чувство при наклоняване на предния край с две колела, и осигурява подвижността на спортен мотоциклет, заедно с отлични характеристики на управление.

Балансирана конструкция на шасито
Уникалната 3-колесна конструкция LWM на NIKEN въвежда ново измерение в сравнение с традиционния мотоциклет, а за да се оптимизират характеристиките на управлението на NIKEN, се използва алуминиево люлеещо се рамо с дължина 552 mm. То е по дълго с 15 mm от конструкцията на MT-09 и увеличената дължина помага за силно усещане за стабилност при преодоляването на завои.

Друг основен елемент на конструкцията е позицията при каране, при която ездачът на NIKEN седи с 50 mm по-назад в сравнение с MT-09. Тази позиция върху седалката осигурява почти идеалното разпределение 50 на 50 на теглото отпред и отзад, когато мотоциклетиста е седнал, като предоставя естествено чувство при управление и въртене на кормилото.

Двойни „външни" обратни предни вилки
За да се постигнат характеристики на управление като на спортен мотоциклет, максималният ъгъл на наклона на NIKEN достига 45 градуса, като това е постигнато чрез използване на двуосов кормилен механизъм на Ackermann, заедно с конзолна система на окачване, монтирана отвън на колелата.

Двойните „външни" обратни предни вилки са снабдени с механизми за регулиране на амортизирането при обратен ход и при свиване, които позволяват на водача да задава идеалната за него настройка на окачването, а относително тясната колея от 410 mm допринася за естественото чувство на кормилното управление на NIKEN, а така също свежда до минимум общата ширина.

Напълно регулируемо задно окачване
Задното окачване на NIKEN предлага възможност за цялостна настройка на предварителното натоварване, амортизирането при обратен ход и при свиване, които позволяват на водача да извършва настройка, подходяща за променящите се условия, а за удобство може да се прави предварителна настройка без инструменти.

Две 15-инчови предни колела за отлично поведение при завои
С високите нива на сцепление и по-силното чувство за стабилност, осигурени от двете предни колела, NIKEN е конструиран така, че да бъде отличен при преодоляването на завоите и да може да осигурява вълнуващо каране по пътища със завои.

Двете 15-инчови предни колела са снабдени с гуми 120/70R15 V, които са специално разработени за уникалните изисквания на това многоколесно накланящо се превозно средство. Предлагайки високи нива на сцепление, устойчивост на изтриване и добро поведение на мокър терен, те допринасят за изключителните качества на NIKEN при преодоляването на завои.

Двойна 298 mm предна дискова спирачка
Двата 298 mm предни диска осигуряват висока степен на спиране, а увеличената контактна площ, осигурена от двете предни колела, позволява на NIKEN да спира бързо и ефективно. Задната спирачка е с диск с диаметър 282 mm, като с тези три диска с голям диаметър, действащи на трите колела, ездачите на NIKEN имат високо ниво на управление.

Обновен 847-кубиков CP3 двигател
847-кубиковият 3-цилиндров двигател, задвижващ NIKEN, е специално разработен от изключително успешния силов агрегат, който също се използва както в най-добре продаваният MT-09, така и в Tracer 900 и XSR900.

За да удовлетвори уникалните изисквания на NIKEN, този двигател, разработен според философията на пресечената равнина, с голям въртящ момент е със специални настройки на впръскване на гориво, създадени за повишаване на радикално новите работни характеристики на мотоциклета в средата, която обича: планински пътища със завои. Има и новоконструиран колянов вал, който осигурява отлично задвижване и по-плавно стартиране.

Ездачите на NIKEN също се възползват от най-новата технология за електронно управление, включваща YCC-T, D-MODE, круиз контрол и система за управление на сцеплението, както и съединител A&S и системата за бързо превключване, осигуряваща висока степен на управляемост и забавно каране при различни условия на движение.

Алуминиев резервоар за гориво от типа на серията R
Отличното качество и високите общи спецификации на NIKEN се подчертават от използвания красиво изваян алуминиев резервоар за гориво, който е създаден чрез същата съвременна технология за производство, като използваната в YZF-R1 и YZF-R6.

Отличавайки се с плавен, преливащ дизайн, който преминава без ясна граница към широкия, преден обтекател, тази лека конструкция на резервоара за гориво има вдлъбнати повърхности, осигуряващи здрава зона за захващане с коленете и позволяващи на ездача да се движи свободно.

С обема си от 18 литра, този висококачествен алуминиев резервоар осигурява пробег, превишаващ 300 km, и предлага на ездача на NIKEN възможността да изминава доста големи разстояния без да спира за зареждане на гориво.

Компактно приборно табло с течнокристален дисплей
Друга характеристика, подсилваща отличния изглед и чувство на NIKEN, е черният фон на неговия течнокристален панел с измервателни прибори, който показва ясно важната за водача информация и осигурява отлична видимост през деня и през нощта.

NIKEN: Създаващ изцяло ново преживяване на езда
NIKEN предлага много повече от отлични работни характеристики. Неговите отлични технически характеристики и футуристичният му дизайн разкриват изцяло ново измерение от гледна точка на управлението при езда и повишават изпитваните при всяко пътуване забавление и удоволствие.

Вдъхващо спокойствие чувство за стабилност и управляемост, породено от конструкцията с две предни колела, задължително ще привлече много опитни водачи, търсещи нов вид превозно средство.

NIKEN представя една от най-важните разработки в света на мотоциклетизма от много години насам. Съвършеното преодоляване на завои вече е тук. И по европейските пътища ще се появи нова икона през втората половина на 2018 г.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти