Как Nissan X-Trail стана още по-добър за семейни пътешествия

Как Nissan X-Trail стана още по-добър за семейни пътешествия

"Търсенето на кросоувъри расте постоянно и Nissan X-Trail има огромната чест да е номер едно по продажби в света. След подобренията новият X-Trail предлага повече от това, което искат нашите клиенти. Той е перфектният автомобил за семейни приключения", казва Филип Сейлард, старши вицепрезидент "Продажби и маркетинг" в Nissan Европа. И е прав. Европейският клиент не укротява желанието си да има по-висока кола, с която да може да обикаля както града, така и околностите му.

Най-едрият член на кросоувър семейството на Nissan получи серия подобрения, включващи откроим и мощен редизайн на екстериора, по-висококачествен интериор с доста нови функции, допълнителна практичност и куп технологии, които правят живота на път още по-сигурен. Той бе представен на специално събитие в Кардиф, Уелс, часове преди финала на УЕФА Шампионска лига и е в продажба от август.

Nissan X-Trail@@@

Nissan X-Trail винаги е бил познат със своя изваян и мускулест дизайн, с изпъкнали линии, високи колесни арки и елегантни извивки на предния капак. Всички тези характеристики се запазват и сега се представят посредством откроим и мощен редизайн на предната част, добавяйки нова динамика и по-луксозни дизайн детайли. В основата му е последната V-motion радиаторна решетка, по-широка отпреди за по-въздействащ вид на пътя, която оставя своя отпечатък в дизайна на бронята под нея. В по-голямата си част тя е боядисана в цвета на купето, като видимата черна пластмаса е изпълнена в нов бляскав гланц. От двете й страни са новите фарове, като сега разграничението между халогенните фарове при нива Visia, Acenta и N-Connecta е много по-ясно спрямо full LED фаровете при Tekna (опция при N-Connecta). И двата светлинни блока се характеризират с модерна нова версия на „бумеранг" светлинния подпис на X-Trail.

При моделите с full LED късите светлини на фаровете вече разчитат на Adaptive Front Lighting System (AFS), т.е. динамични завиващи светлини, които работят съобразно скоростта на автомобила и ъгъла на завъртане на волана. Монтирана също в новия Qashqai, системата AFS прави дебют в модел на Nissan в Европа. Резултатът е по-добро осветление на завоя и следователно по-добра видимост и сигурност на пътя. При включени дълги фарове светлинният сноп е по-широк от преди, което допълнително подобрява видимостта.

Задната броня на новия X-Trail е с променен дизайн, който й придава по-мощен вид с нови хромирани акценти. Задният светлинен подпис е модернизиран до full LED, докато паркинг сензорите са подобрени като в предната част на автомобила.

Nissan X-Trail@@@

Най-голямата промяна в профила на новия X-Trail е добавянето на хромирана лайстна в основата на двете врати. Създавайки по-динамично излъчване, тя е стандартна при ниво Tekna. Стандартно се монтира нова гама от 17-инчови (Visia и Acenta) и 18-инчови (N-Connecta и Tekna) алуминиеви джанти, като настоящите 19-инчови джанти (опция при Tekna) са пренесени от предходния модел.

Купето на новия Nissan X-Trail предлага множество подобрения, които оптимизират съществуващото усещане за високо качество. Първото нещо, което клиентите забелязват в него, е новият волан. Той отразява дизайна на най-новите световни модели на Nissan и е стандартен в цялата гама на X-Trail. Оформен D-образно, хоризонталната основа осигурява по-лесно влизане и излизане за водача, като едновременно придава по-спортна визия и усещане. Новост е вграденото подгряване на волана, което е стандартно при ниво Tekna.

Независимо дали клиентите изберат 5- или 7-местната версия на X-Trail, кожената тапицерия, която е стандартна при ниво Tekna, е с по-високо ниво на ватираната материя, за да се очертаят по-ясно контурите на седалката. Отопляемите предни и задни седалки (без трети ред) са нови, предлагат се стандартно при ниво Tekna. За клиентите, търсещи нещо различно, като опция при ниво Tekna се предлага нов жълтокафяво-черен кожен салон.

За по-висококачествената атмосфера и повишаване на изработката в новия X-Trail допринасят и други модернизации. В областта на коленете е добавена нова кожена облицовка от двете страни на централната конзола, докато на зоната над жабката е придадено по-модерно излъчване. Вентилационните отвори сега изпъкват с нова гланцирана черна повърхност.

Nissan X-Trail@@@

Практичността в интериора на новия X-Trail го превръща в перфектен спътник на семействата с приключенски дух. Той продължава да предлага изключително голям простор и комфорт, включително най-доброто в класа място в областта на коленете за пътуващите на втория ред седалки. Той разполага с интелигентни и практични решения за съхранение на вещи в купето, като например плъзгащата се / накланяща се функционалност на втория ред седалки. При версиите със седем места, които съставляват до 40% от продажбите в Европа, достъпът до просторния трети ред седалки е лесен и удобен.

Двете най-високи нива на оборудване на X-Trail се предлагаха стандартно до момента с електрическа врата на багажника. Тази функция е подобрена в новия X-Trail с добавянето на възможност за безконтактен контрол. Клиентите, чиито ръце са заети с пазарски чанти или държат дете за ръка, могат да отворят вратата на багажника с просто движение с крак под средната част на задната броня, което автоматично задейства механизма за отваряне. Вътре той е снабден с иновативната система Flexible Luggage Board, която позволява рафтовете и разделителите да се подредят в една от деветте възможни конфигурации. Тук се включва скрито отделение, в което може да се съхраняват ценности далеч от хорските погледи, което е идеална основа за семейните почивки навън.

През 2018 Nissan ще въведе ProPILOT в новия X-Trail. Това е първият етап от пътешествието на марката към автономното управление, предлагайки на водача повече свобода, позволявайки му да автоматизира досадните елементи от живота си зад волана. ProPILOT ще контролира управлението, ускорението и спирането в едно платно на магистрала при голямо задръстване и движение с висока скорост. Той се базира на три технологии - Lane Keep Assist (LKA), Intelligent Cruise Control (ICC) и Traffic Jam Pilot (TJP). Интуитивен за използване, ProPILOT ще се активира чрез бутон върху волана на X-Trail. Информацията ще се показва на дисплея между оборотомера и скоростомера. Допълнителни подробности за ProPILOT ще бъдат разпространени при наближаване на датата за лансирането му на пазара.

X-Trail вече разчита на новите технологии Nissan Intelligent Mobility. За пръв път се предлага системата Rear Cross Traffic Alert, чието предназначение е да намали риска от удар с ниска скорост, когато излизате на заден ход от паркомясто. Ако водачът се опита да потегли на заден ход, когато е засечен приближаващ автомобил, системата издава визуални и звукови предупреждения.

Интелигентно аварийно спиране (Intelligent Emergency Braking) се монтира в X-Trail от 2014, но сега е допълнено с Разпознаване на пешеходци. Тази иновативна технология подпомага избягването на сблъсък с пешеходци, използвайки комбинация от насочени напред радар и камера.

Нова за X-Trail е технологията, наречена Stand Still Assist (SSA), която допълва Hill Start Assist (HSA) при автомобилите с механична трансмисия. SSA задържа автомобила на място за до три минути, след което паркинг спирачката се активира автоматично. SSA работи на наклони нагоре и надолу, както и на хоризонтална повърхност, позволявайки на водача да свали крака си от педала на спирачките. Това подобрява безопасността, подсилва увереността на водача и намалява умората. Зелен индикатор в приборното табло сигнализира кога е активирана.

X-Trail се предлага с редица други технологии за безопасност, в това число Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alertness, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor и Lane Departure Warning. Тези технологии увеличават увереността и вярата на клиента в автомобила, превръщайки новия X-Trail в перфектния автомобил за семейни приключения.

Гамата от три ефикасни двигателя също остава, включително 2.0-литровият дизелов двигател със 177 к.с., лансиран през 2016 г. Това означава, че клиентите имат избор между бензинов или дизелов двигател с висока и ниска мощност, шестстепенна механична или автоматична трансмисия CVT XTronic, и задвижване на две или четири колела, като всичко това удовлетворява всяка клиентска нужда.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти