›› Булевард

Скалата стана баща на момиченце

Дуейн Джонсън стана баща за трети път, след като половинката му Лорън го дари с дъщеричка. Скалата сподели снимка в профила си в "Инстаграм", на която нежно е прегърнал новото попълнение в семейството. Дуейн и Лорън ...

Виж още
Моторни спортове

MotoGP постави рекорд за катастрофи през сезона (анализ)

21 ноември 2017 | 16:17 - Обновена
MotoGP постави рекорд за катастрофи през сезона (анализ)
Сезон 2017 в MotoGP бе един от най-оспорваните от години насам и счупи редица рекорди – един, от които – броят на катастрофите, преминал за първи път над 1 000. Но това всъщност не бива да ни учудва предвид факта, че световен шампион стана пилот с 27 инцидента.

Точно 1 126 пъти състезателите губеха контрол върху машината си или в по-редкия случай – се удряха един в друг – средно по 62 катастрофи на уикенд. MotoGP публикува годишния си отчет от цели 159 страници и съдържа толкова болка и съжаление, колкото в един класически роман. Описана е всяка една катастрофа с детайлите, а нали помните, че ви бяхме сумирали колко горе-долу струва едно падане в MotoGP – около 100 хил. евро.

Въпросната статистика на шампионата всъщност е доста полезна, за да се направят известни заключения за това колко е безопасен той и къде може да се потърсят проблемите на пилотите при адаптацията им.

Това, което ни казват цифрите сега е, че честотата на инцидентите нараства с всяка изминала година, а този сезон броят им за първи път надвишава 1 000 за трите класа в Световния мотоциклетизъм. Освен новия стар шампион петима пилоти преминаха котата 20 инцидента за сезона, като един от тях... да, постави рекорд от 31 падания – дебютантът Сам Лоус. Това не е постижение, с което някой може да се гордее, но все пак е плюс, че контузиите на всички пилоти през годината бяха едва шепа вследствие на тези падания. Колкото до пилота на Aprilia, редно е да отбележим, че не всичките 31 падания бяха по негова вина. И въпреки това конструкторът обяви предстоящата си раздяла с него рано-рано. В негови подгласници се превърнаха пилотът от Moto2 Хорхе Наваро с 30 и Маркес с 27, следвани от Алваро Баутиста (Ducati) с 26 и Кал Кръчлоу (Honda) с 24. Само две от 27-те падания на Маркес обаче бяха по време на състезания.

Редно е обаче да обърнем и другата страна на монетата – двама пилоти паднаха само три пъти за всичките месеци – Романо Фенати и Мигел Оливейра, което говори достатъчно за таланта на 22-годишния Оливейра, който в едва втората си кампания имаше за задача да развива машина, която бе чисто нова в класа си – КТМ – и се справи брилянтно, печелейки последните 3 кръга от сезона. В позитивната класация се нареждат и Валентино Роси и Доминик Аегертер с 4 момента, следвани от Андреа Довициозо и шампиона в Moto3 Хоан Мир - с 6 – пилотите, които знаят как да запазят самообладание.

Без изненада за никого пък е фактът, че на мократа писта в Сан Марино през септември бе и най-големият колапс за сезона със 140 падания в рамките на три дни.

В кралския клас инцидентите бяха 313 – средно по 17.4 на състезателен уикенд – драматичен контраст със сезон 2006, когато общо те бяха 98, или иначе казано – по 5.8 на Гран При уикенд. И говорейки за цифри, средната разлика между победителя и втория финиширал през сезона бе 2.11 секунди, като повече от половината състезания бяха спечелени с разлика по-малка от секунда и половина. Преди 69 години същата разлика в шампионата е от порядъка на 46 секудни и не е нужно да си гений, за да разбереш нуждата на пилотите да натискат в пъти повече сега, да поемат огромни рискове и често да бъркат къде е лимитът на възможностите им.


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 937

Коментирай



Няма коментари.



							
						

›› Видео

Всичко, което трябва да знаете за новаците в ... 08 март 2018
Сезон 2018 в MotoGP чука на вратата и след малко повече от седмица петима новобранци ще се наредят на стартовата решетка на катарската писта "Лосаил" редом до легенди от ранга на Валентино Роси. Успехите на Йоан Зарко ...
Валентино Роси отговори на всички, които го ... 20 март 2018
Валентино Роси смята, че отговори перфектно на критиците и завистниците, които мислеха, че новият му договор с Yamaha в MotoGP не бе удачен заради възрастта му. Дни след като удължи престоя си в шампионата с още две ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал