Да бъдеш или да не бъдеш хибрид? Това е въпросът на Ford Mondeo

Да бъдеш или да не бъдеш хибрид? Това е въпросът на Ford Mondeo

Mondeo определено не е от колебливите модели на Ford. Той идва доста категорично преди 24 години и в продължение на 4 поколения не спира да се доказва като много любима на европейските семейства кола. Хората го харесват по различни причини – защото е Ford, защото е достъпно луксозен, защото е разумен на управление и защото е красив на външен вид в контекста на няколкото години, в които дадената генерация е на дневен ред.

Но в живота на повечето европейски коли напоследък често изниква въпросът – да бъда ли хибрид или не? Така и Mondeo се запита: да сложа ли батерии в багажника си, да стана ли по-икономичен в града, да жертвам ли динамиката си в името на екологията, да допусна ли под предния ми капак да се настанят два електромотора или да си остана един консервативен семеен седан? И си отговори сам: трябва да направя следващата крачка.

Тя бе да помоли инженерите в Испания, където се произвежда, да го снабдят с пакет литиево-йонни батерии, да допълнят 2.0-литровия бензинов двигател с два електромотора и да го пуснат да привлича новото поколение семейства, които искат да са малко по-екологични, движейки се из града, но не са достатъчно смели да заложат на чист електромобил.

Ford Mondeo Hybrid@@@

Mondeo Hybrid излиза на пазара преди около две години и идва с общо 187 кс и 173 Нм въртящ момент от двигателя и двата електромотора – единият подпомага бензиновия за задвижването на колелата, а другият работи за регенерирането на батерията. Скоростната кутия е iCTV автоматична, задвижването е предно, а не 4х4, каквото може да е с Powershift трансмисията. Вредните емисии, които сигурно вълнуват клиентите му повече от ускорението от 0 до 100 км/ч за 9.2 секунди, са 99 г/км. Може би на тези хора би трябвало също да се спомене, че 1.5-литровият TDCi дизелов с технологията ECOnetic дава 94 г/км, но като нищо ще решат, че се заяждаме. Затова да се върнем на хибридната система.

Тя се предлага само за седан версията и допълва една доста широка гама от двигатели, в която влиза гореспоменатият 2.0-литров дизел и бензиновият EcoBoost в три разфасовки – 1.0, 1.5 и 2.0 литра. Хибридът идва с ниво на оборудване Titanium и на цена от 56 хиляди лева.

Ford Mondeo Hybrid@@@

В града по предписание Mondeo Hybrid би трябвало да харчи 2.8 л/100 км и с повече отдаденост от страна на шофьора, това е постижимо. Всъщност, ако трябва да сме честни, карането на хибрид си е техника – трябват ти няколко дни, за да свикнеш, че рязкото натискане на педала на газта не означава рязко ускорение, а лекото докосване на спирачката води до зареждане на батерията и се умножава по 3 в реално намаляване на скоростта. Разбира се, на магистралата работи двигателят с вътрешно горене и правилата на играта по отношение на разхода се променят драстично, но споменът за лишението, което колата е направила, за да бъде хибрид, остава. Тя не е чак толкова динамична, толкова отзивчива и толкова лека, колкото останалите, но не трябва да забравяме, че е на мисия: умерено бързо напред в името на екологията!

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти